Autor |
Wiadomość |
stach..
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Czaniec
|
Wysłany: 2013-04-02, 11:27 [D2 97
] kilka błędów klimy
|
|
|
Witam, kilka błędów jak ktoś miał z nimi odczynienia albo wie gdzie tego szukać to prosze o pomoc ;-)
734 Potencjometrw klapie nawiewu środkowego - G142, Czujnik pozycji centralnego otworu went. - G142
722 Włącznik nawiewu lewy środek - F183, Przełącznik lewego środkowego otworu wentyl. - F183
796 Czujnik temperatury powietrza za dmuchawą - V42, Nawiew do czujnika temperatury - V42
723 Włącznik nawiewu prawy środek - F184, Przełącznik prawego środkowego otworu wentyl.
Kolego stach.., TAGów nie piszemy "z palca", tylko wybieramy odpowiedni z rozwijanej listy.
Pozdrawiam
Simone331 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
stach..
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Czaniec
|
Wysłany: 2013-04-02, 14:49
|
|
|
No nie robiłem a mozesz mi objaśnić jak to zrobić ? :-) |
|
|
|
|
Marecki
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 280 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-04-02, 15:45
|
|
|
stach.., włącz zapłon , Wejdź Wagiem w klimatyzacje , zjedź na dół , tam będziesz miał Test Pojedynczy (czy jakoś tak) . Potem strzałkami dajesz dalej i dalej .
Sprawdzisz w klimie podświetlenie , potem nadmuch , potem wszystkie klapy po kolei sprawdzisz , musisz poczekać z 3-5 sek i usłyszysz czy klapy jakieś się otwierają , czy nie .
Jeśli nie to na wagu będziesz widział która to klapa . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
stach..
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Czaniec
|
Wysłany: 2013-04-03, 13:02
|
|
|
Aha no to bede próbował i napisze co i jak ;-) a jak któraś klapka nie domyka się lub nie otwiera na full to silniczek do wymiany tak ? |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-04-03, 17:11
|
|
|
Podaj mi adres mejlowy to Ci wysle w PDFie wszystko o klimie w A8 tylko że po Niemiecku ale będziesz dokładnie wiedział gdzie się co znajduje a nie na słuch łapał, a jak nie zadziała to i tak nie znajdziesz. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-04-03, 17:45
|
|
|
hipcio, Nie chodzi o to by łapał na słuch , chodzi o to że jak będzie przeprowadzać test to usłyszy ( lub nie usłyszy ) co działa , a co nie .
Na Vagu pokazuje co obecnie jest testowane , ale jak wyślesz koledze schemat to będzie wiedział jak mniej więcej się dostać do uszkodzonego elementu .
Kolego nie wiem dokładnie czy chodzi o silniczek w tych klapach czy o zębatki które są plastykowe i lubią się wycierać .
Nie rozbierałem tego ( nie miałem takiego powodu ) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2013-04-03, 18:43
|
|
|
Damian ja rozumie doskonale o co chodzi w teście wyjśc w Vagu. To nie zmienia faktu że np.
Czujnik temperatury powietrza za dmuchawą - V42
w ten sposób nie znajdzie.
klima4.JPG
|
|
Plik ściągnięto 213 raz(y) 103,7 KB |
klima3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 282 raz(y) 103,7 KB |
klima1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 335 raz(y) 113,1 KB |
klima2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 353 raz(y) 109,71 KB |
|
|
|
|
|
stach..
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 4 Skąd: Czaniec
|
Wysłany: 2013-04-04, 09:49
|
|
|
Hipcio wysłałem pw. przyda sie to bardzo |
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-03, 16:00 jw
|
|
|
hipcio zapodałeś b.dobry materiał. Sporo sobie uświadomiłem o klimie. Ustaliłem miejsce usterki, które wykazał VAG. Jednakże nie mogę znaleźć miejsca usterki: 00728 Potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego (G136). Zleciłem wymianę silniczka jw /9 bm/ i nie chcę być osobą, która nie wie czy to spora robota rozbebeszając cały panel środkowy, czy taka niewielka jak zdjąć osłony z komory silnika i podłączyć nowy silniczek pod cięgna klapy nawiewu. Ponieważ nie wiedziałem czy do wymiany jest duży czy mały, kupiłem obydwa silniczki. Z postów orientuję się, że jesteś oblatany w te klocki i nie sprawię Ci kłopotu prosząc o opisowe zlokalizowanie miejsca opisanej operacji, a ja będę miał pogląd czy płacę za adekwatną robotę.
Z góry dziękuję RA |
_________________ RA |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-03, 17:54 Re: jw
|
|
|
Rycho124 napisał/a: | hJednakże nie mogę znaleźć miejsca usterki: 00728 Potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego (G136). Zleciłem wymianę silniczka jw /9 bm/ i nie chcę być osobą, która nie wie czy to spora robota rozbebeszając cały panel środkowy, czy taka niewielka jak zdjąć osłony z komory silnika i podłączyć nowy silniczek pod cięgna klapy nawiewu. |
Masa roboty, trzeba całą deskę rozdzielczą ściągać. To ten silniczek na górze w czerwonym kółku.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Rycho124
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rysiek
Jeżdzę: Audi S8
Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 37 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-03, 22:25 jw
|
|
|
gtfan duże dzięki. Wiem, że na klubowiczów można liczyć.
[ Dodano: 2013-12-12, 16:29 ]
Jak tyle roboty, to w warsztacie audi będzie mnie kosztować majątek.
Może inni koledzy znają jakieś rozwiązanie na tzw. "skróty" np po wymontowaniu kratki przedniej i zegarów, albo jeszcze radio, a może boczek panelu?. Jeżeli nie ma takiej obcji to proszę o informacje jak /chociaż w skrócie/ dobrać się do tej deski? A może ktoś podrzuci link do wcześniejszych postów/tematów n/t temat / po cichu liczę na modelatora/.
Koledzy liczę na Was. Dopytuje o to, bo stołuję się w warsztacie BMW i mój zaufany mechanik w przypadku S8 nie zna szczegółów. zatem, liczę na pomoc.
[ Dodano: 2013-12-20, 18:43 ]
gtfan, proszę cię o zweryfikowanie diagnozy mojego przypadku awarii ogrzewania. Objawami awarii jest całkowity brak ciepłego nawiewu w otworze pod szybą tam gdzie mieści się czujnik napromieniowania słonecznego i frontowych kratkach nawiewu nad radiem plus. Dokładnie chodzi o brak ciepła bo zimne leci z siłą sterowaną automatycznie albo manualnie.Diagnoza kompa brzmi: błąd 00728; potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/.
W odpowiedzi sugerowałeś, że chodzi o silniczek najwyżej usytuowany na panelu nagrzewnicy i dalej, że chyba bez demontażu deski nie da się podejść.
Z kolei w warsztacie /co prawda bmw/ po obejrzeniu twojego zdjęcia sugerują, że za brak ciepłego powietrza szczególnie pod szybą odpowiada trzeci silniczek licząc od dołu, bowiem ten czwarty u samej góry za pomocą długiej dźwigienki odpowiada za boczne nawiewy /te bliżej drzwi/. Napisz proszę na podstawie jakich przesłanek oceniłeś, że do wymiany są właśnie te zaznaczone kółkiem na foto. Stary jest to dla mnie b.ważne, a innym też się przyda, bo okazuje się że te silniczki to częsta sprawa.
Z góry dziękuję za odpowiedź. |
_________________ RA |
|
|
|
|
|