|
Autor |
Wiadomość |
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-02-10, 22:44 [D2 00 4.2PB/LPG
] Spóźniona reakcja na gaz
|
|
|
Witam. W moim audi z 2000 r z silnikiem 4.2 lpg występuje dziwne zjawisko. Po wciśnięciu gazu reaguje po ok 1 s tj z wyrażnym opóżnieniem.Tak samo jest podczas hamowania silnikiem. Na Vagu błędów brak. Byłem u paru mechaników ale tylko rozkładali ręce i mówili zeby wymieniać po kolei części i może się uda naprawić. Czy ktoś spotkał się z podobną usterką? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-10, 22:47
|
|
|
Sprawdź vagiem działanie potencjometru co steruje przepustnicą. U ciebie nie ma linki gazu. Możesz tez sprawdzic organoleptycznie wsadzic kogoś kto na sygnał wcisnie gaz a ty obserwuj przepustnice.
Ja bym zaczął od tego. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-10, 23:27
|
|
|
Działania przepustnicy nie bardzo da się zobaczyć, bo trzeba ja obserwować na zapalony?m silniku, trzeba wiec zdjąć wąż od przepływomierza, a bez tego silnik nie będzie poprawnie pracowal wiec objaw będzie jeszcze trudniejszy do zaobserwowania. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-02-11, 08:14 Re: Spóźniona reakcja na gaz
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Byłem u paru mechaników ale tylko rozkładali ręce i mówili zeby wymieniać po kolei części i może się uda naprawić. |
To jest podejście. Najlepiej zamontować wszystko nowe co jest odpowiedzialne za dawkowanie paliwa, oni chyba nie zdają sobie sprawy ile jest tych rzeczy.
- odma
- szczelność dolotu
- przepływomierz
sprawdzisz VAGiem nie pamiętam w którym bloku pomiarowym, gaz do dechy i patrzysz ile pokazał przy 6000 ogr/min
- przepustnica
czyszczenie, adaptacja
- klapy sterujące, gruszki
weryfikacja czy pracują, czy nie są zacięte.
- potencjometr pedału gazu
W blokach pomiarowych powinien być kąt otwarcia przepustnicy, siedzisz w aucie i dodajesz sobie gazu i ujmujesz i patrzysz jak zachowuje się wskazanie, czy pracuje płynnie czy się przycina.
- filtry paliwo/powietrze
wymiana
Sprawdź to na początek. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Koti
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: RS6 C5
Wiek: 40 Dołączył: 03 Kwi 2011 Posty: 34 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2015-02-11, 16:58
|
|
|
Na bezynie i na lpg, chociaż na lpg da sie zauważyć pogłębienie usterki |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |