Autor |
Wiadomość |
Keaty
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Aleksandra
Jeżdzę: D2 S8
Wiek: 35 Dołączyła: 06 Lip 2014 Posty: 8 Skąd: konin
|
Wysłany: 2014-08-13, 15:45 [S8 D2 98
] Tiptronic szarpie i nie zmienia biegów
|
|
|
Witam, mam problem ze skrzynią 5biegową tiptronic audi s8 d2. Przy odpaleniu auta coraz cześciej nie chcą mi wskakiwać biegi, szarpie przy włączeniu D lub R, ruszam jedynie(jak mi się zdaje) z ostatniego biegu. Na fisie wyskakuje mi czerwona ramka PRND432 wówczas przy przełączeniu na ręczna plus minus nie chce mi załapać skrzynia jakby nie widziała biegów najgorsze to że zauważyłem że kat jest oblany olejem. Proszę o pomoc i dziękuje z góry |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-13, 16:08
|
|
|
Zalecane podpięcie komputera, jak i sprawdzenie poziomu oleju w ASB. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Łukasz10
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 35 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-08-13, 17:46
|
|
|
Skrzynia przechodzi Ci najprawdopodobniej w tryb awaryjny i pracuje na trzecim biegu. Podłącz vaga i sprawdź błędy a także poziom oleju w skrzyni. Nie chce niczego sugerować ale mógł się rozlecieć któryś koszyczek |
_________________ Łukasz10 |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-13, 19:48
|
|
|
Łukasz10 napisał/a: | pracuje na trzecim biegu | raczej na piątym, reszta tak jak Kolega pisze. |
|
|
|
|
|
|
|
Keaty
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Aleksandra
Jeżdzę: D2 S8
Wiek: 35 Dołączyła: 06 Lip 2014 Posty: 8 Skąd: konin
|
Wysłany: 2014-08-13, 20:22
|
|
|
Dziękuję za podpowiedz sprawdzałam poziom oleju (przy włączonym i wyłączonym silniku) w skrzyni i okazało się że jest go chyba aż za dużo bo się wylewał, zmartwił mnie jedynie kolor był ciemny...zobaczę jeszcze co mi wykaże podpięcie tego vaga dzisiaj przejechałam się kawałek i skrzynia mi załapała...ale nie na długo <niewiem> jeśli macie jeszcze jakieś pomysły jak mi pomóc to z góry bardzo dziękuje bo nie uśmiecha mi się wydawać aż tyle pieniążków |
|
|
|
|
Damian921221 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-13, 20:41
|
|
|
Wylej ten stary olej i zalej świeży w odpowiedniej ilości. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-13, 21:37
|
|
|
Poczytaj najpierw jak sprawdzić stan oleju w skrzyni bo do tego jest odpowiednia procedura (temp okolice 35-40st i ma się leciutko sączyć z korka).. |
_________________
|
|
|
|
|
Łukasz10
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 35 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-08-14, 09:54
|
|
|
sprawdź jeszcze jakie masz błędy skoro olej patrzyłeś będziesz wiedział na czym stoisz |
_________________ Łukasz10 |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2014-08-14, 11:04
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Łukasz10 napisał/a: | pracuje na trzecim biegu | raczej na piątym, reszta tak jak Kolega pisze. |
Po co wypowiadać się jak nie ma się zielonego pojęcia?
Autor tematu sam napisał że zapaliły się wszystkie biegi na czerwono co ewidentnie wskazuje na tryb awaryjny skrzyni, więc korzysta ona tylko z 3 biegu.
Autorze (autorko?) - Po zauważeniu wycieku oleju, jak sam zauważyłeś natychmiast trzeba było zaprzestać dalszej jazdy. Jeśli olej wycieka na katalizator, najprawdopodobniej puścił uszczelniacz na łączeniu skrzyni z silnikiem - temat był omawiany, wystarczy poszukać.
Zmiana oleju w przypadku niewyeliminowania wycieku mija się z celem.
Nie chcę straszyć - jeśli jednak jeździłeś sporo bez odpowiedniej ilości oleju, po zdjęciu miski może okazać się że na magnesie znajdziesz znaczną ilość opiłków - wtedy już tylko remont. |
|
|
|
|
MARCINSOBI
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2012 Posty: 119 Skąd: Police
|
Wysłany: 2014-08-14, 14:51
|
|
|
a ja na swoim przykładzie podam ze w trakcie trybu awaryjnego moja skrzynia chodziła tylko na 5 biegu,wiem bo osobiście jechałem z mechanikiem i trzymałem komputer na kolanach
wiec wrzucony bieg widocznie zależy od typu usterki,u mnie były kosze do wymiany, tarczki i wiele innych |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
|
|
|
Keaty
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Aleksandra
Jeżdzę: D2 S8
Wiek: 35 Dołączyła: 06 Lip 2014 Posty: 8 Skąd: konin
|
Wysłany: 2014-08-14, 20:29
|
|
|
Dzisiaj byłam podpiąć vaga..wykazały mi 3błeby
17090- czujnik trybu pracy(P/N/D itd.) skrzyni biegów (F125)
P0706-35-10 niezrozumiały sygnał- sporadyczny
18265- sygnał obciążenia
P1857-35-10 komunikat o usterce ze sterownika silnika- sporadyczny
17087- przełącznik świateł hamowania (F)
P0703-35-00 usterka elektryczna w obwodzie
po wykasowaniu błedów vagiem skrzynia już mi nie wariuje, zobaczymy na jak długo....hmmm nie wiem co o tym myśleć <niewiem> jeżeli ktoś się orientuje i rozpisze mi bardziej o co chodzi w tych kodach byłabym bardzo wdzięczna :* |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-14, 20:50
|
|
|
Ale poziom oleju sprawdz. Tak jak pisał Kolega krzychu22.p1i, jest na to procedura, dobrze opisana na forum. Poziom oleju bardzo ważna sprawa, pozwoli uniknąć wielu kłopotów.
MARCINSOBI napisał/a: | w trakcie trybu awaryjnego moja skrzynia chodziła tylko na 5 biegu |
Ja Ci wierzę, ale jak to stwierdził Kolega Rapik, ja nie ma zielonego pojęcia
Moja była skrzynia często pracowała w trybie awaryjnym i zawsze to był bieg 5. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-14, 22:43
|
|
|
Pozycioner wybieraka F125 może siać tu propagandę, olej warto też wymienić dla spokojności i dłuższego żywota skrzyni amen. :p |
_________________
|
|
|
|
|
Keaty
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Aleksandra
Jeżdzę: D2 S8
Wiek: 35 Dołączyła: 06 Lip 2014 Posty: 8 Skąd: konin
|
Wysłany: 2014-08-15, 13:45
|
|
|
Interesuje mnie teraz temat typu,,Pozycioner wybieraka F125,, bardzo prosze podpowiedziec mi cos więcej o tym...czy ma ktoś jakieś fajne linki gdzie on się znjaduję czy jak go zdemontować?
Kobieca intuicja podpowiada mi,że być może to będzie to i od tego właśnie się zabiore...czy dobrze zrobie to sie okaże |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-15, 14:12
|
|
|
Jest on widoczny i dostępny od spodu auta. Na początek warto wyczyścić kostkę aby poprawić styk. Tutaj są małe pomoce:
|
_________________
|
|
|
|
|
|