Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-08, 17:27 [D2 02 4.2PB/LPG
] Łapie temperaturę na postoju i po zgasz
|
|
|
Silnik łapie mi temperature. Dzieje się tak
albo na postoju - dochodzi do 100-105 zależy od temp na zewnątrz
albo po zgaszenia silnika - podjeżdżam pod dom z temp 90, gasze silnik i zaraz podchodzi do 105-110, dzisiaj to chyba mi złapało nawet ze 115
Podejrzewam że to albo termostat albo visco.
Ostatnio zmieniałem rozrząd i mechanik zapomniał mi k... wymienić termostat. Visco sprawdzałem, przed uruchomieniem zimnego silnika jak trzymam za wiatrak visco i ktoś uruchamia silnik to nie kręci się. Jak je puszczam to nabiera wolnych obrotów. Jak silnik gorący visca nie zatrzymam - próbowałem. Więc wydaje mi się że niby sprawne. Chociaz jak zgasze silnik jak jest gorący to nadal moge przekręcic visco tak jak na zimnym silniku.
To że wogóle to wszystko zaczęło się po zmianie rozrządu to zakładam że zbieg okoliczności chyba.
Jakies sugestie? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2013-08-08, 19:21
|
|
|
Najlepiej jest zacząć od trywialnych spraw- jak z poziomem płynu?
Mi kiedyś pompa wody ciekła delikatnie i po prostu w króćcu gdzie jest czujnik temp zamieszczony-nie było cieczy tylko powietrze po zgaszeniu i czujnik pokazywał kwiatki. |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-08, 19:44
|
|
|
jak mialem podobnie.wiskoza na goracym silniku dala sie pokrecic.po wymianie jest ciezko pokrecic.zacznij od wiskozy |
_________________
|
|
|
|
|
Pawulon_90
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-08-08, 20:20
|
|
|
Mi rowniez łapie wieksza temperature w takie upaly jak dzis, wydaje mi sie ze po przekroczeniu 100 stopni na wylaczanym silniku powinien sie zalaczyc wentylator i dodatkowa pompka obiegu umnie dodatkowa popka niedziala ale jak włacze webasto to temp spada i jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-08, 20:23
|
|
|
Mi o dziwo w tym roku nie łapie temperatury a stało się to po zainstalowaniu LPG.. :roll: Jednak jak postoje w korku w mega upał to klima mi sie potrafi wyłaczyć... |
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-08, 20:43
|
|
|
Dymian napisał/a: | Najlepiej jest zacząć od trywialnych spraw- jak z poziomem płynu | prawidłowy
krystek78 napisał/a: | wiskoza na goracym silniku dala sie pokrecic.po wymianie jest ciezko pokrecic | podejżewam że to może być to
adrian949 napisał/a: | Kolega ma lifta, tam nie jest tak łatwo wymienić termostat | obawiam sie że to sie zgadza Pawulon_90 napisał/a: | jak włacze webasto to temp spada i jest ok | na przewietrzenie wnętrza dajesz? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawulon_90
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-08-08, 21:04
|
|
|
Ara$, nie normalnie piec właczam tylko piec sie niewłaczy bo silnik goracy ale zato pompka wody chodzi jest obieg |
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-09, 12:44
|
|
|
czy przyczyna tego moze byc to że mi wlali do układu chłodzenia taki płyn
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michi
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 ABZ
Wiek: 56 Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 31 Skąd: Katowice/Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-18, 21:06
|
|
|
raczej nie, taki płyn może mieć gorsze właściwości smarne, gorsze inhibitory korozji, ale temp odprowadza tak samo |
_________________ jak to było? "Vorsprung durch Technik" ? |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-08-19, 06:34
|
|
|
Ale wisco, w korku nie kręci sie jako znacznie szybciej żeby studziło auto, więc to raczej nie one,
Może chlodnica juz pozapychania i nie ma takiej wydolności... Lub łopatki na pompie wody zaczynają szfankować i slaby obieg jest. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2013-08-19, 09:27
|
|
|
http://www.a8team.pl/d2-f...-90c-vt7410.htm
problem już był na forum choć chyba nie do końca ogarnięty , ja wyczyściłem chłodnice i wydawało się OK ale jak przywaliło 40stopni to temperatura podczas postoju też się podnosi.
Może faktycznie coś z drugim obiegiem elektrycznego wentylatora.
PS: jak widać już w tamtym roku przewidziałem globalne ocieplenie :mrgreen: post 3 :mrgreen: |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-19, 09:59
|
|
|
zaczni od wisco.jak jest sprawne to ciezko pokrecic na goracym silniku |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-19, 20:46
|
|
|
visco jak załapie to wyje jak v12 :-D
a elektryczny ci się zapina -pierwszy i drugi bieg ?
ja u siebie wywaliłem visco i dałem elektryczny i jest spokój
bo debil to wymyślił co taki wiatrak schłodzi na 600 obrotach
dlatego jest elektryczny
ale na obrotach to już elektryczny się chowa :-D |
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-08-21, 13:55
|
|
|
Visco niby wg wszelkich wytycznych sprawne, jak powinien sie załączac ten elektryczny chcociaz teraz pewnie trudno będzie mi cos wychwycic - spadły temp i skończyło sie łapanie temp |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-08-21, 14:11
|
|
|
vagiem zrob testa |
_________________
|
|
|
|
|
|