Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Stukanie lewa strona silnika filmik  
Autor Wiadomość
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2014-01-08, 19:58   

chicken20091986 napisał/a:
po zdjęciu pokrywy będe mógł go odpalić i sprawdzac??

Jasne że tak , tylko nie na długo , bo cały olej wydmucha z silnika :D
I potem niezapomnij komory silnika umyć ;)

Żartowałem NIE RÓB TEGO .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
czedi87 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: audi d3 szukam
Wiek: 37
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Ełk/Telford
Wysłany: 2014-01-08, 20:42   

chicken20091986 napisał/a:
czedi87 napisał/a:
jeszcze takie pytanie czy dzwiek jest taki sam pod obcciazeniem silnika w tym samym zakresie obrotow jak napisales wyzej?

ciężko powiedzieć nie za bardzo słychać podczas obciążenia bo maska wygłuszona itd. a co sugerujesz pod obciążeniem??
Właśnie tą panewkę też znajomy kolega wykluczył bo już dawno by się rozsypało a sam koleś po kupnie zrobił z tym stukaniem ok 500km, i nie wieadomo ile zrobił poprzedni włąściciel.
Czy tam na łańcuszku jest napinacz ?? i czy zawsze??


o ile sie nie myle gdyby byl to lancuszek to pod obciazeniem halas by sie nasilal.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-08, 21:01   

Widziałem i słyszałem V8 z wyciągniętymi łańcuszkami (ABZ) i to mocno wyciągniętymi.
Nie było takich dźwięków. Stanowczo za głośno i często.

Odpalałem silniki V8 bez pokrywy zaworów. Nic ciekawego się nie zaobserwuje poza
wywalaniem sporych ilości oleju przez łańcuszki wałków rozrządu, reszta aż tak mocno nie chlapie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-08, 21:26   

ja odpalałem
mam gdzieś nawet to nakręcone :D
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-09, 07:45   

czyli jaka ostatnia propozycja gdzie to ugryźć.? jakis dobry mechanik , kogos polecacie w szczecinie albo okolicach?
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-09, 09:01   

Sam grzebiesz przy aucie? Czy tylko mechanicy?

1. sprawdź ciśnienie oleju - manometr wpiąć w miejsce czujnika ciśnienia oleju
Silnik dobrze nagrzany, ciśnienie na wolnych obrotach przy 3 tyś i 5 tyś rpm.

2. zdjąć pokrywę klawiatury - zobaczyć co tam widać, kręcąc wałem silnika, lusterko do ręki lub mała kamera, sprawdzić luz między wałkiem a popychaczem, może będzie na tyle duży, że da się to zaobserwować.

W zależności od tego co wyjdzie w tych dwóch przypadkach podjąć dalsze kroki.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-09, 10:09   

marekp750 napisał/a:
Sam grzebiesz przy aucie? Czy tylko mechanicy?

1. sprawdź ciśnienie oleju - manometr wpiąć w miejsce czujnika ciśnienia oleju
Silnik dobrze nagrzany, ciśnienie na wolnych obrotach przy 3 tyś i 5 tyś rpm.


2. zdjąć pokrywę klawiatury - zobaczyć co tam widać, kręcąc wałem silnika, lusterko do ręki lub mała kamera, sprawdzić luz między wałkiem a popychaczem, może będzie na tyle duży, że da się to zaobserwować.

W zależności od tego co wyjdzie w tych dwóch przypadkach podjąć dalsze kroki.

ok tak zrobię, bo sam robię a z czym takim nie miałem do czynienia , odezwę sie jak sprawdze
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-09, 10:18   

Sprawa nie związana z Twoim problemem.

Jeżeli leci olej z pod uszczelki głowicy (silnik się mocno poci od uszczelki w dół) to
dokręć śruby głowicy na 105Nm (wg kolejności tak jak nową uszczelkę byś montował).

Zauważyłem, że większość uszczelek siada (lub śruby się rozciągają) w nastoletnich silnikach V8 audi, nie trzyma szczelności. Trzeba dociągnąć głowicę (wg serwisu audi nie trzeba...). Jak już dekiel będzie ściągnięty. Fachowo to nowe śruby powinny być ale to koszt 100 zł na stronę.

Jeżeli okaże się problem z głowicą, to możesz zrobić coś takiego...
Regeneracja głowicy (prowadnice, szlifowanie zaworów, gniazd, planowanie, uszczelniacze trzonków zaworowych, sprawdzenie szczelności).

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-01-09, 15:14   

lekko gejowskie kolory ;)
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-09, 17:15   

pepi napisał/a:
lekko gejowskie kolory ;)


nie gejowskie tylko aparat tak odzwierciedla ten kolor, w rzeczywistości to czerwony (ferrari)

+40KM na stronę tylko od koloru :)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-01-09, 18:37   

Przypomniałem sobie takie zdarzenie a mianowicie : jak padła mi skrzynia i czekałem na termin naprawy, ponieważ był okres urlopowy to auto nie odpalane stało ponad miesiąc .Przed wyjazdem do warsztatu doładowałem aku na wszelki wypadek i zalałem sporą dawkę paliwka i postanowiłem odpalić auto ,no i właśnie pojawił mi się identyczny stukot jak na twoim filmiku . silnik popracował z 10 minut nabrał temperatury i w tedy kilka razy na pedał gazu i wszystko ucichło .Dlatego sądzę że jednak regulator,tylko że w tym przypadku może być uszkodzony.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
czedi87 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: audi d3 szukam
Wiek: 37
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Ełk/Telford
Wysłany: 2014-01-10, 09:32   

hmm... chyba bez rozbierania sie nie obejdzie. ale poki co ja bym zaczal od sprawdzenia lozyskowania wszystkich rolek. czasami takie blache rzeczy moga nas zaskoczyc. z doswiadczenia wiem ze dzwiek sie lubi rozchodzic w komorze silnika.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-10, 10:30   

Tak posłuchałem tego jeszcze raz... kolega wyżej ma rację, zacznij od paska wielorowkowego,
ściągnij go z rolki koło kompresora klimy. Odpal silnik, posłuchaj.

To raczej na padające łożysko wygląda (ale to ostro padające łożysko)... ale wiadomo jak to jest z zapisywaniem dźwięku i odtwarzaniem go później na kompie, jest całkiem inny.

Rozrząd kiedy był zmieniany?
Coś przy prowadzeniu paska wielorowkowego było robione?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-01-10, 10:31   

Tak zgoda ,ale nie taki nawet na tym filmie słychać że to z okolic 4-tego cylindra .
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-01-10, 10:42   

Ciężko coś ustalić po samym dźwięku... dźwięki po metalu rozchodzą się ładnie i mogą w konia robić.

Co do tego 4-go cylindra... to ja tak tego jednoznacznie nie słyszę ale każdy ma swój poziom czułości na dźwięk (i intuicję). Zobaczymy kto trafi w sedno.

Trzeba sprawdzać po kolei i tyle.

Najlepiej od rzeczy, które najmniej wysiłku i finansów wymagają.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.