Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-12, 21:39 [D2 FL ALL
] 3.7+5HP19 Układ chłodnicy oleju skrzyni
|
|
|
Pomyślałem sobie, że rozpocznę wątek na temat chłodzenia oleju skrzyni w 3.7 + 5HP19, z którym chyba nie ja jeden mam problem.
Układ działa tak, że dla temperatury oleju ASB poniżej 80stC działa mały obieg - olej idzie tylko do chłodnicy silnika. Po przekroczeniu 80stC termostat (4D0317027, na rysunku numer 6) przełącza obieg na duży, w którym olej przechodzi tylko przez dodatkową chłodnicę (4D0317021C, na rysunku numer 2) umieszczoną za lewym halogenem pod zderzakiem. Całość przedstawia poniższy schemat:
Niedawno zgnił i zaczął mi ciec trójnik (4D0317822D, na rysunku numer 16 wraz z oringami). W ASO go nie ma (zresztą cena jest zaporowa - 500zł), a w sieci też nie za bardzo jest dostępny - większość używek jest w tragicznym stanie - przerdzewiałe i popękane. Dodatkowy kłopot sprawia sam termostat - jest aluminiowy. Przy odkręcaniu węży można urwać jego końcówkę z gwintem lub zerwać sam gwint (nakrętki węży są stalowe). Wszystko jest utlenione i zasyfione.
Tak wyglądał u mnie:
Zamówiłem używany komplet z przewodami, ale okazało się, że tam trójnik również zaliczył zgon. Chciałem wykorzystać oryginalne końcówki i uniwersalny trójnik aluminiowy, a przewody poskręcać na opaski, ale okazało się, że węże skręcane na opaski zaciskowe się nie sprawdziły. W układzie występuje dość wysokie ciśnienie, które zrzuca węże z metalowych końcówek. Dobra wiadomość jest taka, że można zrobić bypass i połączyć przewody fabrycznymi złączkami w taki sposób, że można całkowicie obejść dodatkowy układ chłodzenia (na rysunku węże 15 i 19). Jest to rozwiązanie tymczasowe - to dodatkowe chłodzenie jednak spełnia swoją rolę - skrzynia przy tym silniku jest dość wysilona.
Nie porzucam jeszcze idei remontu tego układu - poszukam odpowiednich złącz w firmach zakuwających węże i zajmujących się hydrauliką i jak coś znajdę, to dam znać w tym wątku. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-04-12, 21:53
|
|
|
Trójnik jest dostępny, kaszt jak wspomniałeś około 500zł. U mnie jeszcze jest to w całkiem niezłym stanie ale na wszelki wielki zakupiłem używkę jakiś czas temu na ebay-u i sobie czeka |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-12, 21:57
|
|
|
W kraju tego trójnika nie ma - pewnie ASO z Niemiec ściąga. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-04-13, 09:59
|
|
|
Tig i do roboty. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-03-23, 11:08
|
|
|
kolego krisker jak sprawdzic czy termostat sie otwiera przy tych 80 stopniach?
mozna obsrwowac skrzynie pod vagiem? sprawdzic tempetature jak tak to pod jakim blokiem pomiarowym? |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-03-24, 11:30
|
|
|
Z tego co wiem nie podejrzysz pracy termostatu w VAGu. Można ew. patrzyć na temperaturę oleju i w okolicach 80 stopni coś się powinno zmienić we wskazaniach. Ew. w tym samym czasie po prostu sprawdzić, czy chłodniczka zmienia temperaturę. Chociaż na postoju raczej będzie ciężko dobić do 80 stopni. |
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-03-24, 21:28
|
|
|
chyba przykleje sonde od zwyklego termometru na baterię do obudowy dodatkowej chlodnicy i będe obserwował wzrost temperatury
tylko chcialbym to zsynchronizowac ze wskazaniami temperatury oleju w skrzyni biegów z podpiętym vagiem podczas jazdy aby obserwowac obydwa wskazania
jaka powinna byc optymalna (realna) temp. oleju w ukladzie podczas jazdy na trasie?
wie może ktoś? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-03-24, 21:40
|
|
|
Nie więcej niż 85 stopni ...chwilowo może dojść do 90 stopni. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
malaga
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: tip 5hp19
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2021 Posty: 2 Skąd: ełk
|
Wysłany: 2021-07-05, 07:18
|
|
|
Czesc rozwiazales problem z tymi trojnikami cos wykombinowales? Mam ten sam problem, przegnil mi trojnik oraz wąż i szukam rozwiazania. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2021-07-05, 08:25
|
|
|
Nie - auto jeździ cały czas na bypassie. |
|
|
|
|
|
|
|
malaga
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: tip 5hp19
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2021 Posty: 2 Skąd: ełk
|
Wysłany: 2021-07-08, 08:50
|
|
|
Tez tak śmigałem krótki czas tzn 1 dzień,ale udało sie kupic nie zgnite przewody i wczoraj zlozyłem auto. |
|
|
|
|
|