Autor |
Wiadomość |
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5135 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-07-17, 13:50
|
|
|
Może być coś z czujnikiem, elektryczny załącza się przy 95st (92-97 t tolerancji), ew przy załączonej klimie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2009-07-18, 09:39
|
|
|
No właśnie to jest jasne i oczywiste że załącza się przy tej temperaturze,ale klima wył, silnik zimny?najgorzej że nie pokazuje błędów .Dzięki za szybką odp.
[ Dodano: 2009-07-18, 12:00 ]
Orientujesz się gdzie jest umiejscowiony ten czujnik ? wolał bym sam dotrzeć do tej usterki bo w mojej okolicy nie ma dobrego mechanika. fachowiec który naprawiał mi rozrząd ,po 7 tygodniach oddał mi prawie sprawne auto właśnie z tym chodzącym wentylatorem i rozkłada ręce. wolał bym do niego już nie oddawać auta bo narobił mi wiele innych szkód . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2009-07-18, 18:35
|
|
|
Strzelam, ale prawdopodobnie zrobił Ci zwarcie na którymś przekaźniku załączającym wentylator. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5135 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-07-18, 23:00
|
|
|
Nie będzie to przypadkiem to:
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5135 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-09-29, 21:25
|
|
|
Nie jest przypadkiem spięty na sztywno po tej wymianie ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
chargedmiki
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mikołaj
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40 Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2009-09-29, 21:48
|
|
|
Widzisz, jak by to bylo takie proste to by bylo super... Rzecz w tym, ze wszystkie kostki pozapinane oryginalnie. Wlasciwie to problem jest gdzies na sterujacych sygnylach, poniewaz sprawdzilem ze przychodzi sygnal zalaczajacy przekaznik i dalej.... wiadomo, idzie jak rozkaz do dobrego zolnierza. ;-)
Teraz tylko pytanie skad ten rozkaz.. Czy oprocz czujnika w chlodnicy (tego 3-pinowego) jest jeszcze cos co moze odpowiadac za takie jaja? typu sterownik niezalezny od wiatraka albo sygnal z innego czujnika jest brany pod uwage? Ewentualnie moze jest blad w sygnalizowaniu pracy klimy i sterowanie mysli ze klima jest caly czas wlaczona.., wtedy gdzie tego kabla szukac?
Wlasciwie, to najlepiej jak by ktos mial schematy elektryczne to bylbym super zobowiazany. Mam fabryczny manual serwisowy Audi (AESIS) z tym ze tam z dziwnego powodu nie ma schematow elektr. :cry:
z gory dzieki za pomoc.. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5135 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-09-29, 22:01
|
|
|
Klime łatwo można sprawdzić - wypiąć choćby sterownik.
Co do schematów - w AESISie i ETCE nie znajdziesz, do tego potrzebna jest ELSA. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
chargedmiki
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mikołaj
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 40 Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2009-10-03, 11:05
|
|
|
Na razie musze podziekowac userowi dice.. Sciagnalem ten prog VAG ELSA i dzieki temu jestem o krok do przodu. Teraz juz wiem, ze sa tam 3 przekazniki. Jeden zalacza pierwszy bieg wentylatora, nastepny drugi bieg, a ostatni tzw. trzeci bieg czyli po prostu bieg klimatyzacji. Wypialem ten od klimatyzacji (znajduje sie na podlodze dokladnie nad nogami kierowcy) i spokoj. A jesli chodzi o zalaczanie sie wentylatora na przegrzewanie, czyli na czujnik w chlodnicy to dalej dziala. Czyli wiem, ze to sygnal zalaczonej klimy to robi. Bede szukal dalej, ale juz mam podejrzenia, ze to jedna z kostek albo nie styka albo zamokla w okolicach agregatu i lewej podluznicy.
Takze dzieki jeszcze raz kolego za podpowiedz z ta ELSA, a panie tutenhamon mysle ze mozesz miec to samo co ja... jak to znajde to dam znac i powiem gdzie szukac.
