Autor |
Wiadomość |
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2017-09-03, 23:11 [D2 98 4.2PB
] Wypadanie zapłonu
|
|
|
Witam. mam problem z moją D2, wypadanie zapłonu 7-8 cylinder, silnik jest po wymianie pierscieni, cisnienie 13,5 na kazdym cylindrze, głowice po kompletnej regeneracji, kompletne uszczelnienie silnika, nowy rozrzad. sprawdzone zostało;
wtryski wszystkie ok zamieniane miejscami,
cewki wszystkie ok zamieniane miejscami
moduły ok zamieniane miejscami
swiece nowe
cisnienie w układzie paliwa ok prawie 6bar
Nadal wypadanie na 7-8 cylindrze
co może być przyczyną, prosze o pomoc bo juz nie mam sił
Pozdrawiam |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-09-04, 04:29
|
|
|
A sterownik silnika , ? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2017-09-04, 08:18
|
|
|
Połaczyć idzie sie z sterownikiem. jak go sprawdzic ?? oddac elektrykowi ?? |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-09-04, 10:05
|
|
|
Najlepiej podmienić na jakiś sprawny. A gazunek posiadasz? Sterownik gazu też może nieźle nabroić |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2017-09-04, 11:48
|
|
|
Nie gazu nie ma |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-09-04, 16:48
|
|
|
Jak ciśnienie na listwie ok, swiece nowe i wszystko po regeneracji to na bank ktoś rozrząd zle poustawial. Tylko przy zle ustawionym rozrządzie powinieneś mieć roznice w ciśnieniu sprężania na poszczególnych cylindrach. Po tym co napisales wychodzi ze ktorys z wymienionych przez Ciebie punktów nie jest zgodny z prawda.
Sprawdź jeszcze koniecznie odmy i szczelność dolotu. Po remoncie jak ktoś to ruszal to moglo cos popekac albo czegos nie skrecili (mowiac o dolocie mam na myśli również eżektor do serwa. Poza tym to wypada na wolnych czy pod obciążeniem. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2017-09-04, 18:00
|
|
|
Wypada na wolnych obrotach. Powyżej 2 tyś obrotów nie wypada i nie zapala się cat. |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-09-05, 15:10
|
|
|
Bugalon napisał/a: | . Tylko przy zle ustawionym rozrządzie powinieneś mieć roznice w ciśnieniu sprężania na poszczególnych cylindrach. . |
tu bym sie nie zgodził, przecież zawory kiedyś sie zamkną, sprawdż dobrze rozrząd |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-09-05, 15:17
|
|
|
Tom42V8 napisał/a: | Wypada na wolnych obrotach. Powyżej 2 tyś obrotów nie wypada i nie zapala się cat. |
Jeśli tylko na wolnych wypada, to bym sprawdził czy nie ciągnie lewego powietrza. Oringi wtrysków były wymieniane? Uszczelki kolektora dolotowego nowe? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2017-09-06, 21:01
|
|
|
Rozrząd ustawiony na blokady. Iskra jest ładna na tych dwóch cylindrach. Wygląda jak by nie przepalał bo świece cały czas mokre.może za dużo paliwa dostaje |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-09-07, 04:29
|
|
|
A walki rozrządu prawidłowo spięte? Kropki się pokrywają? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-09-07, 07:43
|
|
|
Hmm, jak on ma mokre świece to prawie wcale nie pali na te cylindry.
Zmierz ciśnienie sprężania. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2017-09-07, 07:59
|
|
|
Ciśnienie ma po 13.5 na każdym. A może wina kompa. Za duża dawkę paliwa daje i zalewa go na wolnych |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-09-07, 08:36
|
|
|
A mnie się wydaje, że mylisz przyczynę ze skutkiem. Skoro zapłon wypada, to świece będą mokre, bo benzyna nie jest przecież spalana. Dopiero po przekroczeniu określonej liczby wypadających zapłonów na 200 obrotów wału, ECU przestaje całkowicie podawać paliwo na dany cylinder i jest check engine aż do ponownego uruchomienia auta. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Tom42V8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 28 Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2017-09-07, 09:45
|
|
|
Czyli gdzie szukać przyczyny ?? |
_________________ Kędzia |
|
|
|
|
|