Autor |
Wiadomość |
KaZet
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2012-08-19, 11:17 [D2 98 2.8PB/LPG
] Dziwne problemy z gazem - szarpie, gaśn
|
|
|
Auto jeździło okropnie na gazie.
Komputer Stagg 300.
Listwa była czerwone Valteki 3 Ohm BFC - teraz OMVL Reg Fast (niebieskie)
Reduktor był Scorpion ST - nowy reduktor KME Gold + wymiana przewodu z 6mm na 8mm faro.
Jakie problemy?
1) Po podłączeniu kabelkiem do gazu i próbie ustawienia mapy - linia benzyny rysuje się w prostej lini. Jakby czujnik był walnięty? W ten sposób nie mogę ustawić mapy gazu
2) Rano auto przełączy się na gaz dopiero w okolicach 70 stopni. Jak już raz się przełączy za 1 razem to wtedy do końca dnia przełącza się już od 50 stopni. Więc dlaczego raz tak raz tak? Tak jest za każdym razem, bez wyjątku.
3) 2 tygodnie po nowym reduktorze auto, po bucie i wyprzedzaniu przełączyło się na benzynę a temperatura silnika spadła. Auto doszło spowrotem do 90 stopni, włączyłem gaz a auto zgasło Drugi raz odpalilem i to samo. Auto zostawilem. Po 3 godzinach auto długo kręciło zanim odpalilo - mialem ten problem przy poprzednim reduktorze ale wymiana na GOLD zmienila to. A teraz nowy reduktor i dał dupy ?
4) Auto szarpie przy bardzo delikatnym dodaniu gazu. Nieważne jaka prędkość. Na benzynie auto zachowuje się perfekcyjnie, na gazie zawsze trzęsie budą.
Pomału już trace nerwy. Gaz założyłem w gdynii u kolesia, ktory zrobil gaz bratu w takiej samej konfiguracji w Jeepie GCH2 4,7. 15tysięcy i auto chodzi do dzisiaj idealnie. Tylko u niego zrobil od podstaw a umnie musial przerabiać gdyż partacz co to założył nie mial pojęcia o gazie, regulacji, o niczym !
Jeśli Panowie znacie jakiegoś gazownika z Pomorza, który opiekuje się A8 to bardzo proszę o namiary. 3 razy byłem w gdynii a z autem dalej dupa. Po założeniu nowego reduktora nawet nie ułożył mapy gazu, tylko sprawdził na autostradzie czy auto pojdzie na gazie do 180 i wrocil do domu.
Ręce opadają. Z tego co czytałem to dzisiaj właśnie sprawdzę jakie jest spalanie na komputerze tej samej trasy pb i lpg chociaz po nowym reduktorze jak poprzednio na kompie srednie bylo 14-16 to teraz jest 19.
Pozdrawiam i ratujcie ! |
|
|
|
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-08-19, 13:11
|
|
|
Witaj kolego gdzie byłeś z gazem na ul:Janka wiśniewskiego ? ja ci polecę Pana Piotra Kopczyńskiego z Bytowa gość jest inżynierem gazem zajmuje się hobbystycznie ma ogromne pojęcie i te wszystkie pseudo warsztaty to mogą się chować przy tym co ten gość potrafi ja już tylko do niego jeżdzę nie dam auta innym papruchom |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
KaZet
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2012-08-19, 14:06
|
|
|
Witam, gaz był ogarniany w A&S Auto Centrum w Gdyni. Sugerowałem sie tym, że bratu zrobił idealnie. Fakt faktem od podstaw, ale poprawić po poprzednim na pewno też można a to co opisałem to tragedia się dzieje... Do Bytowa mam 250km. Jeśli nic innego nie wymyślę to trzeba będzie sie umówić na wizytę ! |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-08-19, 14:30
|
|
|
to z kąd ty jesteś że masz aż tyle ? ja mam 70 około a mieszkam koło obwodnicy 3miasta . Gościu poprawia po papruchach jak chcesz to dam ci nr.tel ale u niego różnie bywa z czasem |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
KaZet
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2012-08-19, 16:50
|
|
|
A to chyba coś źle mi google maps pokazało Starogard Gdański więc mam z 85km. Już znalazłem num er w google, dziękuje bardzo. Jeśli polecasz z czystym sercem będe miał to na uwadze. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-08-19, 18:25
|
|
|
polecam z czystym sercem zresztą jak tam będziesz to zobaczysz gość bardzo kumaty i nadodatek sam ci wszystko wytłumaczy |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
KaZet
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2012-09-02, 01:07
|
|
|
WSZYSTKIE PROBLEMY ROZWIĄZANE !
Postaram się opisać rozwiązania dla ewentualnych klubowiczów, którzy będą mieli te same problemy. Umówiłem się do gazownika, który zakładał gaz by on to zrobił wszystko jak powinno być. Po kolei:
Cytat: | Stagg 300.
Listwa była czerwone Valteki 3 Ohm BFC - teraz OMVL Reg Fast (niebieskie)
Reduktor był Scorpion ST - nowy reduktor KME Gold + wymiana przewodu z 6mm na 8mm faro.
Jakie problemy?
1) Po podłączeniu kabelkiem do gazu i próbie ustawienia mapy - linia benzyny rysuje się w prostej lini. Jakby czujnik był walnięty? W ten sposób nie mogę ustawić mapy gazu |
Pierwszy gazownik założył czujnik do mapy benzyny w złym miejscu. Został przełozony w miejsce przy kolektorze ssącym i problem jak ręką odjął, w końcu mapa benzyny rysuje się tak jak jeżdzę !
Cytat: |
2) Rano auto przełączy się na gaz dopiero w okolicach 70 stopni. Jak już raz się przełączy za 1 razem to wtedy do końca dnia przełącza się już od 50 stopni. Więc dlaczego raz tak raz tak? Tak jest za każdym razem, bez wyjątku. |
Mam uszkodzony jeden z 3 czujników temperatury w aucie. Na konsoli pokazuje 90 stopni a komputer w popielniczce pokazuje 77. Także gaz wariuje bo dostaje sygnał, że jest nagrzany i nie wie co się dzieje, o jest za zimny. Dlatego rano zawsze grzałsię przy 70 stopniach bo tak naprawdę miał już te 60. Teraz już gaz załącza się o wiele szybciej , lecz jednak cały czas ma jakieś ALE ze względu na czujnik, który będzie niedługo wymieniony.
Cytat: |
3) 2 tygodnie po nowym reduktorze auto, po bucie i wyprzedzaniu przełączyło się na benzynę a temperatura silnika spadła. Auto doszło spowrotem do 90 stopni, włączyłem gaz a auto zgasło Drugi raz odpalilem i to samo. Auto zostawilem. Po 3 godzinach auto długo kręciło zanim odpalilo - mialem ten problem przy poprzednim reduktorze ale wymiana na GOLD zmienila to. A teraz nowy reduktor i dał dupy ?
4) Auto szarpie przy bardzo delikatnym dodaniu gazu. Nieważne jaka prędkość. Na benzynie auto zachowuje się perfekcyjnie, na gazie zawsze trzęsie budą.
|
Zagadka rozwiązana. Auto dostało wtedy w dupę i silnik dostał szok, przez za małe cisnienie gazu przy bucie w podłogę + poszedł czujnik. W Nowych listwach zostały zamontowane za małe dysze wtryskowe. To co pasowało do 4,7 jeepa w 2,8 okazało się za małe ! W przypadku, gdy dałem gaz, auto nie mogło pójść aż tak dobrze,bo było za małe ciśnienie gazu i wtedy auto zaczęło pobierać sobie benzyne i się krztusiło. Dlatego nagle na pełnej butli gazu za 150pln i dolanych 150pln benzyny zrobilem ok 340km. Nowe dysze i jak ręka odjął. Idzie super, spalanie z 22 spadło na 12,1 na odcinku 300km i butowaniu kickdownem z jakies 20 razy do 160. S :mrgreen:
Co do trzęsiawki przy powolnej jeździe na wysokim biegu. Auto miało okropne luki w mapie benzyny/gazu. Ustawilismy wszystko i chodzi na dzien dzisiejszy super. Brakuje do ideału lecz nie zrobimy tego aż tak dobrze, bo auto na D samo z siebie za szybko wrzuca wyższy bieg przy za małych obrotach. Tak czy siak, mapa uzupełniona i nie trzęsie a linia gazu i benzyny pokrywa się. Dodatkowo mapa jest ustawiona na biegu jałowym ! Auto chodzi jak na benzynie na P !
Auto odpala super, chodzi na gazie lepiej niż na benzynie, pali z jakieś 13 litrów. BAJKA. Spędziliśmy 5 godzin i wszystkie problemy rozwiązane. Nie zapłaciłem ani grosza więc Pan Sebastian stanął na wysokości zadania by dopieścić auto. Także z czystym sumieniem mogę polecić warsztat w Gdyni w sprawach gazowych. Można powołać się na kolegę od Audi a8 2,8 ze Starogardu :d :d
http://www.autocentrumas....t-i-dojazd.html
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2012-09-02, 13:32
|
|
|
Chętnie bym obejżał twoje autko jak masz teraz zrobioną tą nstalację .
Możemy się gdzieś spotkać na mieście - może i mój gaz będzie chodził jak dawniej.
Jaki był koszt tych nowych listew? i reduktora
Pozdrawiam |
_________________ |
|
|
|
|
KaZet
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 19 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: 2012-09-02, 14:21
|
|
|
Poprzednio auto jeździło na gazie, ale to było wszystko. Żadnych osiągów, żadnego małego spalania, żadnego komfortu. Gaz był bo był. Za listwy i reduktor, nowe wszystko na gwarancji (z górnej półki!) razem z robocizną zapłaciłem chyba max 1400-1500pln. I teraz auto fruwa. Napisalem do kolegi PM i trzeba będzie się ustawić na oględziny :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
|