Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-31, 15:10 [D2 95 4.2PB/LPG
] Światła mijania
|
|
|
Hejka
Padło mi lewe światło wczoraj.
Wcześniej był problem z lewym - jak włączyłem kierunkowskaz, mignąłem długimi, włączyło się LPG lub odpaliłem klimę lewe światło robiło off. Więc musiałem wyłączyć całkiem oświetlenie (manetka na sam dół - z pozycji postojowych nie zaskakiwało) Jak zrobiłem taką gimnastykę zapalało się i normalnie świeciło.
Bardzo często po odpaleniu nie zaskakiwało lecz jak dodałem gazu to odpalało mam ksenony więc widać napięcie spadało poniżej "zapłonowego"
W dniu dzisiejszym miernik i szukanie uszkodzenia - "ucieka" napięcie na przewodzie plusowym (+), masa ok. Przy bezpiecznikach jest i tyle stwierdziłem.
Prawe światło działa bez problemu.
Gdzie szukać ? - przekaźnik jakiś ? (wszystkie wyciągnąłem i włożyłem ponownie)
Na czas testów zapodałem normalne żarówki, aby nie męczyć przetwornic. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2016-12-31, 18:18
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | W dniu dzisiejszym miernik i szukanie uszkodzenia - "ucieka" napięcie na przewodzie plusowym (+), masa ok. Przy bezpiecznikach jest i tyle stwierdziłem |
Skoro używałeś miernika to ile było na bezpiecznikach, a ile na wtyczce do lampy? Mówię o wielkości napięcia.
Może masz problem z padającym włącznikiem lub manetkami przy kierownicy, ewentualnie zaśniedziałe styki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-31, 18:24
|
|
|
Na bezpiecznikach 13.58V przy podłączonej żarówce 55W na kabelkach, problem jest ze spadkiem napięcia do 3.12 V na lewej lampie i jak pisałem jest to problem z plusem (+). |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-01-02, 11:49
|
|
|
Po analizie schematów elektrycznych droga prądu od "plusa" do "masy" przez światła mijania (do lewej lampy) wygląda następująco:
+ baterii > przekaźnik odciążający X > włącznik zapłonu D > przełącznik świateł E1 (wejście na pin nr 2, wyjście na pin nr 8) dalej przewodem żółtym > bezpiecznik S3 15 A, wyjście przewodem żółto-brązowym na kontroler (przekaźnik) świateł J123 (gniazdo 1 i 6 w tablicy przekaźników), wyjście przewodem żółto-brązowym do wtyczki lampy lewej > przetwornica lampy wyładowczej (ksenonu) N195, lampa lewa L13 > masa pojazdu 82.
Z powyższego wynika, że skoro na bezpieczniku masz 13,58 V (trochę niskie, ale to normalne przy regulatorach napięcia firmy Bosch) to problem jest pomiędzy bezpiecznikiem a lampą = przekaźnik / kontroler lamp J123 / 387 lub na przewodzie prowadzącym do lampy - żółto-czarny, przekrój 1,5 mm2. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-02, 17:51
|
|
|
Jutro po pracy zerknę gdzie ucieka napięcie.
Z niskim wskazaniem napięcia może być problem rozładowanej baterii w mierniku - na aku pokazuje 13.8 V a na baterii 1.5V - 1.32 V |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-01-02, 23:26
|
|
|
Zainwestuj w źródło zasilania miernika lub w dobry miernik.
Ja od wielu lat używam porządnego 43101 i nawet na połowie napięcia źródła zasilania pokazuje prawidłowe pomiary |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-06, 13:13
|
|
|
Sprawca wykryty, ale nierozpoznany
Rozebrałem wszystkie przekaźniki pod nogami pasażera i spryskałem kontaktem, lekko uderzyłem z boku kilka razy, aby styki się "wyczyściły", w 4 sztukach poprawiłem luty i zaczęło działać
Swoja drogą to kilka jest dosyć naszpikowanych elektroniką ze scalakami. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|