Autor |
Wiadomość |
memeth
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: ŁOSICE
|
Wysłany: 2018-12-18, 17:00 [D2 95 4.2PB/LPG
] Blokada mostu
|
|
|
Hej, mam problem. Mam D2 4.2 quattro 4hp, dzisiaj zauważyłem pewną rzecz. Zawislem audi w śniegu i zauważyłem że tylny most się nie blokował, co utrudnialo wyjazd. Czy jest jakaś opcja żeby samemu włączyć blokadę mostu? |
_________________ Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-12-18, 17:42
|
|
|
Nie. U nas masz EDS. Jak chcesz wyjechać to nie dawaj mu wpizz.. tylko lekko gaz, albo rozbujaj (ale jak siądziesz brzuchem to trza łopaty użyć, więc na cuda nie licz) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
memeth
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: ŁOSICE
|
Wysłany: 2018-12-18, 18:32
|
|
|
No właśnie brzuchem siedział, i był problem, bo te koło które miała największą przyczepność właśnie nie robiło roboty
Czyli w takim przypadku delikatnie gazu dawać i cztery koła powinny kręcić?
Bo bym chciał też wiedzieć jak ten eds działa, czy można to jakoś np wyłączyć czy coś :-) |
_________________ Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-12-18, 18:50
|
|
|
Nie można. U nas nie ma klasycznej blokady jak np w B2, B4, czy nawet bodaj C4 (S4). Torsen nawet z V8 D11 wg niektórych lepiej działał. Dodasz delikatnie gazu to ruszy. Popatrz sobie nawet na filmy na YT jak konkurencja chce ośmieszać quattro na rolkach pedałem w podłogę (wyłącza się przy określonej prędkości), nie w tym rzecz. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
memeth
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: ŁOSICE
|
Wysłany: 2018-12-18, 19:50
|
|
|
No właśnie widziałem taki filmik na yu na rolkach że nie mógł ruszyć i trochę mnie to zdziwiło. Ale już teraz wiem o co chodzi.
A możesz mi wytłumaczyć jak działa ten eds? Na jakiej zasadzie to działa |
_________________ Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2018-12-18, 19:57
|
|
|
EDS był montowany w Quattro od modelu A6 C4 i A4 B5. Zdarzały się też 80 B4 z ostatniego rocznika.
A działa on na zasadzie odwrotnej do ABSu. Wykorzystuje jego czujniki aby wyłapać różnicę obrotu koła. W przypadku zbyt dużej różnicy przyhamowuje koło, które ma lżej. Działa bodajże do 40km/h.
Niestety nie działa to jak blokadówka w 80/100. Co do D11 to zaletą torsena w dyfrze była lepsza kontrola nad autem podczas zabaw ale czy z zaspy lepiej się wykopię, śmiem wątpić. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-12-18, 20:38 Re: Blokada mostu
|
|
|
memeth napisał/a: | Hej, mam problem. Mam D2 4.2 quattro 4hp, dzisiaj zauważyłem pewną rzecz. Zawislem audi w śniegu i zauważyłem że tylny most się nie blokował, co utrudnialo wyjazd. Czy jest jakaś opcja żeby samemu włączyć blokadę mostu? |
Ręczny zaciągnij na 1-2 ząbek w takiej sytuacji |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
memeth
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: ŁOSICE
|
Wysłany: 2018-12-18, 21:57
|
|
|
Dzięki wielkie wszystkim za informację :-) |
_________________ Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-12-19, 07:41
|
|
|
W A8 blokad działa chyba do 50km/h a w S8 70km/h |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
memeth
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: ŁOSICE
|
Wysłany: 2019-01-04, 08:51
|
|
|
Trochę odświeże temat, chyba to nie blokada. Bo zauważyłem że poprostu jedno koło tylne hamuje, tzn wszystko wcześniej tak jak było, tylko jedno koło. Przeważnie lewe hamuje, tak pulsacyjnie, ale gdy depne hamulec to przestaje, i teraz to bardzo często się tak robi, nie mal za każdym razem gdy ruszam. Gdzie szukać przyczyny? Trochę jest to uciążliwe tym bardziej że jest śnieg i jest to nie komfortowe |
_________________ Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2019-01-04, 09:13
|
|
|
Podłączyć vag i sprawdzić odczyt prędkości kół czy pokazują równą prędkość.
Nie przekraczaj 25km/h bo zrywa połączenie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
memeth
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: ŁOSICE
|
Wysłany: 2019-01-04, 09:20
|
|
|
Właśnie już to robiłem, i jak na złość gdy miałem podłączone to było dobrze :-)
Ale to koło też może hamować przez zły odczyt prędkości? |
_________________ Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-01-04, 10:02
|
|
|
Może, po błędnym odczycie sterownik abs myśli że koło wpada w poślizg i przychamowuje koło |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
memeth
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemysław
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: ŁOSICE
|
Wysłany: 2019-01-04, 12:20
|
|
|
I teraz najciekawsze, pompę abs mam uszkodzoną, i jest odlaczony sterownik, bo czekam żeby trochę cieplej było zajrzeć, i sterownik abs nie może teraz odczytów łapać, a koło dalej blokuje |
_________________ Audi A8 D2 D3
LANCIA KAPPA
Skoda Fabia 2
Swat Arosa |
|
|
|
|
|