|
Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-12, 22:05 [D2 96 4.2PB/LPG
] Problem z "licznikiem"
|
|
|
Ponownie poruszam temat - może teraz znajdzie się osoba, która przynajmniej liznęła temat i coś może doradzić.
A więc:
kupiłem 8 w lipcu rok temu, sprzedający poinformował mnie, że czasami wyłącza się podświetlanie licznika i wszystkie wskazówki idą w dół na "0" i tak tez się dzieje; mam juz prawie rok i co zauważyłem przez ten czas:
- jak jest zimno (zima) problem nie występuje lub występuje bardzo sporadycznie
- jak jest ciepło potrafi to się zdarzyć nawet kilka razy w ciągu godziny, czy stoję czy jadę problem występuje, jak wjadę w dziurę (pozdrawiam odpowiedzialnych za drogi we Wrocku) to najczęściej problem występuje; zauważyłem, że temperatura ma tu duże znaczenie.
Po "zaskoczeniu" licznika wykonuje się test sprawdzający jak po wciśnięciu FIS-a, licznik "piszczy" i przestaje dopiero jak skończy się ten test - wygląda tak jakby to elektronika licznika była odpowiedzialna za test a nie ECU główne. W czasie problemu silnik pracuje normalnie i miarowo. Podświetlanie licznika i panelu (radio + klima ) miga z różną częstotliwością. Jeżeli podczas problemu wyłączę silnik podświetlanie dalej potrafi migać lub świecić (kluczyk wyciągnięty) i po jakiś 30 sek przestaje.
Czy ktoś z Was może mi cokolwiek podpowiedzieć, gdyż jest to bardzo męczące i nie tylko :-? :-? :-?
PS VAG-owanie nic kompletnie nie wykrywa, zero błędów |
|
|
|
|
|
|
|
SPAM-tomkom1 [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-05-13, 09:29
|
|
|
zimne luty na plycie licznika?wyglada to tak jak by tracil na chwile staly prad.uderztez do olo gsm to szpec od zegarkow. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-13, 20:53
|
|
|
stawiam na brak kontaktu lub zimny lut, wpadnij to wydlubiemy gada i przynajmniej popatrzymy czy cos widac... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-14, 16:45
|
|
|
A więc tak: zabrałem się za montaż LPG (stare padło), pomysłowi gazownicy podłączyli się z gazem pod zasilanie alarmu !!! . który został ukryty ) za licznikiem więc wyciągnąłem licznik.
Po rozkręceniu licznika (obie plastikowe części) oglądnąłem dość dokładnie luty na gniazdach tyle co mogłem - nie ściągałem wskazówek bo nie wiem jak i nie chciałem połamać. Wszystko jest OK, ale wtyczka czarna z 5 przewodami (chyba zasilanie) wydała mi się trochę podejrzana, jakaś taka stopiona; po rozebraniu zauważyłem powtykane wykałaczki (kawałki) pomiędzy styki (gniazda) a obudowę tak jakby ktoś chciał, aby ciaśniej wchodziła i był pewniejszy styk. Styki są ok, nie popalone więc nie mam pomysłów co dalej z tym fantem, na pewno wywalę wtyczkę i polutuje przewody lub założę inną i wtedy zobaczę.
Zauważyłem jeszcze, że dwa tranzystory ??D45H11(nie jestem pewien literki D i 4 - zasłania radiator) te elementy są umieszczone na aluminiowych radiatorach i były zdaje się wymieniane lub lutowane |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-14, 20:46
|
|
|
proponuje zamowic nowa wtyczke w serwisie i ja wymienic. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-06-27, 22:06
|
|
|
wymieniłem licznik na inny i jest OK, widać jeden z tranzystorów "mocy" przerywał obwód |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |