Autor |
Wiadomość |
Dynka13
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 119 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-12-08, 18:13 [D2 95 4.2PB/LPG
] Problem z Temperatura
|
|
|
Problem w tym że licznik nigdy nie wskazuje temperatury 90 zawsze jest na 75/80. Ktoś coś wie ? |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-12-08, 19:27
|
|
|
Najprawdopodobniej czujnik. Trzeba by VAG-iem sprawdzić. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Dynka13
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 119 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-12-08, 21:35
|
|
|
co do termostatu to jeszcze nie wiem teraz zauważyłem ten problem, a audi mam dopiero od 4 miesięcy |
|
|
|
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-08, 23:29
|
|
|
nie zauważyłeś ubywania płynu?
Stara metoda handlarzy na uszkodzoną uszczelkę jest wiercenie dziury w termostacie by nie bił ciśnienia w układ tylko pomału gonił obieg razem z chłodnica. Ale to tylko sugestie.
Sprawdź temperaturę VAGiem jak pisał Sylwek.
Ewentualnie odpal auto, wyłącz ogrzewanie żeby wiatrak ogrzewania nie wystudzał płynu, kontroluj wskazania zegara. Co jakiś czas próbuj wymacać chłodnice oczywiście nie od strony wentylatorów żebyś ręki nie stracił czy chłodnica się rozgrzewa. Powinna to robić od góry.
Jeśli temperatura będzie rosła bardzo pomału i zacznie się też nagrzewać chłodnica zanim dojdzie do 70 to masz uwalony termostat.
Inna metoda zagrzej auto na postoju przed jakimś kawałkiem długiej prostej.
Stój taj długo aż zauważysz że wskazówka dojdzie do pewnego momentu w którym będzie stała w miejscu. Z tego co opisujesz w twoim przypadku to jest około 80 stopni. Oczywiście ogrzewanie wyłączone. Bacznie obserwuj bo temperatura może jeszcze pójść wyżej tylko nie dostrzegasz tego bo możesz nie robić takich dystansów by się lepiej zagrzał. Jak już maksymalnie wejdzie w górę zapodaj D i przegoń auto na prostej. Jeśli podczas jazdy wskazówka zacznie opadać to oznacza że termostat nie działa prawidłowo i płyn goniony jest całym obiegiem, przez co pęd powietrza podczas jazdy zbija mu temp. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dynka13
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 119 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-12-09, 18:05
|
|
|
dzięki za informacje, a co do płynu to ubywać nie ubywa. dziś podłączyłem komputer i pokazał że czujnik temperatury. Jutro będę sprawdzał |
|
|
|
|
Th0mekk
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2013-12-10, 20:57
|
|
|
ernesto napisał/a: | nie zauważyłeś ubywania płynu?
Stara metoda handlarzy na uszkodzoną uszczelkę jest wiercenie dziury w termostacie by nie bił ciśnienia w układ tylko pomału gonił obieg razem z chłodnica. Ale to tylko sugestie.
|
1. U mnie wlasnie ubywa co jakis czas troche plynu (od pol roku), a od kilku dni wskazowka temp silnika nie przekracza 50 stopni podczas jazdy, natomiast nagrzewa sie dobrze na postoju.
Tez podejrzewam termostat ale sprawdzilem dzisiaj vagiem i wyskoczyl mi blad 16500 czyli czujnik G62 - temp plynu chlodniczego (dodatkowo jest blad czujnika G42 - powietrza zasysanego) czyli to tylko czujnik i o termostat moge byc spokojny ?
2. Czy ten czujnik powietrza zasysanego jest sprawca problemow z pierwszym uruchomieniem silnika, bo zawsze z rana musze odpalac kilka razy auto zeby zatrybil silnik... ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-10, 22:19
|
|
|
Th0mekk, zacznij od wymiany czujnika temperatury płynu. Zrób test jak rano odpalisz auto jak wyżej opisywałem. Poszukaj nieszczelności bo jak w plusowych temperaturach ubywa to w minusowych będzie bardziej spitalać. Rożnica temperatur. Dokładnie wymacaj wszelkie łączenia, opaski, zobacz czy dywaniki masz suche z przodu bo może nagrzewnica puszczać. Dobry sposób jest jak nie masz osłony silnika rozłożenie białego prześcieradła pod autem na noc. Pod całą komorą. Jeśli są wycieki to rano powinny zostać plamy na prześcieradle. Mniej więcej będziesz wiedział gdzie szukać. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|