Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-13, 21:23 [D2 FL ALL
] Tip - luz promieniowy na wyjściu torsena
|
|
|
Cześć. Od jakiegoś czasu ciekł mi simering na wyjściu z torsena. Dziś się za to wziąłem i w sumie stary simering nie wyglądał źle, ale okazało się, że jest luz promieniowy (góra-dół i na boki; nie piszę o luzie wzdłuż wału) na wyjściu z torsena w stronę tyłu.
Czy dobrze rozumiem, że to wina zużytego ostatniego łożyska w dyfrze? Duży jest problem z wymianą? Trzeba odkręcać całego torsena, czy wystarczy wyjąć dekiel? W Elsie nie znalazłem info na ten temat, a w ETCE brak szczegółów.
Nie wiem, czy w 5HP24 jest to zrobione tak samo (wg etki raczej tak). Po wyjęciu flanszy mam taki widok:
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-04-13, 22:18
|
|
|
na moje napewno łożysko |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-14, 08:06
|
|
|
No właśnie też tak myślę, ale jak z wymianą? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-04-14, 08:26
|
|
|
Odkręć ta pokrywę, powinno wyjść razem z łożyskiem. Tak naprawdę to i na końcu walka też powinieneś wymienić łożysko. Jak z jednej strony ma luz to z drugiej też wyrobione jest |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
leadus
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 26 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 2018-01-03, 16:40
|
|
|
Witam szanowne grono w mojej S8 FL mam podobny objaw , wyczuwalny luz na boki na tej flanszy , nawet przy intensywnym szarpaniu słychać stuki , potrzebuje namierzyć jakiś nr łożyska , sklep w którym to kupię i mniej więcej cenę , oraz jak to wymienić . Bede wdzięczny za informacje |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-01-04, 10:18
|
|
|
Chyba widać rozmiary, a tam dalej właśnie ten wałek |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-01-04, 13:23
|
|
|
Czyli te duże to FAG 6210-2RSR, a mniejsze (na końcu wałka) INA HK3520-B? Cena znośna (łącznie poniżej 100zł), ale jak z wyjęciem? Po zdjęciu dekla wyjdzie wszystko? |
|
|
|
|
leadus
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 26 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 2018-01-04, 13:36
|
|
|
no i elegancko , dzięki bardzo kolego , jeszcze jak by ktoś mógł opisać mniej więcej jak z wymiana , czy trzeba całą dupę zwalać czy można spokojnie z kanału ogarnąć temat ? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-01-04, 14:09
|
|
|
Te łożysko iny powinno być o ,5 mm niższe niż podałem. Ja natomiast dałem jak wyżej i łożysko więcej na wałek nachodzi i nic tam nie koliduje, wymiana banalnie prosta, z kanału dasz radę i trzeba jeszcze obudowę ściągnąć bo łożysko igiełkowe na prasie trzeba wycisnąć i wcisnąć |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
leadus
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 26 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 2018-01-04, 16:22
|
|
|
obudowę tzn ? oleje jakieś spuszczaleś ? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-01-04, 19:53
|
|
|
no koniecznie olej musisz spuśćić z mechanizmu, jak śćiągniesz ten dekel to następnie masz obudowe tylnego mechanizmu, musisz go odkręcić aby łożysko igiełkowe wymienić i aby sam wałek wyjąć
[ Dodano: 2018-01-04, 20:01 ]
tu masz schemacik jak wyglądają części składowe skrzyni |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
leadus
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 26 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 2018-01-04, 20:29
|
|
|
wielkie dzięki kolego jeszcze jedna informacja , jak rozpołowie skrzynie zleci z niej cały olej ? ten który zmienia sie z filtrem . |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-01-04, 21:37
|
|
|
Nie, ten olej co zleci to jest olej przekładniowy a nie od asb |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-01-05, 07:55
|
|
|
Czyli trzeba odkręcić zaznaczony element i to w nim siedzi łożysko igiełkowe? Te wałki i tryby nie wysypią się przy zdejmowaniu obudowy?
4e9eaf38b9459cf0.jpg
|
|
Plik ściągnięto 150 raz(y) 114,51 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-01-05, 10:04
|
|
|
Dokładnie, trzeba odkręcić zaznaczony element i bez obaw, nic tam się nie wysypie
[ Dodano: 2018-01-05, 10:05 ]
To jest zdjęcie właśnie tej obudowy a w głębi widać łożysko igielkowe |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|