Pzdr.
[ Dodano: 2009-10-05, 14:44 ]
No w koncu znalazlem to g.... Przepraszam za zwrot ale szukalem tego przez dwa tygodnie. Na ukladzie klimatyzacji sa dwa czujniki cisnienia - wysokiego i niskiego. Ten drugi (2-pinowy) jest w podszybiu kolo zbiorniczka plynu hamulcowego. Za to ten od wysokiego cisnienia (4-pinowy) wlasnie jest m.in. odpowiedzialny za zalaczanie wentylatora. Znajduje sie on w banalnym miejscu, tylko ze byl dobrze schowany - za lewa (czyli po stronie kierowcy) kratka w zderzaku, ta wyciagalna. Odpialem kostke, troche ja osuszylem (chociaz nie wygladala na mokra), opukalem czujnik delikatnie mloteczkiem i... TA-DA. Wszystko jak nalezy . Wiec nawet nie wiem czy to byla zawilgocona kostka, czy czujnik cisnienia sie zawiesil od dlugiego stania, ale jedno z tych dwoch pomoglo. Takze kolego tutenhamon, proponuje zrobic to samo.. tym bardziej ze dosptep jest naprawde bardzo dobry i cala operacja zajela 5 minut.
Takze wielka zagadka rozwiazana... ) |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2009-10-10, 16:01
|
|
|
Nooo to gratuacje że w końcu udało ci się to znależć .oczywiście w chwili wolnej zajmę się tym . dziś właśnie splonoł budynek socjalny w Choszcznie w którym mieszkała moja córka więc nie będe miał czasu .Wpadłem tu dziś na chwile żeby zorientować się czy coś znalazłeś .Dzięki za opis usunięcia usterki ! Dam znać jak u siebie w aucie usunę tą usterkę . Pozdrawiam .
[ Dodano: 2009-10-11, 18:46 ]
No szok ,zdemontowałem kratkę puknołem w czujnik 2 razy i jest OK. w końcu cisza . dzięki serdeczne jeszcze raz .Piwko dla ciebie. :peace: |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
DobraRobota
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Szymon
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 17 Skąd: Koszalin/Wrocław
|
Wysłany: 2012-09-24, 20:47
|
|
|
Dzięki wielkie chłopaki. Już chciałem wymieniać wszystkie czujniki temperatury, a faktycznie - namierzyłem ten czujnik za kratką, odpaliłem zapłon (nie silnik), wiatrak się zaczął kręcić (przy wyłączonej klimie), zdjąłem kostkę z przwodami z tego czujnika, wiatrak się wyłączył. Puknąłem w niego delikatnie mloteczkiem (naprawde lekko), założyłem kostkę i wszystko wróciło do normy, a wiatrak włącza się gdy potrzebuje. |
_________________ To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas. |
|
|
|
|
Th0mekk
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2013-07-16, 14:49
|
|
|
chargedmiki napisał/a: | No w koncu znalazlem... |
Odpowie mi ktos co to byl za czujnik? Czy to chodzi o tej czujnik czy zupelnie inny?
CZUJNIK |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-11-11, 13:27
|
|
|
DobraRobota napisał/a: | Dzięki wielkie chłopaki. Już chciałem wymieniać wszystkie czujniki temperatury, a faktycznie - namierzyłem ten czujnik za kratką, odpaliłem zapłon (nie silnik), wiatrak się zaczął kręcić (przy wyłączonej klimie), zdjąłem kostkę z przwodami z tego czujnika, wiatrak się wyłączył. Puknąłem w niego delikatnie mloteczkiem (naprawde lekko), założyłem kostkę i wszystko wróciło do normy, a wiatrak włącza się gdy potrzebuje. |
U mnie nie pomogło stukanie czyszczenie itp. po prostu wypiąłem i jeżdzę bez elektrycznego przyjdzie wiosna to coś pomyślę nad tym |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|