Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Światła mijania  
Autor Wiadomość
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-31, 15:10   [D2 95 4.2PB/LPG ] Światła mijania

Hejka

Padło mi lewe światło wczoraj.

Wcześniej był problem z lewym - jak włączyłem kierunkowskaz, mignąłem długimi, włączyło się LPG lub odpaliłem klimę lewe światło robiło off. Więc musiałem wyłączyć całkiem oświetlenie (manetka na sam dół - z pozycji postojowych nie zaskakiwało) Jak zrobiłem taką gimnastykę zapalało się i normalnie świeciło.
Bardzo często po odpaleniu nie zaskakiwało lecz jak dodałem gazu to odpalało mam ksenony więc widać napięcie spadało poniżej "zapłonowego"

W dniu dzisiejszym miernik i szukanie uszkodzenia - "ucieka" napięcie na przewodzie plusowym (+), masa ok. Przy bezpiecznikach jest i tyle stwierdziłem.
Prawe światło działa bez problemu.

Gdzie szukać ? - przekaźnik jakiś ? (wszystkie wyciągnąłem i włożyłem ponownie)

Na czas testów zapodałem normalne żarówki, aby nie męczyć przetwornic.
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-12-31, 18:18   

robsonik4 napisał/a:
W dniu dzisiejszym miernik i szukanie uszkodzenia - "ucieka" napięcie na przewodzie plusowym (+), masa ok. Przy bezpiecznikach jest i tyle stwierdziłem

Skoro używałeś miernika to ile było na bezpiecznikach, a ile na wtyczce do lampy? Mówię o wielkości napięcia.
Może masz problem z padającym włącznikiem lub manetkami przy kierownicy, ewentualnie zaśniedziałe styki.
_________________

 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-31, 18:24   

Na bezpiecznikach 13.58V przy podłączonej żarówce 55W na kabelkach, problem jest ze spadkiem napięcia do 3.12 V na lewej lampie i jak pisałem jest to problem z plusem (+).
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-01-02, 11:49   

Po analizie schematów elektrycznych droga prądu od "plusa" do "masy" przez światła mijania (do lewej lampy) wygląda następująco:
+ baterii > przekaźnik odciążający X > włącznik zapłonu D > przełącznik świateł E1 (wejście na pin nr 2, wyjście na pin nr 8) dalej przewodem żółtym > bezpiecznik S3 15 A, wyjście przewodem żółto-brązowym na kontroler (przekaźnik) świateł J123 (gniazdo 1 i 6 w tablicy przekaźników), wyjście przewodem żółto-brązowym do wtyczki lampy lewej > przetwornica lampy wyładowczej (ksenonu) N195, lampa lewa L13 > masa pojazdu 82.

Z powyższego wynika, że skoro na bezpieczniku masz 13,58 V (trochę niskie, ale to normalne przy regulatorach napięcia firmy Bosch) to problem jest pomiędzy bezpiecznikiem a lampą = przekaźnik / kontroler lamp J123 / 387 lub na przewodzie prowadzącym do lampy - żółto-czarny, przekrój 1,5 mm2.
_________________

 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-02, 17:51   

Jutro po pracy zerknę gdzie ucieka napięcie.

Z niskim wskazaniem napięcia może być problem rozładowanej baterii w mierniku - na aku pokazuje 13.8 V a na baterii 1.5V - 1.32 V
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-01-02, 23:26   

Zainwestuj w źródło zasilania miernika lub w dobry miernik.
Ja od wielu lat używam porządnego 43101 i nawet na połowie napięcia źródła zasilania pokazuje prawidłowe pomiary ;)
_________________

 
 
robsonik4 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 485
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-01-06, 13:13   

Sprawca wykryty, ale nierozpoznany :]

Rozebrałem wszystkie przekaźniki pod nogami pasażera i spryskałem kontaktem, lekko uderzyłem z boku kilka razy, aby styki się "wyczyściły", w 4 sztukach poprawiłem luty i zaczęło działać <chura>
Swoja drogą to kilka jest dosyć naszpikowanych elektroniką ze scalakami.
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.