|
Autor |
Wiadomość |
mycha
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: jacek
Jeżdzę: audi a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 26 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-09-15, 18:26 [D2 95 2.8PB
] Skrzynia - brak komunikacji z OBD
|
|
|
siemka, a mianowicie padła mi elektronika, mam więc parę pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów bo nagle sie okazało że malo wiem o swojej a8. samochodzik jest z sprzed liftu, skrzynie mam 4hp18, 2 lata temu zrobioną w asb palka, napęd na przód , skrzynia bez tiptronica, silnik AAH (GENERALNIE AUDI 100)
1.po podłączeniu vaga wszysko sie skanuje ale nnie widzi sterownika skrzyni- brak komunikacji, wtyczki kable przejrzane wygląda ok
2. czy ktoś miał podobny model- czy na fisie wyświetlając PRND321 zmienia się podświetlenie w jakiej pozycji jest lewarek? czy ew powinno wyświetlac bieg na jakim autko jedzie?
3. czy ktoś zna kogoś kto robi diagnostykę samych sterowników skrzyń (aby wykluczyć że to sterownik a np. okablownie lub jakis czujniik/część w skrzyni)
4 . skąd sterownik skrzyni biegów czyta w jakiej pozycji jest lewarek , w kasecie lewarka jest tylko podświetlenie i elektrozaczep z hamulca
5. zrobiłem wymiane statyczną oleju- olej był szary, jakby ktoś grafitu dosypał, skrzynia ma zrobione +- 30 tysi?
pozdrawiam załamany |
_________________ koń jaki jest , kazdy widzi |
|
|
|
|
|
|
|
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2013-09-17, 08:58
|
|
|
Wiesz co miałem podobny problem brak komunikacji ze skrzynią i nie wyświetlało mi biegów na fisie wcale po prostu nic nie było w tym miejscu a skrzynia jezdziła na 3 biegu tylko ze ja mam 4hp24a tiptronic i winą tego był uszkodzony komputer skrzyni po wymianie wszystko wruciło lecz po kilku miesiącach skrzynia padła i auto wylądowało u ASB palki dzis jade odebrac |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mycha
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: jacek
Jeżdzę: audi a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 26 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-09-17, 13:54
|
|
|
tak tez doszedlem, poszukam kompa do skrzyni, a potem zobaczymy.......ale chyba skrzynia tez pojdzie raus............w tym trybie awaryjnym to sie chyba skrzynie sypią,skoda że przy takiej ilości elektroniki nie potrafia zasygnalizowac takiej usterki |
_________________ koń jaki jest , kazdy widzi |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-09-17, 14:06
|
|
|
Tryb awaryjny raczej oszczędza skrzynię aby większego kuku nie było. Kompa od ASB masz w tym samym m-cu co ECU silnika. Sprawdziłeś czy nie ma tam wody? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mycha
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: jacek
Jeżdzę: audi a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 26 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-09-17, 20:35
|
|
|
tak sprawdzałem, sucho i czysto, brak sladów wilgoci, pucha jest z aluminium to bardzo ładnie widać zalania, z tym trybem awaryjnym to jest chyba tak że ja się dopiero po jakimś czasie połapałem na autostradzie że coś za zdrowo mi ciągnie i jakoś tak spalanie wzrosło na chwilowym, to się połapałem że ciągnę na jednym biegu (chyba 3), audik jest z początku produkcji i raczej prostsza konstrukcja (audi 100 c4), wpadłem na warsztat do szwagra (mechanik od ciężarówek)stwierdził że może olej, brak ciśnienia, wymieniliśmy olej a ten szary jakby ktoś grafitu dosypał,skrzynia 3 lata temu była robiona, przejechałem może ze 30 tys/km na tej skrzynce i fajnie chodziła spokojnie bez szarpania czy coś |
_________________ koń jaki jest , kazdy widzi |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-17, 23:07
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | ryb awaryjny raczej oszczędza skrzynię aby większego kuku nie było. |
Albo i też po to by autem dało sie dojechać do najbliższego serwisu. |
|
|
|
|
|
|
|
Prorok
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 47 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 2013-09-18, 15:43
|
|
|
z tego co rozmawiałem z mechanikami z ASB Palka powiedzieli mi ze jazda w trybie awaryjnym tylko niszczy skrzynie i ze jakies tarcze czy tam okładziny sie wycierają a ich resztki zarzynają skrzynie |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-19, 10:08
|
|
|
Prorok, Logicznie rzecz biorąc mają racje. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-09-23, 13:57
|
|
|
Prorok napisał/a: | z tego co rozmawiałem z mechanikami z ASB Palka powiedzieli mi ze jazda w trybie awaryjnym tylko niszczy skrzynie i ze jakies tarcze czy tam okładziny sie wycierają a ich resztki zarzynają skrzynie |
Jazda manualem wyłącznie na 3-cim biegu również nie będzie zdrowe... ani dla skrzyni, ani dla silnika, ani dla sprzęgła - dla automatu również nie jest to zdrowe.
Tryb awaryjny, jak sama nazwa wskazuje, nie jest trybem jazdy codziennej ale trybem awaryjnym i jest po to aby w miarę możliwości dojechać do serwisu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|