Autor |
Wiadomość |
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-06, 21:40 [D2 00 4.2PB
] Stuki po odpaleniu
|
|
|
Witam. Moje audi na Taką przypadłość po odpaleniu jak na filmach. Chodzi o stuki. Dodam że silnik jest po remoncie konkretnym. Panewki pierścienie itd. Wg mnie któryś napinacz nie napina bo hałas ustaje po 2-5 sekundach, czasami w ogóle go nie słychać. Czasami o wiele ciszej niż na filmach. Wybrałem filmy gdzie jest najgłośniej. Przymierzam się do wymiany napinacza bo może jakiś wadliwy się skurczybyk trafił. Aczkolwiek wielu "sluchaczy" twierdzi że to nie to A nawet że to z "kolektora ssacego" (był wymieniany na używany inny) I chwilowo wstrzymalem się z wymiana tego napinacza bo silnik pracuje naprawdę świetnie nic się nie poci I nie znika gram oleju i szkoda mi znowu to ruszać. Może jakieś wasze sugestie pomogą mi rozwiązać problem. Pozdrawiam
https://youtu.be/O8VysngWaAU
https://youtu.be/hgwVqCs9I9Y |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-06, 21:49
|
|
|
Wariatkarateka,
nagrałbyś film spod maski, bo te wyżej napinacz, popychacz....ale z tego co piszesz wychodzi na napinacz. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-06, 22:06
|
|
|
Dodam może jeszcze że są takie zależności:
Jeśli po nocce silnik zastuka to takie stukanie nie pojawia się już później chyba że auto trochę ostygnie 30,60 minut lecz są o wiele wiele cichsze no i krótsze 1 Max 2 sekundy.
Jeśli po nocce nie zastuka to już później przez cały dzień nic.
Taki totolotek z tym że 50/50. |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-06, 22:39
|
|
|
Ja tam już miałem remontować panewki korbowe kiedy odkryłem, że głuche pukanie na gorąco to obijanie się cylindra z blendami zasłaniającymi kanały w kolektorze ssącym. :-) Z tym, że to ABZ - jednak to musisz też wykluczyć. Ręką docisnąć dźwignie, może będą zmiany. To są głuche stuki jak główne korby, koziołkowanie tłoków, czasem niesie się z konwertera. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-06, 22:47
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Ja tam już miałem remontować panewki korbowe kiedy odkryłem, że głuche pukanie na gorąco to obijanie się cylindra z blendami zasłaniającymi kanały w kolektorze ssącym. :-) Z tym, że to ABZ - jednak to musisz też wykluczyć. Ręką docisnąć dźwignie, może będą zmiany. To są głuche stuki jak główne korby, koziołkowanie tłoków, czasem niesie się z konwertera. |
Jak wspomniałem. Na gorącym problemu nie ma. Albo zimny albo jak trochę ostygnie albo wcale. Panewki na wale i walkach nowki z ASO. Z konwerterem mam podobno problem:
https://www.a8team.pl/d2-...7240.htm#335132
Ale ten dźwięk na moje ucho pochodzi z góry silnika raczej lewa strona. Kierowcy |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-07, 19:48
|
|
|
U mnie w ABZ był podobny dźwięk. Mniej słyszalny ale był. Tyle, że tylko na ciepłym. Na zimnym cisza. Obstawiałem panewy. Ale okazało się, ze dwie rolki osprzętu i alternator miał "martwe" łożyska które tak stukały.
Nie mniej jednak trzeba zejść pod auto i osłuchać od spodu, od góry silnika i zobaczyć jak się w logach zachowują nastawniki wałków. Być może to tłoczki w nastawniku hałasują lub same łańcuchy. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-07, 21:33
|
|
|
raczej to nie napinacz
bo stuka cyklicznie i glośno |
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-08, 06:35
|
|
|
Cewki byly do d*** 6 z 8 miały za wysoka opornosc czy jakoś tak. Dziś będą wszystkie nowe. Mogła to być wina cewek? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-08, 20:43
|
|
|
bardziej hydrauliki |
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-02-09, 09:42
|
|
|
Moim zdaniem napinacz ma trochę inny dźwięk taki jakby bardziej metaliczny i z większą częstotliwością. Dzisiaj może nagram to podrzucę do porównania bo na razie brakuje czasu na robotę |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-09, 18:11
|
|
|
albo korba |
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:43
|
|
|
pepi napisał/a: | albo korba |
Korba? to że co tam jest nie tak? |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-09, 19:46
|
|
|
Krzywa korba wali o cylinder albo denko tłoka jeśli mocno oberwała. W sumie sprawdzenie ciśnienia oleju i samej kompresji nie jest złym tropem. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Wariatkarateka
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 34 Dołączył: 28 Kwi 2018 Posty: 26 Skąd: Piecki
|
Wysłany: 2019-02-10, 07:35
|
|
|
Po wymianie cewek. Kilka dni i nic nie słychać. Z tym że teraz są temperatury Na + nie na -. I nie wiem czy to pomogło czy temperatura ma na to wpływ.
[ Dodano: 2019-02-10, 08:03 ]
bloku napisał/a: | Krzywa korba wali o cylinder albo denko tłoka jeśli mocno oberwała. W sumie sprawdzenie ciśnienia oleju i samej kompresji nie jest złym tropem. |
Sprawdzę to. Ale chyba bez sensu silnik po remoncie nowa pompa z serwisu. No i jeśli korba by była krzywa to chyba by to zauważyli. No i było by to cały czas |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-10, 08:26
|
|
|
no mi przytargali trafica po remoncie kapitalnym -korba wyszła blokiem
silników się nie robi tylko wymienia na sprawne a jak nie ma ich to wtedy tylko się robi zwłaszcza jak remontu w przypadku 4,2 z prawdziwego zdarzenia raczej nikt nie zrobi bo to nie możliwe jest ana pewno bardzo kosztowne |
|
|
|
|
|