Autor |
Wiadomość |
Kunaa12
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-03-08, 16:32 [D2 94 4.2PB/LPG
] Problem z czujnikiem położenia wałka ro
|
|
|
Witam wszystkich, wiem że było pare tematów odnośnie czujnika wałka ale nie znalazłem nic sensownego co by wyjaśniło przyczynę. Wiec postanowiłem założyć nowy temat. Wracając do tematu wywala mi błąd : Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G163) : przerwa lub zwarcie z plusem. Ten oto błąd wywala na zapalonym silniku. Jeśli ślinik jest zgaszony i błędy zostaną sprawdzone na włączonym zapłonie błąd po wykasowaniu nie wyskakuje ponownie. Przypomnę że wcześniej nie było problemu z tym, wyszło to po wymianie rozrządu. Miałem drugi taki sam czujnik i założyłem ale niestety dalej jest to samo... Miał ktoś taki przypadek lub coś wie w tym temacie?? Proszę o pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2016-03-08, 21:09
|
|
|
Kolegp zle ustawiony rozrząd.Szwagrowi mechanik wymieniał bez blokad i takie cyrki były.Zakładalismy czujniki z mojej na podmiankę i dalej błąd wywalało.
Kolego radzę Ci zmienić mechanika. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-03-08, 21:30
|
|
|
czyli czujnik korbowego nie zgrywa się z wałkami |
|
|
|
|
Kunaa12
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-03-08, 21:44
|
|
|
Czyli Panowie rozrząd do poprawy?? Samochód ma strasznego muła ze startu , dopiero od 4 tys zaczyna się zbierać.. Masakra jakaś.. A może to być przyczyna instalacji?? czy nie bardzo? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-08, 21:47
|
|
|
Sprawdz rozrzad blokadami |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-03-09, 08:25
|
|
|
nie ma to jak auto do kowala dać |
|
|
|
|
|
|
|
Kunaa12
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-03-09, 09:41
|
|
|
postaram się ogarnąć blokady i ustawie sobie to sam.. W razie czego Panowie macie kogoś znajomego co by miał pożyczyć takie blokady? Najlepiej z Podkarpacia |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-09, 12:31
|
|
|
Skontaktuj się z userem "stillbadboy" jest z Rzeszowa i ma opcje. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-03-09, 15:11
|
|
|
Mnie cholernie ciekawi jakiego w ogole silnika dotyczy ten problem.
W tagu 94 (czyli ABZ), jak ABZ to nie ma mozliwosci zeby wyskoczył zespół 2 czujnika położenia wałka, bo ABZ takiego zespołu nie ma (jest tylko jeden taki czujnik w tym silniku). W profilu rocznik 97 (czyli tez cos przedliftowego powinno tam siedziec) wiec ustawienia rozrzadu ani w 94 ani w 97 nie da rady sprawdzić VAG-iem.
No i teraz szklana kula mi sie skonczyla (nie moge sobie wywrozyc motoru o ktorym mowimy) i nie mam pojecia jak koledze pomoc, bo przeciez trzeba wiedziec o czym sie rozmawia a ja nie wiem. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-03-09, 15:14
|
|
|
bo on pewnie odczytał babol niepoprawnie jeden czujnik ma |
|
|
|
|
|
|
|
Kunaa12
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-03-11, 09:11
|
|
|
Profilowymi danymi się nie sugerujcie, rocznik jest błędny tam wpisany. A wracając do tematu : To jest Silnik 4.2 V8 299 KM ABZ 1994r. pierwszy montaż. Po sprawdzeniu VCDS wywala taki błąd: 17800- Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G163) przerwa lub zwarcie z plusem. I zgadza się ma tylko jeden czujnik ale komp wywala taki błąd. Rozrząd rozebrany sam ustawiam, zobaczymy jak to wyjdzie. W każdym bądz razie nie zgadzał mi się znaok OT na kole zamachowym na wale przyczyną było przesunięte koło na gumie ze znakiem OT. Założone drugie. Znaki na OT i miedzy skrzynią się zgrywaja, i 5 cylinder ma być w górze? dobrze mówie mam nadzieje bo tak wyczytałem , i jeszcze wałki muszę ustawić na te kropki. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-11, 11:47
|
|
|
Kunaa12, Popraw zatem swój profil-rocznik poza tym miedzy 94 a 97 nie ma prawie żadnej roznicy w ABZcie |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2016-03-11, 12:37
|
|
|
Kunaa12 napisał/a: | Profilowymi danymi się nie sugerujcie, rocznik jest błędny tam wpisany. A wracając do tematu : To jest Silnik 4.2 V8 299 KM ABZ 1994r. pierwszy montaż. Po sprawdzeniu VCDS wywala taki błąd: 17800- Czujnik położenia wałka rozrządu zespół 2 (G163) przerwa lub zwarcie z plusem. I zgadza się ma tylko jeden czujnik ale komp wywala taki błąd. Rozrząd rozebrany sam ustawiam, zobaczymy jak to wyjdzie. W każdym bądz razie nie zgadzał mi się znaok OT na kole zamachowym na wale przyczyną było przesunięte koło na gumie ze znakiem OT. Założone drugie. Znaki na OT i miedzy skrzynią się zgrywaja, i 5 cylinder ma być w górze? dobrze mówie mam nadzieje bo tak wyczytałem , i jeszcze wałki muszę ustawić na te kropki. |
nie 5 cyl (5-ty dla wersji pięcio-zaworowych)
tylko 1 cyl ma GMP
Co do 17800 ostatnio pisałem w innym poście. poszukaj. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
Kunaa12
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2013 Posty: 25 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-03-12, 12:53
|
|
|
Witam wszystkich, dzięki śliczne za pomoc. Problem został rozwiązany, przyczyną był źle ustawiony rozrząd wczoraj ustawiłem wszystko tak jak trzeba wszystko oczywiście na znaki i maszyna smiga bez zarzutów. I nawet ma lepszy start niż wcześniej. także jeszcze raz dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
|