|
Autor |
Wiadomość |
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2017-12-04, 10:59 [D2 98 3.7PB/LPG
] Zalewa świece
|
|
|
Witajcie Koledzy / Koleżanki
Przyszły przymrozki i A8-ka obraziła się na pogodę, mianowicie jeśli temperatura zaczyna oscylować w okolicy 0*C, przy próbie odpalenia zalewa wszystkie święcę ( wykręcane sprawdzane ) i nici z zapłonu.
Wystarczy że trochę podgrzeje silnik przez webasto ( 10 minut ) i silnik pali od 1-go strzału.
Trochę faktów:
- VAG mówi tylko że jest "nierówna nawierzchnia"(złe kodowanie silnika) i jak już zaleje świece to po odpaleniu błędy związane z właśnie tą sytuacją że mieszanka nie taka itd
- Zbiornik pełny
- LPG nowy reduktor po stary puszczał gaz
- Ciśnienie 4 bar na listwie
- Zauważalna różnica w mocy na LPG (lepiej) niż na benzynie
- Nowe świecie i fajki zapłonowe
Brakuje mi już pomysłów na to i jedyne co mi przychodzi do głowy to lejące wtryski - możliwe to ? |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-12-04, 11:27
|
|
|
Jakie korekcje długoterminowe?
Zakręć LPG i pojeździj z 50 km na benzynie. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2017-12-04, 12:29
|
|
|
Dzięki Kolego Ukaniu za szybką odpowiedź
Ok, dziś akurat będę wracał 50 km do domu więc będzie tylko na Benzynie, Domyślam się że można to zobaczyć na VAGu tylko że mam dostępny na chwilę obecną taki przenośny VAG i tam nie ma opisów bloków pomiarowych i dane lecą na czuja, jak się zna który blok itd to wszystko wiadomo. Na kompie w domu mam z ELSY wydrukowane bloki dla mojego silnika AKJ, a przy sobie tylko VAGa mam.
Znasz kolego może który to blok pomiarowy z korekcjami ? To przed wyruszeniem sprawdzę na jakim są poziomie. Chyba że można je zresetować z poziomu VAGa to od razu je zresetuje. |
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-12-04, 14:24
|
|
|
Najlepiej odłącz akumulator na 30min. W tedy powinny się skasować. |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2017-12-04, 17:41
|
|
|
Pstryknąłem fotkę na bloku numer 10 w VAGu i mam następujące wyniki
1 8,5%
2 5,4%
3 -6,2%
4 -3,9%
Później dodam jak się zmieniło po 50km na benzynie |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-12-04, 21:41
|
|
|
Te korekcje jakoś kosmicznie nie wyglądają. Jazda na benzynie nie zaszkodzi. Nie wiem jakie masz LPG ale warto by było wtedy zebrać świeże dane do map benzynowych jeśli nie masz strojenia w locie przez OBD.
Pompa utrzymuje ciśnienie na listwie podczas kręcenia? U mnie np ciśnienie siadało i odpalał za 2-gim razem.
Dziwna jest jednak ta mniejsza moc na benzynie, tak jakby albo odjechał w siną dal ze strojeniem - ale korekty tak złe nie są. Może jednak kuleje ciśnienie paliwa. Ja bym jeszcze zmierzył wydatek pompy na powrocie z listwy. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz-teo
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lip 2017 Posty: 21 Skąd: Orneta
|
Wysłany: 2017-12-04, 22:02
|
|
|
po 50km nie wiele zmian
1 dobiło do 9%
2 do 7,5%
3 i 4 były dodatnie wartości w okolicach 1%
Skasowałem błędy co przy okazji skasowało wartości do 0% jutro 100km na samej benzynie GAZ odpięty
Tak jeszcze myślałem żeby sprawdzić wydajność pompy według ELSY , Centralka LPG to OPTIMA co prawda ma możliwość podłączenia przez OBD ale nie podłączone, zastanawiam się nad wymianą tego wynalazku na jakiegoś STAGA (wtyk 1:1 pasuje ) czy coś podobnego, bo ten samochód miał wcześniej chyba kilku gazowników bo trochę taki bałagan pod maską i chyba coś gazowniki naknocili bo powódź z lewej strony i nie mogę zlokalizować przecieku, czeka mnie zdjęcie wygłuszenia i lania wody aż przecieknie.
Zdam jutro ok 15 raport z wartości bloku 10
A dzięki bardzo za zainteresowanie tematem
[ Dodano: 2017-12-17, 20:35 ]
Po samej jeździe na benzynie nastawy w bloku 10 maksymalnie na poziomie 0.8%. Walczyłem ale chyba wywalczyłem prawdopodobnie były troszkę przypchane wtryskiwacze, naprawiłem to w ten sposób że silnik pracował godzinę (ok 2L przepalone) na wolnych obrotach na specjalnej mieszance do maszynki JET Cleaner. Teraz silnik - odpukać - ładnie odpala i jest znacząca poprawa mocy na benzynie.
P.S. Ma ktoś może na zbyciu sterownik skrzyni 4D0 927 156 BC tylko nie za miliony ? bo mój lekko zawilgotniał ale go wyczyściłem i na razie jest OK, tylko że zaciekawię to on nie wygląda, i nie wiadomo kiedy focha strzeli na amen |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime
Prywatność. |