Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-07-01, 17:01
|
|
|
pepi napisał/a: | każdy automat padnie to tylko kwestia czasu |
to fakt!, ale... Mam zywy dowod na to ze jak sie o asb dba to posluzy dlugie lata. Np w Oplu Verctra A 1,8 benzyna 91' w automacie...Wujek mojej zony kupil go od Niemca i po ponad 20 latach go zezlomowal bo juz rdza to auto zjadla. Automat natomiast dziala do ostatniego dnia bez jednej naprawy. To samo kolega w A6 C5 z 97' do tej pory nic nie robil a autku stuknelo 20 lat...
wiec to ze "każdy automat padnie to tylko kwestia czasu" mozna tez odniesc do manuali
Powtorze raz jeszcze siebie i Damiana w 4 slowach " Jak dbasz tak masz".
Ludziska kupuja A8 jak sie da najtaniej a potem dziwota ze koszta utrzymania przerastaja cene wartosci auta zarzynaja te auta co chwile "no bo przecie 300 koni to musi latac", nie pilnujac regularnego serwisu a potem powstaja wlasnie takie tematy rozpaczy na automatem i przekonywaniu ze gała jest lepsza a lewa łydka w korkach wcale nie boli |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4799 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-07-02, 08:23
|
|
|
w naszych kutrach te automaty są nie udane dziwi mnie jedno są też w BMW
I TAM PADAJĄ MARGINALNIE
a8 dzielimy na przed naprawą lub po naprawie to chyba najbardziej boli jak padnie
Ja raz zmieniłem automat i w moim przypadku kupilem go za 500 pln
i był niby po naprawie i służył dzielnie
Ale przerobiłem a6 4,2 na manual gościowi i pośmigałem parę dni tamtym
i załamałem się .
Wsiadam w auto swoje i szok coś wyje ślizga się i nie jedzie ...
A co do automatów przy mniejszych silnikach potrafią życz dłużej
Np w scorpio jednym z moich skrzynia padła przy 450 tys to znaczy pompa oleju padła bo skrzynia miała się dobrze tylko zobaczyłem to jak już ją na złom rozebrałem można było od pompy a nie od środka . |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-07-02, 17:20
|
|
|
Moja skrzynka też jeszcze chodzi, też pykło już 410000 km a lekko nie ma. Co prawda wymieniałem już konwerter i robiłem rewizje jak była poza autem ale żadnych remontów. Wcześniej czy później i tak padnie ale po co zawczasu się tym przejmować |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-07-02, 18:32
|
|
|
Problem w tym, że manual raczej nie padnie na wakacjach 2000km od domu, a jeśli już, to da znać wcześniej. Automat lubi robić niespodzanki |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-07-02, 19:05
|
|
|
krisker napisał/a: | Problem w tym, że manual raczej nie padnie na wakacjach 2000km od domu |
krisker, nie siej zamętu ...poza automatem czy też manualem jest jeszcze kilkadziesiąt innych podzespołów w aucie które niespodziewanie mogą uziemić auto będąc na wakacjach |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-07-04, 23:10
|
|
|
Za cenę kompletu uszczelnień do automatu będzie miał drugą skrzynię manualną |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-07-04, 23:58
|
|
|
VAGowner, elektryczna szczoteczka do zębów też jest bardziej podatna na uszkodzenia niż zwykła a mimo wszystko większość ludzi wybiera elektryczne, dlaczego? ...bo są wygodniejsze w użyciu.
Podobnie jest ze skrzyniami, jeden lubi machać gałą a drugi woli położyć wolną rękę na "kolanie" żony |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4799 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-07-05, 19:22
|
|
|
powiedział co wiedział
wiadomo że skrzynie manualne są lepsze
lecz nie aż tak wygodne
I tu może koniec tego tematu jak ktoś lubi zrobić raz i dobrze i pewnie kosztem, wygody to niech przerabia ,
Albo remontuje automat kto bogatemu zabroni |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-07-07, 23:06
|
|
|
pepi napisał/a: | kolego nie pchaj się w automat
bo to tylko wygoda i tyle
To ja z przekładką poleciałem zdecydowanie po taniości
W a6 4,2 gość kupił przekładkę 2 tys i z kołem były jazdy ale kupił koło sztywne valeło za około 2 tys dawałem link na alledrogo
Moja przekładka wyszła mnie ze tyle
Skrzynia 500
koło i sprzęgło 200
tokarz 50
wybierak 100
most 100
wał i półosie strugałem sam
pedały i pompa 100zł
a reszta to tylko praca |
A jak poradziłeś sobie z elektroniką? masz preFL? czy FL? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4799 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-07-08, 22:32
|
|
|
polift
normalnie tu zostawiło się tu spieło aby rozrusznik był
i wsteczny |
|
|
|
|
|
|
|
|