Autor |
Wiadomość |
Artur 84
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi a8 d2,audi 80 coupe 89
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: osiek k oświecim
|
Wysłany: 2014-05-11, 20:44 [D2 95 4.2PB/LPG
] Uzupełnianie oleju w ASB CML
|
|
|
Witam , po zakupie samochodu miałem problem ze skrzynią biegów, auto gasło podczas gwałtowniejszego zatrzymywania się. Przestudiowałem forum A8 Klub i doszedłem do wniosku że sprawdzę poziom oleju w asb. Postępowałem zgodnie z wskazówkami znalezionymi tutaj,tzn
samochód zapalony , vag podpięty auto na równym podłożu , odkręciłem śrubę kontrolną i nic się nie leje wiec zakupioną wcześniej strzykawką z wężykiem uzupełniłem litr oleju , nie przelewało się wiec zamówiłem jeszcze litr na drugi dzień. Zakręciłem śrubę kontrolną i na zapalonym silniku pozmieniałem po mału biegi .Pojechałem na jazdę testową i od razu problem znikł , autko nie gaśnie , zmienia płynniej biegi , jest wyraza poprawa płynności jazdy. Na drugi dzień uzupełniłem jeszcze litr. i dalej się nie wylewa. Moje pytanie brzmi , co się mogło stać gdy dolewałem oleju do skrzyni podczas gdy olej w niej miał temperaturę 60-70 stopni.I czy można przesadzic z dolaniem tzn. czy można go wlać za dużo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich miłośników a8. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-05-11, 21:08
|
|
|
Kolego, jak postępowałeś zgodnie z instrukcją z forum to jest wszystko ok. Po prostu oleju miałeś za mało. Uzupełnij aż przy odpowiedniej temp. będzie się wylewać i tak zostaw. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-05-11, 21:11
|
|
|
Jak się olej nie wylewał przy temperaturze 60-70stopni to zdecydowanie było go za mało.Stan oleju sprawdza się przy bodajże 45 stopniach. |
|
|
|
|
Artur 84
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi a8 d2,audi 80 coupe 89
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: osiek k oświecim
|
Wysłany: 2014-05-12, 09:31
|
|
|
Chodziło mi o to że w jednej instrukcji pisze że najpóżniej przy 45 stopniach należy zakręcic korek, chciałem wiedziec dlaczego. |
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Artur 84
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi a8 d2,audi 80 coupe 89
Wiek: 40 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 15 Skąd: osiek k oświecim
|
|
|
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-05-12, 13:26
|
|
|
niedawno wróciłem od auta i odpaliłem silnik odkręciłem śrubę czołową kontrolną , wydobywał się z otworu olej temp. oleju ok 30 st. czyli wszystko ok. A im wyzsza temp. tym bardziej olej bedzie się wylewał? bo temp. tak na oko wybadałem nie mam przy sobie vaga |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-05-12, 18:24
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | niedawno wróciłem od auta i odpaliłem silnik odkręciłem śrubę czołową kontrolną , wydobywał się z otworu olej temp. oleju ok 30 st. czyli wszystko ok. A im wyzsza temp. tym bardziej olej bedzie się wylewał? bo temp. tak na oko wybadałem nie mam przy sobie vaga |
Na vagu temperatury oleju w skrzyni nie sprawdzisz, bo w 4hp nie ma czujnika temp. U siebie przy wymianie przyklejałem termometr elektroniczny do miski ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-05-12, 18:31
|
|
|
dziwne bo niedawno zmieniałem i na vag pokazywało temp oleju więc jak to mozliwe ...a mam ten sam rocznik |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-05-13, 08:29
|
|
|
tomek808 napisał/a: | dziwne bo niedawno zmieniałem i na vag pokazywało temp oleju więc jak to mozliwe ...a mam ten sam rocznik |
A w którym bloku pomiarowym patrzyłeś? Jak w bloku 001 druga pozycja, to obserwowałeś temp. płynu chłodniczego w silniku ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2014-05-13, 08:32
|
|
|
Tak jak pisze GTFAN, CML nie ma czujnika temp. VAG nie ma co czytać...
Trzeba używać zewnętrznego.
A jak się ma troche doświadczenia to czuć ręką kiedy mamy 40-45 st. C.
Druga sprawa odmierzanie tego oleju nie jest czynnością aptekarską.
Jak go będzie 0,5 litra mniej to i tak skrzyni się nic nie stanie.
Znam skrzynie, któe w miare pracowały jak brakowało 3 litrów...
Przy ostrzejszym hamowaniu dopiero objaw się pojawiał.
W CML'ach jak jest mało oleju to najszybciej lock-up przestaje działać.
Jak ktoś ma doświadczenie z tym to od razu to wyczuje. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-05-25, 21:51
|
|
|
temp płynu pokazywało 90 st a 2 temp była w tym czasie 35 a pod koniec uzupełniania 48 więc myslałem że to jest w skrzyni ale kłucił się nie bede ,teraz jak bede sprawdzał to mam miernik z kablem i pomiarem temp więc będzie dokładnie .. |
|
|
|
|
|