Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 3.7PB ] Komunikat ciśnienia oleju (3 tyś. obr.)  
Autor Wiadomość
Daredevil93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2017-03-16, 08:36   [D2 99 3.7PB ] Komunikat ciśnienia oleju (3 tyś. obr.)

Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z komunikatem ciśnienia oleju, mianowicie wyświetla się ok gdy prędkość obrotowa wchodzi w okolice 3 tys obr/min. Jeżeli gaz zostanie odjęty od razu po pokazaniu się komunikatu, to mignie parę razy i znika. W przypadku gdy gazu się nie odejmie tylko chwile przytrzyma to nawet jak się odejmie to komunikat zostaje i irytuje swoim miganiem.

Raczej odrzucałbym opcje zamęczania pompy oleju, ponieważ z 2 k km auto zrobiło w tym stanie i silnik się nie zatarł (wiem głupie, ale moja kobieta wtedy użytkowała auto <bezradny> ). Tym bardziej że chyba pompa tak z dnia na dzień się nie powinna rozsypać, poza tym to chyba jak coś pompę boli to najpierw problemy zaczynają się na wolnych obrotach. Kierowany więc chęcią rozwiązania poszperałem trochę w necie. W jednym z tematów przeczytałem że podobno są dwa czujniki ciśnienia - jeden do niskiego zakresu a drugi do wyższego. Logicznie więc rzecz biorąc wychodziło by że czujnik odpowiedzialny za wyższy zakres po prostu podziękował już. Jeden czujnik znalazłem (http://www.audipages.com/Tech_Articles/enginemechanical/OilCoolerBoltLocations.jpg) jednak drugiego nie mogę za chiny.

Vag nie pokazuje żadnego błędu związanego z ciśnieniem oleju, pompa pracuje ponieważ po zgaszeniu silnika oleju jest na bagnecie mniej niż na odstanym. Zostało by mi jeszcze sprawdzenie ciśnienia manometrem - dla pewności że pompa tłoczy. Poza tym auto nie zachowuje się jakoś inaczej, cały czas ma taką samą moc, nie grzeje się.

Tak po w skrócie to by było tyle. Liczę na jakąś solucje ;) . Z góry dzięki
Pozdrawiam
 
 
landolaf 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Olaf
Jeżdzę: A8 d2, B3 CQ, LR Discovery
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-16, 21:11   

Mam dokładnie to samo.. ciśnienie mierzyłem i wszystko w normie.. ja się poddałem i nikt nie potrafi mi pomóc...:(
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-03-16, 21:25   

Daredevil93 napisał/a:
Jeden czujnik znalazłem (http://www.audipages.com/Tech_Articles/enginemechanical/OilCoolerBoltLocations.jpg) jednak drugiego nie mogę za chiny

Nie mam wprawdzie V8, ale dedukuję, że powinien być gdzieś w bloku silnika
https://www.google.pl/url...489781599507902
ewentualnie z tyłu głowicy
_________________

 
 
Daredevil93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2017-03-16, 21:26   

Dziwna to sprawa. Najlepsze jest to że jak ściągnę wtyczkę z tego czujnika to nie ma żadnej reakcji na wolnych obrotach czyli na logikę wychodziło by że to jest ten od wysokiego ciśnienia. Tylko gdzie wypadku jest drugi od niskiego. Sprawę że jest tylko jeden wyklucza sytuaja wyciągniętej wtyczki ponieważ wtedy na wolny obr. rownież by się pokazywał. Muszę sprawdzić czy jak serwer do masy przewód od wtyczki to czy komunikat zniknie. Wtedy wskazywało by to na nieprawośc czujnika. Jeżeli nie zniknie to już musi być coś nasrane w elektronice. Może powodem jest to że auto stało miesiąc nie ruszane (byłem w delegacji).
Mam nadzieję że ktoś jeszcze rozwieje moje wątpliwości dotyczące lokalizacji drugiego czujnika , na co liczę.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-16, 21:34   

jest jeden czujnik, obok prawej łapy silnika, taki jednopinowy
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Daredevil93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2017-03-16, 21:49   

No tak to ten czujnik udało mi się zlokalizować.

Przyjąłem wersję z dwoma czujnikami ponieważ czytałem ze w co prawda 4.2 są właśnie dwa jeden o wartości 1.8 bar (on zapala podobno kontrolkę jak nie ma ciśnienia powyżej 2 tyś obr.) oraz drugi niebieski o wartości 0.25 bar, który niby gasi kontrolkę po odpaleniu auta

szeryfisch napisał/a:
st jeden czujnik, obok prawej łapy silnika, taki jednopinowy


Czyli wychodziło by że jest tylko jeden czujnik? Co prawda kupiłem czujnik - taki: http://12v.org/urs/F1OilP...partsDotcom.jpg (właśnie ten biały) lecz on ma konektor większy od tego, który mam nad filtrem oleju https://a.allegroimg.com/s400/01ee7d/57b717a346a79cb30c8159b0a9fa.

