Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 3.7PB ] Różne wskażania temperatury cieczy na desce  
Autor Wiadomość
szpasol 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 47
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2019-01-28, 09:46   [D2 96 3.7PB ] Różne wskażania temperatury cieczy na desce

Mam tego typu problem.
Temperatura na desce pokazuje 90 stopni lub tez prawie 90. Z kolei ECU pokazuje maksymalnie 62 stopnie.
Samochód generalnie nie ma idealnie temperatury na 90 stopniach. Zazwyczaj jest ciut poniżej. Dla mnie nie trzyma tak jak powinien.
Wymieniony termostat. Brak poprawy.
Gdzie szukać takiej przyczyny?
Z góry dzieki za wszelaką pomoc ;)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-01-28, 11:07   

Do potwierdzenia problemu temperatur kupić sobie termometr ręczny:

Termometry

Zmierzyć temperaturę przy czujniku na głowicy lewej (na zegary)
i na czujniku przy głowicy prawej (dla ECU).

Zobaczyć, który źle pokazuje.

Jeżli ECU będzie widziało ~60 st C i termometr to potwierdzi to do wymiany jest TERMOSTAT.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
szpasol 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 47
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2019-01-28, 21:43   

Dobra sprawdzę to zatem.
Pytanie czy ma to coś wspólnego z tym że komp chwilowe spalanie na postoju potrafi pokaż 52 litry a jak się coś nagrzeje to ciągle pokazuje powyżej 10l.
Kurde przeca kazde moje auto pokazywalo na postoju Max 1 litr.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-01-28, 22:34   

Wskazania spalania na postoju to bzdury. Cy 51 czy 1. Jak niby oszacować spalanie na 100 km drogi jak auto stoi?

Wskaźnik na zegarach ma dość duży zakres "martwy" i pokazuje okolice 90 z niewielkimi zmianami z tego co widziałem od 80 do prawie 100. Dopiero poza tym zakresem wskazówka rusza się mocniej.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
szpasol 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 47
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2019-01-28, 23:29   

Rozumiem Cię ale jak na moje to zaburzone spalanie chwilowe wpływa też na przekłamanie spalania średniego.
Po prostu zastanawiało mnie to czy jest jakiś związek z tym niedogrzewaniem się silnika bądź różnymi wskazaniami temperatury.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-01-29, 06:37   

Na postoju to powinien pokazywać L/h a nie L/100km.
Niestety audiczka nie pokazuje ile pali na postoju a to co widzisz na FIS to
ostatnia wartość spalania kiedy auto się poruszało.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
szpasol 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 47
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2019-01-29, 08:08   

Teraz rozumiem.
Zatem szukam dalej rozwiązania dla wskazań temp.

[ Dodano: 2019-01-30, 19:45 ]
A co z wiatrakami bo mam wrażenie że cały czas szybko się kręcą?

[ Dodano: 2019-02-01, 21:25 ]
Jeszcze najdziwniejsza rozkmina z dzisiaj. Na postoju grzeje się szybciej niż podczas jazdy.
Po chwili od odpalenia wskazówka lekko rusza a przy jeździe opada i po kilku minutach zaczyna dopiero łapać i rosnąc temp.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-02-03, 09:18   

szpasol napisał/a:
Na postoju grzeje się szybciej niż podczas jazdy.
Po chwili od odpalenia wskazówka lekko rusza a przy jeździe opada i po kilku minutach zaczyna dopiero łapać i rosnąc temp.


Pewny jesteś, że termostat jest sprawny ?
Kupowanie termostatu to loteria niestety. Jakiej marki termostat kupiłeś ?
Czy jest obieg płynu w układzie chłodzenia ?
Czy nie ma wycieków płynu ?

Odpal auto niech pochodzi 10min na wolnych obrotach i zgaś. Następnie wkładaj rękę w pas przedni i sprawdzaj czy chłodnica nie robi się ciepła.

Ukaniu napisał/a:
Wskaźnik na zegarach ma dość duży zakres "martwy" i pokazuje okolice 90 z niewielkimi zmianami z tego co widziałem od 80 do prawie 100.

Dokładnie jak pisze Ukaniu, zakres na zegarach jest ogromny.
Czasami jest tak, że auto niby złapie 90 stopni ale ogrzewanie nie jest rewelacyjne, dopiero po jakimś czasie zaczyna być koksownik.


szpasol napisał/a:
A co z wiatrakami bo mam wrażenie że cały czas szybko się kręcą?


Jakimi wiatrakami? Masz wisko które powinno się kręcić swobodnie na wolnych obrotach, natomiast po zagrzaniu spina się na sztywno.
Oraz wiatrak który odpala się po załączeniu klimatyzacji ewentualnie wspomaga wisko kiedy auto zaczyna się mocno grzać. Wyłapuje to włącznik termiczny na chłodnicy po stronie alternatora. Po osiągnięciu danej temperatury płynu załącza pierwszy bądź drugi bieg wiatraka.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-06-24, 14:23   

Wróciło lato i wróciły problemy z cieczą , już 2 raz wywaliło mi płyn chłodniczy zagotował się a na zegarach 90 st. czujnik od zegarów 90 st. a czujnik od ecu 110st dzieje sie to przy załączonej klimie czyli pod wiekszym obciążeniem na postoju wentylator od klimy zasuwa chłodnica wręcz chłodna a po stronie wisko gorąca i nie idzie dotknąć. Do zbiorniczka powrotem leci płyn .
Jakieś pomysły?? Dziwi mnie ten słaby obieg chłodnica drożna bo sprawdzałem, jak się zagotował po zgaszeniu bujnąłem wisko i w sumie kreciło sie bez oporu . Jaki numer wisko szukać do ABZ
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-06-24, 18:48   

Niby chłodnica drożnaa ale morze mieć sporo kanalikow zapchanych i taki efekt będziesz mial, na oko te go nie sprawdzisz,
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-06-24, 21:32   

pb41ns napisał/a:
Niby chłodnica drożnaa ale morze mieć sporo kanalikow zapchanych i taki efekt będziesz mial, na oko te go nie sprawdzisz,

może masz rację bo widzę ewidentnie słaby powrót do zbiorniczka. Chyba najlepiej żeby sprawdzić to ominąć chłodnicę i spiąć duży obieg wężami i sprawdzić czy w zbiorniczku powrót idzie normalnie bo u mnie czasami nawet staje i się cofa a po dodaniu gazu idzie dobrze
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-06-25, 22:26   

Zbiorniczek nie bierze sensownego udziału w przepływie cieczy siedzi z boku na obwodzie. Chyba, że wąż zbiornika jest wykorzystany do obwodu LPG. Co tam płynie przez wężyk odpowietrzający to jest bez znaczenia.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-06-26, 19:07   

Dzisiaj zauważyłem że obieg jest spoko bo jak wiatrak chodzi na 2 biegu to wychładza chłodnicę że można ją dotknąć a jak się wyłączy to momentalnie bardzo gorąca.
Jak klima chodzi to wiatrak się uruchamia ale nie wiem który to bieg raczej 2 bo dmucha mocniej od wisko ale jest też kwestia że na 1 biegu nie chodzi wcale np. przy wyłączonej klimie złapie temp. ok 94st. i dopiero się uruchamia elektryk a na przewodach 12V.
Te wisko na wolnych obrotach mocno dmucha ?? utrzymać je ciężko ale czy obraca się równo z obrotami silnika to nie wiem

[ Dodano: 2019-06-26, 20:08 ]
na pewno na wolnych obrotach nie wychładza chłodnicy tak jak wentylator elektryczny.
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.