Autor |
Wiadomość |
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-11, 14:23 [D2 95 4.2PB/LPG
] Przegub wewnetrzny przedni
|
|
|
Witam kolegow. Mam najprawdopodobniej problem z przegubem wewnetrznym (od strony skrzyni - slychac strzal). Wymienilem przegub zewnetrzny ale objawy nie ustaly i jest to chyba juz jedyna mozliwosc, ktora zostala do wymiany. Mam jednak problem ze zlokalizowaniem zamiennika...Niektore sklepy twierdza, ze w ogole przegub wewnetrzny w A8 prelift jest niewymienny - tylko cala polos... Nie usmiecha mi sie taka opcja chocby ze wzgledu na cene nowej polosi i to, ze zainwestowalem juz w przegub zewnetrzny.
Z kolei na Allegro ( a tym nie chce sie sugerowac) niektorzy sprzedawcy podaja, ze ich przeguby od Passata i A4 bodajze pasuja tez do a8 prelift 4.2. Zgodnie z ETKA nie ma niestety wyszczegolnionego osobno przegubu. Pytanie - czy ktos cokolwiek wie na ten temat. Czy da sie kupic zamiennik. Jesli tak to ogromnie prosze o jakis numer producenta. Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-07-12, 11:49 ]
Nikt z kolegow totalnie nic nie wie w powyzszym temacie? |
|
|
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-07-12, 19:41
|
|
|
skoro zewnętrze pasują od passata b5 to podejrzewam że i wewnętrzne, ale tak tylko gdybam..
Ja bynajmniej zewnętrzne zamawiałem z allegro, i w opisie było wyraźnie opisane że passat b5, audi a8 itp itd..
Fota? Intercars? |
|
|
|
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-12, 21:32
|
|
|
Niestety ani fota ani intercars nie potrafia sie wypowiedziec w temacie. Tzn nie maja w spisie wiec nie wiedza. Znalazlem info, ze podobno pasuje przegub od v8 produkowanego do 94 roku. Ale nadal jest to takze przypuszczenie. Bardzo chcialbym miec pewnosc. Jesli rozbiore juz samochod to glupio byloby zostac bez mozliwosci zlozenia wszystkiego. Zostaje jeszcze poszukanie uzywanej polosi ale stan tutaj tez bedzie nieznany a zewnetrzny przegub mam nowy wiec kolejne rzezbienie. Dziwna ta sytuacja przyznam... Niewymienny przegub? Byloby to dla mnie totalnie dziwne. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-12, 21:35
|
|
|
Nie wierze że jest niewymienny skoro tylny wewnętrzny mi mechanik w DE chciał zamowić za 120Euro a przecie to jeszcze rzadziej psująca się część. Ja nabyłem półoś ze sprawnym przegubem bo to idzie sprawdzić przecie ręcznie i wymieniłem i po problemie. |
|
|
|
|
|
|
|
Antek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-12, 21:44
|
|
|
Chetnie kupilbym wlasnie taka polos. Najlepiej obie i po problemie. Bo na obu czuje luz. Nie wiem tylko czy luz rzedu 2 - 3 mm to luz czy moja nadwrazliwosc? Poza tym trzebaby miec mozliwosc wziac takie polosie w lapy bo na ALlegro wszyscy sprzedaja idealne..
Ja tez nie moge uwierzyc zeby byl niewymienny ale nie jestem w stanie zlokalizowac zadnego numeru. Zamiennika, oryginalu stad moje pytanie. Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-12, 22:07
|
|
|
Pisz na forum ogłoszenie może ma ktoś półoski to Ci sprzeda |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-13, 19:10
|
|
|
Ja mogę ci sprzedać dwie półośki bez przegubów zewnętrznych za 100zł plus wysyłka. ;-) |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-07-14, 08:20
|
|
|
Przeguby wewnętrzne na pewno są wymienne.
To jest prawdopodobne, że identyczny jest w jakimś Passacie albo T4/T5 ale części najlepiej typować po numerze VIN w ASO a później w hurtowniach już po numerze oryginału i wtedy nie ma żadnych wątpliwości, że będzie pasować. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Pszendza
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41 Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 167 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2013-07-14, 21:13
|
|
|
ja wymieniałem u siebie wewnętrzny na drugi używany. przy kupnie całej półosi trzeba pamietać ze inne są przy automacie 4 biegi i inne przy 5 ale przeguby są takie same. |
_________________ A8- nie dla idiotów !! |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-12-18, 15:10
|
|
|
Wygrzebie temat z otchłani ciemności:
https://youtu.be/K4QOQjwT_pQ
może ktoś coś podpowie. Podczas dodawania i ujmowania gazu jest szarpnięcie i puknięcie w dodatku od czasu do czasu występują uderzenia z 3 -> 2
Co dziwne jak raptowniej się zatrzymuje i jednocześnie skręcam to biegi zredukuje ładnie.
Obadałem ale nie wiem czy dobrze, przeguby wewnętrzne. Ruszając półośkami prawo lewo a trzymając za obudowę przegubu zauważyłem, że jest na nich delikatny luz.
Dodatkowo dochodzą drgania w przedziale od 60 - 100 takie dziwne podskakiwanie. Po przekroczeniu 100 auto sunie jak po szynach. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2016-01-04, 20:12
|
|
|
Mam to samo. U mnie wyczuwalny jest luz na przegubie wewnętrznym w płaszczyźnie pionowej. W tym tygodniu to wymieniam. A co do tego uderzenia, o którym mówisz. Też takowe posiadam ale z dwójki na jedynkę.
Przegub wewn, zewn, tył i przód. Dyferencjały jest tego od groma. Najprościej zacząć od przegubów dam znać jak u mnie się zachowuje przy w/w zmianie z 2 na 1 po wymianie przegubu wewnętrznego. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-04, 20:56
|
|
|
to ja moge powiedzieć że po wymianie przegubów wewnętrzych przednich owe podobne stukanie i luzy na skrzyni mocno ustały. Nie wiem Erni czemu wcześniej Ci o tym nie powiedziałem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2016-01-05, 00:10
|
|
|
A propos przegubu wewnętrznego. To cholernie trudno go dostać. Na allegro są jakieś badziewia za 120 PLN pfff ... |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2016-01-05, 08:12
|
|
|
Ja bym zaryzykował na te z allegro , u siebie montowałem zewnętrzne z allegro i 5 lat już służą . |
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2016-01-05, 08:50
|
|
|
35 tyś. km robię rocznie, a Grooby to mój drugi samochód. Nie zaryzykuje.
ps. Przed chwilą się dowiedziałem, że pół roku temu miałem ten shit włożony i już do wymiany. Także tragedia. |
|
|
|
|
|