Autor |
Wiadomość |
siny83
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8, D2
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2014-01-18, 10:30 [D2 00 4.2PB
] sonda lambda
|
|
|
Witam. Pali mi się kontrolka silnika. Mechanik stwierdził, że to sondy lambda za katalizatorem są niedobre (mam chyba 2 przed i dwie za katem z tego co wyczytałem). Stwierdził, że albo wymiana ok. 400 stówki jedna albo obejdzie to jakimś emulatorem jak to nazwał. Czy ta druga opcja nie wpłynie ogólnie na silnik i czy w ogóle robi się takie myki.
PZDR |
_________________ Niechciane...... a jednak A8 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-18, 12:34
|
|
|
Po pierwsze to jakie masz objawy że mechanik takie teorie wysnuł. Czy auto było podpinane pod kompa? Jeśli tak to jakie błędy pokazał ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ibum
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ibum
Jeżdzę: A6
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2014-01-18, 15:21
|
|
|
Kolego przydałoby się zapiąć VAGa i zobaczyć czy są jakieś błędy, sprawdzić w blokach pomiarowych zachowanie sond, przeprowadzić test na starzenie się, a następnie postawić diagnozę. |
|
|
|
|
siny83
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8, D2
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2014-01-18, 19:58
|
|
|
Z objawów to tylko paląca się kontrolka silnika od razu przy pierwszym przekręceniu kluczyka . Podpinał pod kompa ale o numer błędu nie pytałem bo i tak się nie znam ;( . Dał mi czas na załatwienie sond i wtedy wymiana jak się zdecyduję. Podepne go pod VAG rano u kolegi i podam numer błędu. Bo rozumiem że kolega zobaczy ten sam błąd co mechanik ? |
_________________ Niechciane...... a jednak A8 |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-01-18, 20:28
|
|
|
Ibum napisał/a: | przeprowadzić test na starzenie się |
Jak się robi taki test? |
|
|
|
|
Ibum
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ibum
Jeżdzę: A6
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2014-01-19, 10:49
|
|
|
Grupy dotyczące sond i katalizatora/ów to: 030-049.
Test sond przed kat to grupy 034 i 035.
Test sond za kat to grupa 036.
Test kat to grupy 046 i 047. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-01-19, 11:02
|
|
|
Ibum napisał/a: | Grupy dotyczące sond i katalizatora/ów to: 030-049.
Test sond przed kat to grupy 034 i 035.
Test sond za kat to grupa 036.
Test kat to grupy 046 i 047. |
Ok, te grupy znam, ale w tych grupach nic nie ma na temat starzenia sond - jak rozpoznać sondę roczną od trzyletniej?.
Napisz dokładnie jak to sprawdzić a nie ogólnikowo. |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2014-01-19, 11:09
|
|
|
Według mnie to się nie da sprawdzić ale niech kolega opisze procedure sprawdzenia |
|
|
|
|
|
|
|
siny83
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8, D2
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2014-01-19, 11:27
|
|
|
oto kody błędów
17521 - regulacja lambda strona 2- podgrzewanie za wysokie, brak osprzętu , błąd sporadyczny
17539 - nieznany kod błędu, brak osprzętu , błąd sporadyczny
I angielski:
17521- oxygen lambda sensor, B1 S1 internal resistance, too high P1113-35-10--- intermittent
17539- oxygen lambda sensor, B2 S1 internal resistance, too high P1131-35-10--- intermittent
Co o tym sądzicie? |
_________________ Niechciane...... a jednak A8 |
|
|
|
|
Ibum
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Manualna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ibum
Jeżdzę: A6
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Rudnik
|
Wysłany: 2014-01-19, 13:32
|
|
|
Panowie nie miałem styczności z motorem 4.2 musiałbym zobaczyć te grupy osobiście.
Co do testów sond to wchodzi się w odpowiednią grupę, następnie przełącza na nastawy podstawowe (BS) wciska hamulec, a następnie pedał gazu do podłogi. Jeżeli są spełnione odpowiednie założenia tzn. katalizator osiągnie odpowiednią temperaturę to uruchamia się test co widać w odpowiednim okienku danej grupy. Gaz i hamulec trzymamy dopóki w okienku nie pojawi się wynik testu.
Starzenie sondy nie oznacza czy sonda jest rok czy dwa w aucie tylko jak długo pracowała. Sonda z czasem traci swoje właściwości, wskazania z niej stają się bardziej ospałe zatrzymują się co objawia się najczęściej błędem. Dlatego test na "starzenie" się nie jest to 100% diagnozy sond, ale pozwala sprawdzić reakcję danej sondy.
siny83 ciekawa teoria Twojego mechanika mówił Ci o sondach za katami, a tu wklejasz błędy sond przed katami które dotyczą najprawdopodobniej części grzejnej sondy. Można pomierzyć w takim przypadku oporność grzałek sond multimetrem i posprawdzać dokładnie okablowanie tych sond. |
|
|
|
|
|
|
|
siny83
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: A8, D2
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 8 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 2014-01-19, 16:35
|
|
|
Dzięki Ibum za wskazówkę. W tygodniu jak będę miał chwilkę to podjadę do niego bo mówił żebym pojeździł aż kontrolka silnika się zapali znowu i wtedy podepnie ponownie pod VAG i będzie niby wiedział co jest grane (tak myślę). No i oczywiście nie omieszkam delikatnie napomknąć o tym co napisałeś wyżej czyli że te błędy dot. sond przed katem. Dzięki |
_________________ Niechciane...... a jednak A8 |
|
|
|
|
|