Musiałbym więc rzeczywiście sprawdzić czy jak zamknę obwód stykając do masy to się komunikat uciszy. Jeżeli tak to wystarczy kupić taki czujnik jaki był oryginalnie i wymienić. Jeżeli nie to nie mam pojęcia, może gdzieś przewód przegryzł jakiś gryzoń?
 
 
landolaf 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Olaf
Jeżdzę: A8 d2, B3 CQ, LR Discovery
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-16, 22:07   

Ja własnie mam 2 czujniki koło siebie, samochód z taką awarią już kupiłem. Pierwsze co zrobiłem to oczywiście zmierzyłem ciśnienie, następnie wymieniłem dwa czujniki pozamieniałem również wtyczki miejscami i nic... bez zmian :(
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-03-16, 22:57   

landolaf napisał/a:
Ja własnie mam 2 czujniki koło siebie,


Dziwne, występowały z dwoma czujnikami ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Daredevil93 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Automatyczna
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 18
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2017-03-17, 08:10   

O dwóch czujnikach przeczytałem w tym temacie http://www.a8team.pl/d2-9...leju-vt3063.htm , co prawda na zdjęciu w pierwszym poście lokalizacja czujnika jest taka jak u mnie (w podstawie filtra) jednak czujnik jest inny. Ten co kupiłem wygląda tak jak u kolegi z owego tematu, czyli ma szeroki konektor. Z kolei u mnie jest z cienkim konektorem, wydaje mi się że może to kwestia liftingu bądź też różnica pojemności.

Dzisiaj jak pogoda się nie popsuje to dzisiaj jeszcze raz rozbiorę i spróbuje wykręcić dziada. Ostatnio mi się nie udało bo nie miałem klucza oczkowego wygiętego 24 a innym raczej się nie podejdzie (przeszkadza długość przyłącza). Dam znać co wyszło z moich knowań.

Sprawdziłem i w etce dla mojego modelu występuje rzeczywiście jeden czujnik przy podstawie fitra oleju. Parametry to 1,2 - 1,6 bar 1 styk czarny. Z kolei dla modelu przed liftingiem występują dwa czujniki obok siebie, tak jak wspominał kolega wcześniej. Czyli wszystko się zgadza, po prostu kupiłem nie właściwy czujnik. Tak wiec sprawcze czy na zwarciu nie ma komunikatu i jak teza się potwierdzi to winny będzie czujnik.

[ Dodano: 2017-03-17, 09:05 ]
landolaf napisał/a:
Ja własnie mam 2 czujniki koło siebie, samochód z taką awarią już kupiłem. Pierwsze co zrobiłem to oczywiście zmierzyłem ciśnienie, następnie wymieniłem dwa czujniki pozamieniałem również wtyczki miejscami i nic... bez zmian :(


A sprawdzałeś kolego przewody czy są całe? Może gdzieś się coś przetarło albo jakiś gryzoń zaszalał. Z tego co wiem to idą one do wtyczki licznika, wiec trzeba było by sprawdzić multimetrem czy są ok. Jeżeli nie będzie przejścia to znaczy że gdzieś winny jest przewód.

[ Dodano: 2017-03-17, 16:21 ]
Sprawdziłem własnie czy komunikat znika po zwarciu do masy. Moje założenia się potwierdziły - komunikat znikł. Tak więc zamawiam odpowiedni czujnik i go montuję ;) przy okazji sprawdzę manometrem ciśnienie aby wykluczyć kwestie siadającej pompy tfu, tfu - oby nie <boisie>

Jak będzie po operacji poinformuję co wynikło :]
 
 
landolaf 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Olaf
Jeżdzę: A8 d2, B3 CQ, LR Discovery
Wiek: 46
Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-18, 07:09   

Daredevil93 napisał/a:
A sprawdzałeś kolego przewody czy są całe? Może gdzieś się coś przetarło albo jakiś gryzoń zaszalał. Z tego co wiem to idą one do wtyczki licznika, wiec trzeba było by sprawdzić multimetrem czy są ok. Jeżeli nie będzie przejścia to znaczy że gdzieś winny jest przewód.


To fakt, tego jeszcze nie sprawdziłem. Dam znać co i jak..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.