Autor |
Wiadomość |
gingol
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-11-06, 09:23 [D2 ALL
] Kalibracja skrzyni biegów
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy nasze przekładnie da się w jakiś sposób skalibrować by zniwelować szarpanie przy zmianie biegów. Wiem, że w maszynach z podobną skrzynią robi się taką operację by poprawić prace przekładni a tym samym wydłużyć jej żywotność:)
Czy jest może możliwość zmiany oprogramowania skrzyni na nowsze? W aktualizacjach często są poprawione różne parametry przez co praca też może się zmienić. |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-06, 11:20
|
|
|
gingol, Kalibracja na nowsze niema chyba sensu i nie wiem czy taka opcja jest wogule dostepna ale wystarczyło by żebyś doprowadził przekładnie do stanu fabrycznego(nie tylko soft ale i cześc mechaniczną) i bedziesz miał to co potrzebujesz. Uprzedzam że taka czynność jest chyba mało realna do wykonania przez nawet dobry serwis ASB. |
|
|
|
|
|
|
|
gingol
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-11-06, 11:57
|
|
|
Tyle, że kalibracja ma na celu ustalenie czasu napełniania poszczególnych sprzęgieł w celu poprawienia funkcjonowania całego układu. No i przy okazji można sprawdzić zużycie tarcz ciernych w poszczególnych sprzęgłach.
Co do wymiany podzespołów to sprawa oczywista że poprawi się praca. Przy zużywaniu się tarcz sprzęgła zmniejsza się ich grubość a tym samym wzrasta czas napełniania sprzęgła przez co może szarpać.
Często przy montażu nowych tarcz sprzęgła powinno się wykonać taką operację żeby sterownik mógł sobie ustalić optymalne warunki do napełniania konkretnego sprzęgła.
Chodziło mi o to czy wg da się coś takiego zrobić w takich skrzyniach. |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-06, 14:11
|
|
|
Jak moja skrzynia była robiona to nic takiego nie słyszałem żeby mi robili i gdzie indziej tez. Mozliwe że maja jakies opcje firmy co się zajmuja jakims profesjonalnym tuningiem i tam zestrajają skrzynie wedle potrzeb. Poza tym wiem że jakis serwis ASB to nie fabryka i trudno oczekiwać od nich takiej pracy skrzyni jak nowa-nigdy idealnie jak nówke sie nie zestroi. |
|
|
|
|
|
|
|
gingol
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-11-06, 14:43
|
|
|
Myślałem, że tutaj jest podobnie jak w maszynach. W tamtych przekładniach sprzęgła i zasada działania są bardzo podobne, a tam przeprowadza się właśnie kalibrację.
Jeżeli chodzi o naprawę to wolał bym sam sobie naprawić taką skrzynie a nie płacić komuś bo koszty diametralnie się zmieniają. Same części nie są drogie tylko dużo ludzi po prostu o tym nie wie i kończy właśnie w takich serwisach. |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-06, 14:51
|
|
|
Kolego jesli czujesz się na siłach to jak najbardziej mozesz sobie sam działac ze skrzynia W serwisie gdzie ja swoją robiłem mozna nawet zamówić sobie cześci jakie trzeba regenerowane czy nowe i po lepszych cenach jak ASO Ja niestety wraz z kolegą mimo że robilismy asb w omedze mojej i jego,ustawialismy ją itp do potrzeb to na skrzyni w A8 poleglismy i po przeanalizowaniu jej budowy stwierdził ze to nie na nasze siły dlatego wylądowała w odpowiednim serwisie. Ideałem jej praca nie jest ale działa w stopniu zadowalającym |
|
|
|
|
|
|
|
gingol
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-11-06, 15:24
|
|
|
Wszystko można samemu zrobić:) Puki co nic mi się nie dzieje z przekładnią ale zapytać nie szkodzi:)
Może posiadasz jakieś schematy budowy skrzyni audi?:) Z chęcią przejrzał bym jak to wygląda od środka:) |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-06, 16:08
|
|
|
Oj nie uratuje cię bo te jak są w posiadaniu to własnie u mojego kolegi-on zdobywał takie cuś i po tym żeśmy stwierdzili że nie bierzemy się za ten chleb :mrgreen:
Ale poczekaj może napisze ktoś bardziej obeznany w temacie i bedzie jaśniej |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-11-06, 16:22
|
|
|
Wbijaj na stronę Midparts: http://www.midparts.com.pl/pl/c/DODATKI/141 Tutaj są księgi mocy tajemnej. Przymierzam się przeznaczyć parę groszy z bezrobocia na taką lekturkę do snu ;-) Na necie jest też parę schemacików, w aesisie chyba nawet coś takiego mignęło mi :-?
Wstępnie to rzuć okiem na taką wizualizację: http://www.jagrepair.com/...ZF5HP24%202.pdf Baaajera ile tam jest dupereli :mrgreen: :d |
_________________
|
|
|
|
|
gingol
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-11-07, 15:34
|
|
|
Wieczorkiem bd miał czas to sobie zerknę na wszystko:) szukam jeszcze jakiś pomocnych programów heh:) jak coś znajdę ciekawego to dam znać:)
Generalnie z rysunku to całkiem inaczej wygląda:) z chęcią wziął bym od kogoś nawet zniszczoną i nie działającą skrzynie rzucił na warsztat i rozbierał:) to najlepsza metoda:D |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-07, 16:10
|
|
|
tylko ze skrzynia która jest w aucie i traci swoje parametry z biegiem lat to komp jej się uczy
a jak ma damy inną która nie jest z tego auta która ma inne parametry
gdzieś czytałem o adaptacji skrzyni
jakby co to skrzynia waży 170 kilo mniej więcej
wiem bo ja u siebie jestem po bojach i niby działa poprawnie ale niekiedy tak jakby za słabo redukowała
może czepiam się ;-) |
|
|
|
|
gingol
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-11-08, 09:16
|
|
|
To potrzeba kilku osilkow do wyciągnięcia hehe;-) a jakie mniej więcej koszty poniosłeś??
Wg gdzie w aucie znajdę opis jaki mam typ skrzyni?? |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-11-08, 09:23
|
|
|
gingol napisał/a: | Wg gdzie w aucie znajdę opis jaki mam typ skrzyni?? |
Masz skrzynie 4 , czy 5 biegową ??
Jak wywalisz skrzynie to na skrzyni są wybite nr , szukaj skrzyni według nr , w innym przypadku będzie potrzebny komputer od skrzyni .
We wnęce koła zapasowego ( w bagażniku ) powinieneś mieć opis wyposażenia , tam też może być opisane jaką skrzynie masz . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2012-11-08, 12:31
|
|
|
pepi napisał/a: |
jakby co to skrzynia waży 170 kilo mniej więcej
|
Dziwne, a ja znalazłem info na stronie www.ZF.com że skrzynia 5hp24 waży 99 kg. Najbliżej 170kg to jest 118,5kg ale przy skrzyni 5hp30 ;-) . Ciekawostką jest natomiast fakt, że skrzynia 5hp24 wg wykresu powinna wytrzymać moment do 500 Nm :-P
Załączam fotkę: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gingol
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-11-08, 14:08
|
|
|
Mam 5-cio biegową ale nie wiem jaki typ dokładnie. Może uda ustalić mi się to za pomocą etki po nr. VIN.
120, a 170 to mała różnica:)
pepi możesz powiedzieć coś na temat kosztów:) I skąd części do niej wziąłeś:) |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
|