|
Autor |
Wiadomość |
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-10-26, 16:22 [D2 preFL ALL
] Naprawa manetki, brak długich świateł
|
|
|
witam klubowicze
od dluzszego czasu a w zasadzie od roku borykalem sie z problemem braku dlugich swiatel, migać można było natomiast nie można ich było włączyć na stałe.
W końcu zmobilizowalem sie i rozebralem to dzisiaj.
Generalnie praca lekka i łatwa wbrew pozorom.
wizualnie przedstawil to nasz forumowy kolega krychawrc
https://www.youtube.com/watch?v=kyC06ZRhHHw
ja opisze po krotce i pokaze co tam w srodku siedzi i na co zwracac uwage
zaczynamy od zablokowania kierownicy wyciagniecia kluczykow, odpinanie akumulatora nie jest konieczne,
2. demontujemy airbaga mocowanego za pomoca dwoch torxow ( z tylu kierownicy ) tak to jest w kierze trojramiennej ( s)
3. odpinamy airbaga, odkrecamy kierownice klucz bodajze 24
pod kierownica jest podstawka zdejmujemy ją razem z kiera do niej ida dwa kable, wiec uwaga zeby nie urwac przy zdejmowaniu !!!
4. wysuwamy maksymalnie kolumne kierownicza od spodu są dwie śruby na srubokret krzyzak ( w glebokich otworach ) wykrecamy je co pozwoli zdjac gorna oslone kolumny , od frontu pod demontujemy gorna oslone i odpinamy dwie kosci z kablami idacymi do kierownicy, kierownica na bok.
5. zdejmujemy dolna oslone, uwaga pod ta podstawka kierownicy gorny plastik trzyma sie na srubach gwiazdki ( od frontu centralnie pod kierą ) odkrecamy je inaczej nie zdemontujemy oslon. dolna oslona posiada regulator kolumny do niego ida kable wiec tez zdejmujcie to z opanowaniem
no i włala dostep do pająka mamy, odkrecamy obejme
odpinamy kosci, manetka na wierzchu, nastepnie dwie srubki jedna od frontu druga od dupy strony i pajak rozpolowiony.
pozniej odkrecamy metalowa plytke na 4 srubkach ktora pozowli dotrzec do wnetrza pajaka.
w srodku nie ma zadnych naciagajacych sie sprezyn jak w zegarku wiec bez obaw, ale deliaktnie zeby nie powyskakiwaly sprezynyki ( są trzy - jedna od keirunkow m jedna od dlugich jedna od krotkich ) i cala masa stykow mosieznych blaszek,
podmanetka od dlugich sa dwieblaszki ktore stykaja na zmiane jedna odpowiada za dlugie , druga za krotkie, na rogach maja "kulki" styki , warto je przeczyscic u mnie byly uciapane jakims smarem i juz nie stykaly, warto przeczyscic odtluscic wszystkie styki,
ja uzylem nie wiem czy wlasciwie ale wd40 + papier scierny.
tak czy siak wszystko wkoncu dziala, ps. korzystajac z okazji warto psiknac jakims mazidlem w tlok kolumny kierowniczej ktory reguluje polozenie kierownicy przod tyl, chodzi znacznie ciszej
to tyle ode mnie: kilka fotek ktore obrazuja jak to wsrodku wyglada, balem sie ale nie taki diabel straszny
no i dziala
|
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Lolek84
Użytkownik
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: c4
Wiek: 40 Dołączył: 13 Wrz 2015 Posty: 31 Skąd: okolice KRK
|
Wysłany: 2015-10-26, 20:03
|
|
|
Nie wiem dokładnie jak w A8 , ale wiele samochodów ma brak przekaźników mijania/drogowe. Można zapobiec tej usterce |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |