Autor |
Wiadomość |
zerbe
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2012-06-17, 19:07 [D2 00 4.2PB/LPG
] Gaśnie przy dodaniu gazu
|
|
|
Witam mam taki problem na zimnym silniku musze kręcić dość dlugo by autko zapalilo gdy zapali drga cale i jak dodam lekko gazu gaśnie:/na ciepłym pali ok proszę o rade pozdrawiam:) |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-17, 21:05
|
|
|
mdamian napisał/a: | Obstawiam na czujnik temperatury silnika , podłącz Vaga i z czytaj błędy ;-) |
Potwierdzam. Komp mysli że silnik jest wciaz ciepły. VAG prawde powie. ;-) |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-06-17, 21:28
|
|
|
[quote="zerbe"mam taki problem na zimnym silniku musze kręcić dość dlugo by autko zapalilo[/quote]
Miałem kiedyś identycznie w Senatorze , czyściłem kiedyś wtyczki które są w komorze silnika (rozpinałem , psikałem wd40 i łączyłem z powrotem ) nagle przestał mi normalnie odpalać ( musiałem długo "kręcić")
pojechałem na komputer i mimo że silnik miał 90*C , komputer pokazywał -76% :shock: Na Syberii nie ma tak zimno :mrgreen: , pojechałem kupić czujnik temperatury , chłop mnie się pyta "jaki ma pan tam czujnik bo są 2 rodzaje" ja do samochodu , machę do góry , łapię za kostkę od czujnika , żeby go odłączyć , a on odłączony ( był niby złączony ale nie wciśnięta kostka do końca)
Wcisnąłem kostkę i auto od razu odpaliło bez problemu , próba na następny dzień (zimny silnik) zapalił od pierwszego "kopa" ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
zerbe
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2012-06-18, 11:52
|
|
|
Dzieki wielkie panowie jutro podpinam kompa i sie okaże:)pozdrawiam i po wszyskim napisze co tam nie tak było |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-18, 12:24
|
|
|
Możesz mieć także zapyziałe wtryski od benzyny. Teraz jak jest ciepło, auto szybo przełącza się na gaz i nieużywane wtryski benzynowe szybko tracą swoją swoją sprawność. Recepta - pojeździć trochę na benzynie z dodatkiem oczyszczacza wtrysków. Polecam preparaty STP.
Raczej to czujnik temp. o którym pisze mdamian, ale jeśli to nie to okaże się przyczyną to warto spróbować z wtryskiwaczami :-> |
|
|
|
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-18, 13:13
|
|
|
A może masz problem ten , który ma większość na tym forum, a mianowicie z paliwem, które cofa się do zbiornika i za nim zapli to musisz nabić paliwa poprzez długi kręcenie lub kilkukrotne. Jak złapie to na cylindrach tych , które miały resztki paliwa.
Posłuchaj przy odpalaniu czy niemasz dziwnego bulgotania w zbiorniku paliwa?
Co do czujnika temepratury to raczej bym tego nie obstawiał. Silnik pilnuje aby nie była za wysoka i miał byś problem z odpaleniem ciepłego nie zimnego.
Pozdrawiam |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-06-18, 16:31
|
|
|
jacenty1400 napisał/a: | Posłuchaj przy odpalaniu czy niemasz dziwnego bulgotania w zbiorniku paliwa? |
Nie wiem jak chcesz to sprawdzić , skoro jak włączysz zapłon pompa podaje paliwo 1-2 sek i słychać tylko pompę , tam jest tak szczelne że ciężko było by usłyszeć bulgotanie . ;-)
jacenty1400 napisał/a: | Co do czujnika temepratury to raczej bym tego nie obstawiał. Silnik pilnuje aby nie była za wysoka i miał byś problem z odpaleniem ciepłego nie zimnego. |
Pierwsze słyszę , jak by miał problem na ciepłym to obstawił bym czujnik "Halla" (czujnik wałka) (chyba tak to się nazywa) ;-)
Przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy post : zerbe napisał/a: | mam taki problem na zimnym silniku musze kręcić dość dlugo by autko zapalilo | i potem powiedz że kolega ma problem za ciepłym . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
zerbe
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2012-06-19, 19:02
|
|
|
Witam to jednak nie czujnik temp:/mój mechanik obstawia pompe paliwa.No i mam jeszcze świece do wymiany i chyba dalej jeste w kropce |
|
|
|
|
jacenty1400
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 26 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2012-06-20, 07:47
|
|
|
Cześć Wam
Kolego Mdamian, w moim aucie, a wiem, że mam problem z paliwem (nie wiem czy z pompa ) ale napewno z uszczelnieniem , które powoduje cofanie paliwa do zbiornika. I jak jest zimny silnik tak około po 12 godzinach postoju to jest problem z odpaleniem (albo dłużej przytrzymam na rozruszniku albo na 2 razy)i w momencie jak załapuje słychać w zbiorniu bulgotanie.
Jak jest ciepły silnik albo inaczej jak już załapie i pochodzi choć 2 minuty to aby problem się powtórzył auto musi postać około 10-12 godzin tzn. że paliwo się cofa , a na gazie nie odpalasz.
Oczywiście nie wiem jak to jest w Audi bo to pierwsze doświadczenie z ta marką (ale z praktyki działanie bez względu na marke pojazdu jest podobne).
Pozdrawiam. |
_________________ Jacenty |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-06-20, 09:09
|
|
|
jacenty1400 napisał/a: | Posłuchaj przy odpalaniu czy niemasz dziwnego bulgotania w zbiorniku paliwa? |
U mnie takie bulgotanie jest już 4 lata (odkąd kupiłem), odpala od "strzała", nawet jak tydzień nie ruszany. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-06-20, 13:58
|
|
|
Przez długi czas miałem identyczny problem (i częściowo mam dalej). Z rana trzeba było długo kręcić i dławił się po dodaniu gazu, a na ciepło było elegancko. To co znalazłem to:
- nieszczelne przewody podciśnieniowe idące do regulatora ciśnienia paliwa i parownika instalacji gazowej, przez co ciśnienie paliwa było za duże i rozjeżdżały się adaptacje (po zrobieniu tego czas "kręcenia" z rana spadł z 15s do 5s)
- odpalanie na dwa razy dalej występuje jeśli poziom paliwa w baku spadnie poniżej połowy (jak mam 3/4 baku to odpala po 1,5s, jak poniżej połowy to ok. 5s kręcenia)
Sprawdź błędy w sterowniku silnika i podaj wartości z bloku pomiarowego nr 10. Jak masz błąd zbyt bogatej mieszanki to sprawdź podciśnienia w pierwszej kolejności.
Jak błędów brak i wartości z bloku 10 w normie, to zalej 3/4 baku benzyny, przejedź się kilka km i zobacz z rana jak odpali. |
|
|
|
|
|
|
|
zerbe
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2011 Posty: 17 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2012-06-20, 15:13
|
|
|
Dzięki koledzy poprubuje dalej i oczywiście opisze na forum pozdrawiam:) |
|
|
|
|
|