Autor |
Wiadomość |
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 2010-07-30, 09:48 [D2 97 3.7PB/LPG
] Silnik odpala po czym gaśnie
|
|
|
Witam, mam problem ze swoim a8 a mianowicie gdy rano próbuje go zapalic, auto zapala odrazu po czym gaśnie, przekrecam jeszcze raz kluczyk i auto znowu odpala na strzala po czym gaśnie, kolejna próba, odpala ale nie gaśnie momentalnie lecz obroty spadaja powoli az spadna do zera. badz chwile utrzymuja sie na niskim poziomie okolo 300-400, i wtedy slychac nie rowna prace silnika, gdy juz utrzymuja sie na poziomie okolo 900 przy probie dodania gazu obroty spadaja, musi sobie chwile pochodzic odpalony i wtedy juz wszystko jest dobrze
Aha z rury wydechowej po odpaleniu przez chwile wydobywa sie biay dym (zapowietrzony??)
Pozniej w dzien jest juz dobrze, lecz czasami nawet po krotkim postoju gdy go odpale lubi tez zgasnac, ale to rzadko i tylko raz.
Jezeli ktos wie na czym moze problem polegac z gory dziekuje |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-07-30, 10:17
|
|
|
hmmm, mi to wygląda na niedomaganie układu zasilania paliwem...
nie wiem jak to dokładnie jest w A8 ale ogólnie rzecz biorąc w układzie zasilania paliwem jest coś takiego jak zawór ciśnieniowy który po wyłączeniu silnika nie dopuszcza do powrotu paliwa z przewodów do zbiornika...
jeżeli zawór jest sprawny to po wyłączeniu auta paliwo pozostaje w całym układzie paliwowym natomiast kiedy przepuszcza to paliwo cofa sie powoli do zbiornika więc przy uruchomieniu wystepują objawy jak przy uruchamianiu auta które wyjeździło paliwo do końca.
W trakcie dnia może być czasami dobrze ale tak naprawdę wszystko zależy wtedy od czasu jaki auto stoi po zgaszeniu - jeżeli było to stosunkowo krótko to nie będzie problemu z odpaleniem ale jak dłuższy czas to objaw będzie identyczny jak rano - miałem tak kiedyś w Omedze MV6.
Zawór ciśnieniowy wystepuje czasem gdzieś oddzielnie a czasem jest bezpośrednio przy pompie paliwa lub też jest jego integralną częścią... koledzy daro albo dice bardzo sprawnie operują ETKĄ to pewnie podpowiedzą jak to dokładnie w A8 jest skonstrułowane. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-07-30, 10:37
|
|
|
Zacznijmy od tego czy kontrolka która jest opisana w tym poście http://www.a8team.pl/topics16/2291.htm gaśnie po włączeniu zapłonu . Czy na pełnym zbiorniku są takie same problemy ( może to pompa zaczyna siadać ) ? I może zacznij od podpięcia Vaga . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
mark
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 17 Skąd: Olesno
|
Wysłany: 2010-07-31, 15:13
|
|
|
Problem chwilowo rozwiazany, tzn zatankowalem pol baku i auto rano pali bez zająkniecia, czyli wychodzi na to ze pompa paliwa juz nie domaga. |
|
|
|
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-07-31, 15:42
|
|
|
Pompa domaga tylko nie ciągnie ci paliwa z drugiej komory.Jest źle zamontowana i żeby samochód chodził na benzynie musisz mieć cały czas powyżej polowy zbiornika.
Temat nie raz poruszany na forum.
http://www.a8team.pl/topi...ht=pompa+paliwa
Pod linkiem masz wszystko co jest potrzebne do prawidłowego zamontowania pompy.Pozdro. |
_________________
|
|
|
|
|
bakos8
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: Audi A8 D3 LIFT
Wiek: 50 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 4 Skąd: Sulęcin
|
Wysłany: 2010-11-18, 10:41
|
|
|
witam, posiadam audi s8 rok 2000 po lifcie... zapalił dzisiaj rano na jedną sekundę i zgasł i nie mogę go odpalić
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ bakos8 |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-11-18, 11:57
|
|
|
Czytałeś to co napisane wcześniej ? Zbiornik paliwa jest pełny ? Kontrolka od immo gaśnie ? Napisz co i jak żeby można było coś doradzić . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
caputto
Użytkownik
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 52 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 2 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2010-12-08, 12:44
|
|
|
Chciałbym podpiąć się do tematu.
U mnie wygląda to następująco: kiedy rano odpalam silnik ,pracuje nierówno,gdy włączam wsteczny żeby wyjechać z garażu zaczynają spadać obroty i sinik zaczyna drgać musi chwilę pochodzić na wolnych,żeby można było jechać.Paliwo też pobierał tylko do połowy wskaźnika(czyli z jednej części zbiornika) ,więc myślałem ,że do wina pompy...Wczoraj wymieniłem na nówkę Siemens-VDO i dziś rano te same objawy.Nie wiem tylko co pompowaniem benzyny z drugiej części baku bo mam pełny zbiornik :cry: Może ktoś pomoże...?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-12-08, 13:07
|
|
|
Nie wiem czemu myslicie ze jak do polowy zbiornika wam pokazuje licznik to pobiera z jednej komory - bzdura - juz na innym watku podalem wiele opisow i odnosnikow do wymiany kosza i uszczelki w nim - wszystko musi byc szczelne zeby pompa chodzila prawidlowo!! a nie ze z jednej komory pobiera a z drugiej nie.. popraostu stawiam na uszczelke kosza ktora juz wam pewnie pekla i kosz nie trzyma paliwa - tzn trzyma ale tylko do polowy, tj. do miejsca zlozenia gornej i dolnej czesci
pozostaje wymiana albo calego kosza z uzywki (ja tak zrobilem) albo szukanie samej najlepiej nowej uszczelki (w oryginale zamiennik chyba nie wystepowal jak szukalem), ktora jest dosc cienka i latwo ja uszkodzic przy skladaniu kosza
najlepiej sprawdzic to tak ze dolewacie z litr benzyny jak wam zgasnie auto - powinien wtedy na chwile znowu pochodzic poki ma benzyne w koszu (bo do niego sie wlewa tankujac najpierw)
pozdr |
|
|
|
|
|