Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Stuki po odpaleniu  
Autor Wiadomość
Wariatkarateka 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 26
Skąd: Piecki
Wysłany: 2019-02-06, 21:40   [D2 00 4.2PB ] Stuki po odpaleniu

Witam. Moje audi na Taką przypadłość po odpaleniu jak na filmach. Chodzi o stuki. Dodam że silnik jest po remoncie konkretnym. Panewki pierścienie itd. Wg mnie któryś napinacz nie napina bo hałas ustaje po 2-5 sekundach, czasami w ogóle go nie słychać. Czasami o wiele ciszej niż na filmach. Wybrałem filmy gdzie jest najgłośniej. Przymierzam się do wymiany napinacza bo może jakiś wadliwy się skurczybyk trafił. Aczkolwiek wielu "sluchaczy" twierdzi że to nie to A nawet że to z "kolektora ssacego" (był wymieniany na używany inny) I chwilowo wstrzymalem się z wymiana tego napinacza bo silnik pracuje naprawdę świetnie nic się nie poci I nie znika gram oleju i szkoda mi znowu to ruszać. Może jakieś wasze sugestie pomogą mi rozwiązać problem. Pozdrawiam

https://youtu.be/O8VysngWaAU
https://youtu.be/hgwVqCs9I9Y
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2019-02-06, 21:49   

Wariatkarateka,

nagrałbyś film spod maski, bo te wyżej <bezradny> napinacz, popychacz....ale z tego co piszesz wychodzi na napinacz.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wariatkarateka 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 26
Skąd: Piecki
Wysłany: 2019-02-06, 22:06   

Dodam może jeszcze że są takie zależności:
Jeśli po nocce silnik zastuka to takie stukanie nie pojawia się już później chyba że auto trochę ostygnie 30,60 minut lecz są o wiele wiele cichsze no i krótsze 1 Max 2 sekundy.

Jeśli po nocce nie zastuka to już później przez cały dzień nic.
Taki totolotek z tym że 50/50.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-02-06, 22:39   

Ja tam już miałem remontować panewki korbowe kiedy odkryłem, że głuche pukanie na gorąco to obijanie się cylindra z blendami zasłaniającymi kanały w kolektorze ssącym. :-) Z tym, że to ABZ - jednak to musisz też wykluczyć. Ręką docisnąć dźwignie, może będą zmiany. To są głuche stuki jak główne korby, koziołkowanie tłoków, czasem niesie się z konwertera.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Wariatkarateka 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 26
Skąd: Piecki
Wysłany: 2019-02-06, 22:47   

Ukaniu napisał/a:
Ja tam już miałem remontować panewki korbowe kiedy odkryłem, że głuche pukanie na gorąco to obijanie się cylindra z blendami zasłaniającymi kanały w kolektorze ssącym. :-) Z tym, że to ABZ - jednak to musisz też wykluczyć. Ręką docisnąć dźwignie, może będą zmiany. To są głuche stuki jak główne korby, koziołkowanie tłoków, czasem niesie się z konwertera.


Jak wspomniałem. Na gorącym problemu nie ma. Albo zimny albo jak trochę ostygnie albo wcale. Panewki na wale i walkach nowki z ASO. Z konwerterem mam podobno problem:
https://www.a8team.pl/d2-...7240.htm#335132
Ale ten dźwięk na moje ucho pochodzi z góry silnika raczej lewa strona. Kierowcy
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-02-07, 19:48   

U mnie w ABZ był podobny dźwięk. Mniej słyszalny ale był. Tyle, że tylko na ciepłym. Na zimnym cisza. Obstawiałem panewy. Ale okazało się, ze dwie rolki osprzętu i alternator miał "martwe" łożyska które tak stukały.

Nie mniej jednak trzeba zejść pod auto i osłuchać od spodu, od góry silnika i zobaczyć jak się w logach zachowują nastawniki wałków. Być może to tłoczki w nastawniku hałasują lub same łańcuchy.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-07, 21:33   

raczej to nie napinacz
bo stuka cyklicznie i glośno
 
 
Wariatkarateka 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 26
Skąd: Piecki
Wysłany: 2019-02-08, 06:35   

Cewki byly do d*** 6 z 8 miały za wysoka opornosc czy jakoś tak. Dziś będą wszystkie nowe. Mogła to być wina cewek?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-08, 20:43   

bardziej hydrauliki
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-02-09, 09:42   

Moim zdaniem napinacz ma trochę inny dźwięk taki jakby bardziej metaliczny i z większą częstotliwością. Dzisiaj może nagram to podrzucę do porównania bo na razie brakuje czasu na robotę <bezradny>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-09, 18:11   

albo korba :P
 
 
Wariatkarateka 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 26
Skąd: Piecki
Wysłany: 2019-02-09, 19:43   

pepi napisał/a:
albo korba :P


Korba? to że co tam jest nie tak?
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-02-09, 19:46   

Krzywa korba wali o cylinder albo denko tłoka jeśli mocno oberwała. W sumie sprawdzenie ciśnienia oleju i samej kompresji nie jest złym tropem.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Wariatkarateka 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 33
Dołączył: 28 Kwi 2018
Posty: 26
Skąd: Piecki
Wysłany: 2019-02-10, 07:35   

Po wymianie cewek. Kilka dni i nic nie słychać. Z tym że teraz są temperatury Na + nie na -. I nie wiem czy to pomogło czy temperatura ma na to wpływ.

[ Dodano: 2019-02-10, 08:03 ]
bloku napisał/a:
Krzywa korba wali o cylinder albo denko tłoka jeśli mocno oberwała. W sumie sprawdzenie ciśnienia oleju i samej kompresji nie jest złym tropem.


Sprawdzę to. Ale chyba bez sensu silnik po remoncie nowa pompa z serwisu. No i jeśli korba by była krzywa to chyba by to zauważyli. No i było by to cały czas
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-02-10, 08:26   

no mi przytargali trafica po remoncie kapitalnym -korba wyszła blokiem <bezradny>
silników się nie robi tylko wymienia na sprawne a jak nie ma ich to wtedy tylko się robi zwłaszcza jak remontu w przypadku 4,2 z prawdziwego zdarzenia raczej nikt nie zrobi bo to nie możliwe jest :] ana pewno bardzo kosztowne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.