|
Autor |
Wiadomość |
dresio85
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-08-28, 09:34 [D2 95 4.2PB/LPG
] Temperatura oleju w skrzyni automatyczn
|
|
|
Witam
bede przymierzał się do wymiany oleju i filtra, ale jakbyscie mogli mi doradzic to bardzo byłbym zobowiązany.
Otoż po pierwsze na VAG 02 Auto trans -> 08 -> 004 blok pozycja 1 nie mam temperatury tylko jakaś stała wartość, więc gdzie u mnie może pokazywac temperature oleju w skrzyni?
W bloku 001 i 006 jakaś temperature pokazuje ale szczerze to nie wiem jaką. Na VCDS, vag oraz polski vag 4.9 to samo pokazuje w tych blokach.
Druga sprawa olej miał podejrzewaną temperaturę 37 stopni i zdecydowanie wylewał się ze śruby kontrolnej, wycieków ze skrzyni nie zaobserwowałem.
Czyżby mogłby być nadmiar oleju? skrzynia podszarpuje i ostatnio z 2 na 1 bardzo odczuwalna zmiana w postaci takiego kopnięcia.
trzecia sprawa jak napełnić potem skrzynie olejem i ile powinno zejść mi go po spuszczeniu? z doświadczenia bo z ksiązki to napisane 3,5-4 L ale wiem ze w praktyce roznie to bywa.
Trzeba uzupełniac na odpalonym czy uzupełnić tyle ile zleciało z miski? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-28, 09:43
|
|
|
Za dużo mogło być.
Wlewasz tyle oleju ile zleciało. Po zlaniu przelej sobie do jakiejś bańki i wiesz ile musisz wlać.
Do wymiany naj lepiej być przygotowanym na 6 litrów.
Co do temperatury to możliwe że Ci pokazywało około 40 stopni.
Ale nie pamiętam dokładnie który jest to blok.
Po zalaniu najlepiej następnego dnia jeszcze skontrolować stan.
Poszukaj na forum. Na temat wymiany oleju jest sporo i nawet opisane jak to zrobić. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
dresio85
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2015-08-28, 09:47
|
|
|
no własnie tylko wszedzie jest napisane ze to blok 004 a ja tam nic nie mam z temperatura związane i zastanawiam się co zonacza ta temperatura w blokach 001 i 006 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-28, 09:51
|
|
|
dresio85, Masz zapewne 4hp jak ja więc procedura podmianki dośc prosta. Auto np po trasie stawiasz na 30minut i zlewasz olej. Jak dawno nie wymieniałeś to zwalasz potem miske i wymieniasz jej uszczelkę(gumowa nie papierową)oraz filter i tu sa rozne rodzaje(ja mam kwadratowy) Nastepnie przykrecasz,zalewasz do przelewu olejem,odpalasz,dolewasz nastepnie przemielisz po wszystkich biegach tak spokojnie zostając chwilke na kazdym przełozeniu,dolewasz do pełna zakręcasz i wsio.
Jezeli podmieniasz tylko sam olej to jak z opisu tylko wytnij odkrecanie miski i wymiane filtra. Oleju ATFIII potrzebujesz ok 6l bo wejdzie 5-5,5 litra.
Jeżeli dawno nie wymieniałes i bedziesz robił komplet z filtrem to oceniasz stan zlanego oleju oraz co sie dzieje w filtrze i na magnesach które trzeba oczyścić. Niewielka ilośc opiłków bądź szlamek sa normalne po kilkudziesięciu tysiącach. Natomiast błoto i spalenizna sugeruja zuzycie juz skrzyni.
Ja robie jeszcze tak że po 40-50tys wymieniam statycznie olej z filtrem a po kolejnym 1000km sam olej i nastepne 40-50tys do polatania.
W 4hp nie ma czujnika temperatury,możesz to zrobic zewnętrznym bądż na wyczucie. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |