Autor |
Wiadomość |
Jacek KOSTEK
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 7 Skąd: Chełmno / kuj-pom
|
Wysłany: 2011-10-26, 16:02 [D2 94 4.2PB/LPG
] wyciek oleju
|
|
|
Witam. Kupiłem moje pierwsze Audi A8 4.2 94 PB/LPG. Mam wyciek z silnika albo skrzyni. Nie wiem, nie mogę zlokalizować. Zdjąłem pokrywę od miski olejowej i poci się tak jakby nad alternatorem w głębi. Ale konkretnie nie mogę zlokalizować, gdzie jest wyciek, czy to skrzynia czy silnik. Stan oleju w silniku mam cały czas max. Czy ktoś wie co to może być? I jak sprawdzić olej w skrzyni? Dzięki i pozdrawiam.
Pisanie CAPS LOCKIEM uznawane jest na forum jako KRZYK ! Regulamin forum m.in. zabrania używania CAPS LOCKA, bolda, tj wytłuszczania całego tekstu, zbędnego kolorowania (zwłaszcza kolor czerwony) i innych nieczytelnych i przeszkadzających zabaw z tekstem.
Wyedytuj swój post i niezwłocznie popraw go proszę. |
Simone331 |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-10-26, 16:21
|
|
|
Pisanie dużymi literami, jest delikatnie mówiąc niegrzeczne. Co do wycieku sprawdź czy to nie leci spod pokrywy zaworów |
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-10-26, 16:26
|
|
|
umyj sobie silnik moze sa to jakies stare wycieki a po umyciu jak sie poijaiw latwiej bedie zlokalizowac |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacek KOSTEK
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 7 Skąd: Chełmno / kuj-pom
|
Wysłany: 2011-10-26, 17:50
|
|
|
tomekzabrze napisał/a: | umyj sobie silnik moze sa to jakies stare wycieki a po umyciu jak sie poijaiw latwiej bedie zlokalizowac |
Dzięki za podpowiedzi widze ze forum się przyda a co do tematu to od dołu czysciłem wszystko co możliwe do białej blachy po czym runda w kołomiasta i pod auto na koniec i pojawiają się zacieki tak jakby leciało z okolic tam gdzie rolki paski nad alternatorem kurde on własnie wszystko zasłania a i też jest spocony oliwą i panowie jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke jest to nieszarpniecie ale po obrotomierzu widac i pracy silnika czuć ze to chyba nie powinno tak być dzieki za odpowiedzi !!! |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacek KOSTEK
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 7 Skąd: Chełmno / kuj-pom
|
Wysłany: 2011-10-26, 17:59
|
|
|
[quote="mdamian"] Jacek KOSTEK napisał/a: | jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke |
tak działa sprzędło hydrokinetyczne , żeby obroty nie były za wysokie ;-)[/quote
czyli jest to normalne ? a jak sprawdzić olej w skrzyni ??? i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-10-26, 18:05
|
|
|
Jacek KOSTEK napisał/a: | czyli jest to normalne ? |
tak to jest normalne
Jacek KOSTEK napisał/a: | a jak sprawdzić olej w skrzyni ??? |
polecam zakładkę szukaj , jest tego pełno na forum , szkoda znowu pisać to samo w następnym poście ;-)
Jacek KOSTEK napisał/a: | i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną? |
jeśli skrzynia pracuje bez zarzutu to nie wymieniaj oleju , ponieważ będziesz miał dodatkową robotę bo nowy olej wypłucze cały syf i zaczną się wycieki , odradzam , no chyba że masz skrzynie do robienia to przy okazji wymień olej , prawie każdy użytkownik to potwierdzi . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
Jacek KOSTEK
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 7 Skąd: Chełmno / kuj-pom
|
Wysłany: 2011-10-26, 18:17
|
|
|
mdamian napisał/a: | Jacek KOSTEK napisał/a: | czyli jest to normalne ? |
tak to jest normalne
Jacek KOSTEK napisał/a: | a jak sprawdzić olej w skrzyni ??? |
polecam zakładkę szukaj , jest tego pełno na forum , szkoda znowu pisać to samo w następnym poście ;-)
Jacek KOSTEK napisał/a: | i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną? |
jeśli skrzynia pracuje bez zarzutu to nie wymieniaj oleju , ponieważ będziesz miał dodatkową robotę bo nowy olej wypłucze cały syf i zaczną się wycieki , odradzam , no chyba że masz skrzynie do robienia to przy okazji wymień olej , prawie każdy użytkownik to potwierdzi . |
no włśnie jestem swieżak i tak zabardzo nie wiem czy pracuje ok jak jest zimna i wciskam delikatnie gaz to jest takie delikatne nie nazwał bym tego szaarpaniem tylko dziwna praca skrzyni ale jak się rozgrzeje to wydaje mi się ze jest ok i jak sie depnie to wszystko ładnie pracuje niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg wymienił rozrzad paski rolki ale pompy nie wymienił tak się deklarował wydawał się szczery gość i ze wycieków zadnych nie miała a jak na powrocie jechałem 220km to z pod maski zaczoł sie własnie wypalac ten olej no i niby własnie wtedy zaczełodelikatnie kapac |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-10-26, 18:23
|
|
|
Jeśli poci Ci się koło alternatora to zapewme cieknie z chłodniczki oleju, symeringu na wałku rorządu lub prawej odmy. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacek KOSTEK
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 7 Skąd: Chełmno / kuj-pom
|
Wysłany: 2011-10-26, 18:26
|
|
|
hipcio napisał/a: | Jeśli poci Ci się koło alternatora to zapewme cieknie z chłodniczki oleju, symeringu na wałku rorządu lub prawej odmy. |
no wyciek adekwatny mam znad alternatora ale chce podkreslić nie jest to tak ze się leje po prostu jak postawie to parekropel i cisza
[ Dodano: 2011-10-26, 19:31 ]
mdamian napisał/a: | Jacek KOSTEK napisał/a: | niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg |
Ja swoje autko kupiłem z przebiegiem 179kkm i przez półtora roku zrobiłem nim 60kkm , no ale może chłop "8" jeździł tyko w niedziele do kościoła .
10kkm rocznie to trochę mało |
zgadza się kolego ze mało i osobiście to nie wierze w ten przebieg a auto kupiłem tylkodla tego bo było tanie i zadbane wszystko działa i LPG na to się pokusiłem aradośc z jazdy to sam wiesz jaka jest |
|
|
|
|
RobSz
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Mława
|
Wysłany: 2011-10-26, 19:11
|
|
|
Miałem to samo olej kapał tak jakby gdzieś przy alternatorze, wymieniłem oringi przy chłodniczce oleju i nic wiec wymieniłem simmeringi na wałkach rozrządu, wale oraz pompie oleju. Dalej nie pomogło.
Dopiero jak wymieniłem uszczelki pod głowicami to stała się jasność że leciało spod uszczelki.
Najdziwniejsze w tym wszystkim że silnik trzymał kompresję mimo wycieku spod uszczelki.
Teraz cieszę się z jazdy no i rano jest suchutko po moją niuńką.
P.S Mój kolega miał identycznie w swojej A8 dopiero po wymianie uszczelek pod głowicą ustało. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-10-26, 20:05
|
|
|
ma kolega sporo racji
zdarza sie ze to właśnie spod czapek poci sie olej
oraz czesto za osłonami od rozrzadu(sa tam takie badziewne uszczelki,za niskie) |
|
|
|
|
|