Autor |
Wiadomość |
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-25, 06:16 [S8 D2 97 LPG
] wysokość pedału hamulca
|
|
|
Pytanie mam nietypowe, jest jakaś możliwość żeby obniżyć pedał hamulca?
Pedał gazu jest stosunkowo nisko w porównaniu do pedału hamulca i przy moim wzroście, po optymalnym ustawieniu fotela (trzeba jakoś pogodzić długość nóg z odległością rąk od kierownicy ) niewygodne jest przekładanie nogi z "niskiego" gazu na "wysoki" hamulec. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-10-25, 23:08
|
|
|
Dużo prościej by było zrobić w drugą stronę, czyli podgiąć pedał gazu żeby był wyżej. Trochę bezpieczniejsze niż kombinowanie z pedałem hamulca i później, w razie czego, powrót do oryginału prostszy i tańszy (pedał gazu za 20zł można już kupić). W przedlifcie przełącznik kickdown jest w lince, więc tu nic się nie trzeba kombinować. Jedynie stoper w podłodze bym odpowiednio wydłużył, żeby nogą nie odgiąć z powrotem pedału w trakcie użytkowania.
Ale miej świadomość, że pedał gazu nie jest niżej bez powodu. To właśnie ze względów bezpieczeństwa, żeby w kryzysowej sytuacji, cisnąc hamulec do oporu, nie dodać jednocześnie gazu. Więc robisz takie mody wyłącznie na swoją odpowiedzialność. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-28, 08:29
|
|
|
Mam pełną świadomość założeń producenta ale mimo wszystko przełożenie nogi z gazu na hamulec chwilę trwa i przez tą chwilę ucieka parę metrów, które mogą być bardzo istotne. Zresztą szybkie przełożenie nogi z gazu na hamulec powoduje u mnie kopanie kolanem po kolumnie kierownicy, jak dam ją wyżej to mam zaś kierownice za daleko i muszę fotel przysunąć i tak w kółko... |
|
|
|
|
radoslaw.jurga
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: WIELKOPOLSKA
|
Wysłany: 2019-10-28, 08:42
|
|
|
To co chcesz zrobić jest poprostu złe. Nie rób, daj spokój. |
|
|
|
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-10-28, 17:39
|
|
|
Ciekawa historia z tymi nogami i pedałami |
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-10-29, 09:08
|
|
|
Nie wiem czy taka ciekawa mam 190cm i ciężko o wygodną i efektywną pozycję za kierownicą... O ile robiłbym krótkie trasy - nie ma problemu ale dziennie po kilkadziesiąt lub kilkaset kilometrów robi swoje i fajnie byłoby jeszcze bardziej dostosować pod siebie pozycję za kierownicą. |
|
|
|
|
|
|
|
radoslaw.jurga
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: WIELKOPOLSKA
|
Wysłany: 2019-10-29, 13:08
|
|
|
Mam 187cm i pedały tak samo jak w twoim aucie i jest komfortowo.
Dziwny przypadek i pomysł który wpływa na bezpieczeństwo. |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-11-01, 21:54
|
|
|
Dzisiaj zwróciłem na to uwagę- hamulec/gaz. Bez urazy sasquatch ale dla mnie to jest wydumany problem. Ja nie wykonuję ruchu w stawie biodrowym- nie ruszam kolanem, stopa oparta jest na pięcie i skręca (bez odrywania pięty od dywanika) w prawo na gaz a jak trzeba zahamować to zgina się w stawie skokowym bo pedał hamulca jest oczywiście bliżej i skręca w lewo na hamulec- tak mnie uczył Robert Kubica . Super nagłe hamowanie to wyjątkowo rzadkie zdarzenie (przejechałem swoim A8 co prawda tylko 5 tys.km. i tylko raz uruchomiłem ABS unikając stłuczki, wtedy mnie poniosło bo się z jednym Lexusem po Krakowie ścigałem i inny gość nie przewidział, że szybko jedziemy i wjechał na mój pas). Wystarczy refleks i przewidywanie sytuacji na drodze, ale żeby na stałe zmieniać pozycję pedału hamulca? |
|
|
|
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-11-04, 11:06
|
|
|
Nie wiem czy taki wydumany bo robiąc 40tys km rocznie, sytuacje super nagłe zdarzają się częściej niż raz na rok |
|
|
|
|
radoslaw.jurga
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: WIELKOPOLSKA
|
Wysłany: 2019-11-04, 13:12
|
|
|
Nie przepowiesz. Upuść płynu(zapowietrz troche) z układu to pedał zejdzie niżej. |
|
|
|
|
|
|
|
sasquatch
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 44 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2019-11-05, 10:41
|
|
|
Chyba kolego nie mówisz poważnie o upuszczaniu płynu z układu hamulcowego... Nic to nie da (ze względu na konstrukcję pompy hamulcowej) a "zapowietrzenie trochę" układu hamulcowego może mieć tragiczne skutki. |
|
|
|
|
radoslaw.jurga
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: WIELKOPOLSKA
|
Wysłany: 2019-11-05, 12:13
|
|
|
Poprostu rozmowa niema sensu, jak mój poprzedni post. Musisz z tym żyć tak jak jest. |
|
|
|
|
|
|
|
|