Autor |
Wiadomość |
Esperak
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2009-10-20, 13:42 [D2 98 4.2PB/LPG
] Zwrotnice przednie pytanie do fachowców
|
|
|
Witam..
Napisałem już ten post na Audiklub ale pewnie nie wszyscy tam bywają wiec powtórzę.
Jak wiadomo mam A8 1998 i od początku walczę z przednim układem hamulcowym już wymieniłem wszystko i dalej beret trzepie przy hamowaniu jak wściekle. Jak wiadomo układ hamulcowy w wersjach przed liftem są troszkę niedopracowane. wiec padł pomysł wymiany układu na układ poliftowy. w sumie wymienia się zaciski, tarcze i powinno śmigać kłopot mam tylko z ustaleniem różnic pomiędzy zwrotnicami przed i po lifcie.
zwrotnica przed liftem 4D0-407-257-L
zwrotnica po lifcie 4D0-407-257-K
obie żeliwo wyglądają podobnie ale jednak różnią się tą ostatnią literką.
Może ktoś już przerabiał temat na czym ta różnica polega czy muszę też wymienić zwrotnice czy zaciski poliftowe podejdą do wersji "L". |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-10-20, 13:51
|
|
|
zaciski jak rozumiem zmieniałeś i nic to nie dało? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5132 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-10-20, 14:08
|
|
|
Masz układ z 4 klockami ?
Który chcesz montować ? W sumie ich chyba z 4 były (FN3, HP2 (stal), HP2 (alu) i układ Brembo) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-10-20, 14:48
|
|
|
HP2 stal to najstarszy więc raczej nie to |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Esperak
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2009-10-20, 16:00
|
|
|
ogólnie układ przedliftowy zamieniam na poliftowy oba dwa tłoczki 4 klocki na stronę.
z 314mm na 323mm |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5132 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2009-10-20, 18:47
|
|
|
Jeśli nie chcesz rzeźbić to musiałbyś kupić ze zwrotnicą (z jej montażem, jak i pozostałych el zawieszenia nie ma problemu).
Jeśli nie - kupić sam zacisk i probowac dopasować do starej zwrotnicy.
Był chyba taki temat na AKP jeśli mnie pamięc nie myli (ktoś przerabiał hamulce, tylko nie wiem, czy akurat ładował te z lifta, czy nie z innego). W każdym razie jak znajde to podrzuce linka. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-12-13, 15:08
|
|
|
U mnie sieka z hamulcami, znowu piszczą, trzeszczą i skrzypią :evil: A w dodatku jak wiadomo nie hamują po zagrzaniu.
Pomyślałem sobie, żeby założyć na przód heble od S8 FL z tarczami 345mm.
Jak podejrzewam najprościej będzie przerzucić z całymi zwrotnicami jaki pisze dice111.
Posiada ktoś wiedzę czy da się zrobić taką operację w systemie "plug&play" :?:
Dodatkowo wjechały by tarcze i klocki EBC :-D |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5132 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-12-14, 00:38
|
|
|
Da sie tylko po co ? To juz predzej zaaplikować zaciski z Ski ale przedliftowej i zakupic EBC, chociaz koszta i tak beda niemałe. Na upartego i inne zaciski zamontujesz na swojej zwrotnicy, bedzie trzeba tylko troche ew porzeźbić. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-12-14, 15:52
|
|
|
Ogólnie masz rację dice111, pomyślałem tylko że jak już zmieniać tarcze na większe to nie o 9mm tylko o 31mm jak by się dało :-> W sumie to EBC powinno rozwiązać sprawę, ale mam już dosyć tych zacisków które mam teraz Juz raz je regenerowałem, a tu wygląda na to że znowu się na osadzeniu wyrobiły. W dodatku klocki albo cylinderki zaczęły wpadać w drgania i zgrzytać przy lekkim hamowaniu albo skręcie kół :evil: I jak by tego było mało zaczęły na zimę piszczeć klocki znowu I to w ciągu paru dni. Jak bym jechał jakimś gównem na szrocie odpalonym. Szlag mnie już trafia...
Ale się zagotowałem |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5132 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-12-14, 16:19
|
|
|
Do przedliftowej Ski koszt samych klocków to ok 1500zł, tarcz przód 700zł na tył ok 300zł za szt |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-12-15, 08:07
|
|
|
Kolego, mój plan wymiany zacisków na większa na razie został odłożony w czasie (musiałem wyzbyć się 6 tys zł na naprawę skrzyni w Midparts) ale do tematu na pewno powrócę. Polecam zaciski 6 - cio tłoczkowe brembo i tarcze 360mm - komplet można kupić za 2600 zł (zaciski profesjonalnie zregenerowane, tarcz zimmerman, klocki brembo, przewody w stalowym oplocie) |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-12-15, 10:59
|
|
|
O proszę, a taki zestaw pasuje plug&play do jakiegoś modelu A/S8? 360mm i 6 tłoczków musi robić robotę :lol: Musiałbym zimówki zmienić na 18, ale w sumie mam w to w planie od jakiegoś czasu. Masz jakiś namiar na sprzedającego takie cuda :?: |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-12-15, 11:16
|
|
|
Do S8 D2 FL pasuje na 99,99%, będę wiedział jak pojadę na montaż, musiałbyś zdjąć zacisk i tarczę hamulcową i zmierzyć dwa wymiary. 18'' to minimum chociaż widziałem zaciski 6-cio tłoczkowe pod 17'' ale są droższe.
Namiary, muszę poszukać na racingforum.pl |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-12-17, 17:19
|
|
|
Rozebrałem hamulce, wszystko poczyściłem, przesmarowałem i nałożyłem smar miedziany. Jak ręką odjął :-) Ale i tak przydały by się lepsze heble.
sebos17, jak znajdziesz te namiary to dawaj znaki :-> pompę też trzeba zmieniać czy można zostawić fabryczną? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-12-17, 22:38
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Rozebrałem hamulce, wszystko poczyściłem, przesmarowałem i nałożyłem smar miedziany. Jak ręką odjął :-) Ale i tak przydały by się lepsze heble. |
Kacper to może chcesz fabryczne Brembo od S8 D2 FL??... kolega który sobie to kiedyś u mnie zaklepał jednak na tą chwilę odpuścił więc mam komplet zwrotnice + zaciski przód i tył... po szczegóły dzwoń ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|