Autor |
Wiadomość |
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2017-07-19, 22:11 [D2 98 4.2PB
] Drgawki silnika na wolnych obrotach.
|
|
|
Witam, mam problem z audiczką, odkąd kupiłem delikatnie drży na wolnych obrotach, pracuje nerwowo, niedawno zmienione zostały kpl. rozrząd, świece, filtry, ale to nie pomogło, nie wiem czy nawet nie pogorszyło się. Zrobiłem małą diagnostykę zaczynając od dynamicznego logowania przepływomierza, co dało wynik 198g/s przy max obrotach:
http://vaglog.pl/log-002_007_009_Iwtxp.html
na wolnych obrotach pokazuje 4-6g/s.
Na wolnych obrotach zlogowałem też wskazania czujników spalania stukowego i sondy lambda:
http://vaglog.pl/log-015_016_011_Ssl86z.html
widać że 1 i 2 cyl znacznie odbiega od reszty, nie ma wypadania zapłonów zarejestrowanych w ECU, ani jako błąd ani w grupach 19 i 20. W którą stronę można by dalej uderzyć z tą usterką? Auto generalnie jest żwawe, zrobiło 0-100 kmh w 7.9s (7.3s fabryka). Tylko ta drgawka jest denerwująca. Nie ma błędów na ECU. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-07-20, 06:19
|
|
|
Linki nie działąją |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-07-20, 07:28
|
|
|
djmdp napisał/a: | co dało wynik 198g/s przy max obrotach: |
mało. powinno być ok. 250g/s. tak wiec przyepływka do wymiany, ewentualnie czyszczenie ale nie liczyłbym na cuda. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2017-07-20, 09:00
|
|
|
Hmm u mnie i u kumpla otwierają się.. może Ernesto w innej przeglądarce spróbuj otworzyć? A co ze wskazaniami stukowców i sond lambda? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-07-28, 06:29
|
|
|
djmdp napisał/a: | może Ernesto w innej przeglądarce spróbuj otworzyć? |
Poszło po kasowaniu ciateczek |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-07-29, 18:50
|
|
|
Na napięcia stukowców tak bardzo nie patrz. Patrz głównie na wypadania zapłonów w bloku 19 i 20. Sondy pracują poprawnie. Możesz podać korekty długoterminowe z 10 kanalu?
Generalnie to taka nerwowa praca silnika przedliftowego (przy zerowych wypadaniach zpalonow na vagu) jest spowodowana głównie nieszczelnosciami w dolocie w okolicy odm i wtryskiwaczy benzynowych (gumki). Oczywiscie jak gazownicy nie uszczelnili wkretek do gazu to tez może i tamtedy fałszywka uciekac. Sprawdz tez czy gumy dolotowe czasem nie sa popekane pod opaskami zaciskajacymi. Acha no i jeszcze podcisnienie z przodu silnika od gruszki i tego zbiorniczka w nadkolu jest do przejrzenia.
Jeśli nieszczelności nie ma, to ktoś ustawił rozrząd "na znaczek" zamiast na blokady albo sondy lambda odsłużyły już swoje na tyle, że podaja niewlasciwe wskazania.
Sa jeszcze czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka rozrząu (one też potrafią płatać figle).
To są główne przyczyny. Do tego dochodzą cewki, modułu, masa na cewkach i inne błędy gazowników przy cięciu wiązek
Generalnie jest to od groma szukania - powodzenia Ci zycze, bo przerabiałem to sam u siebie |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-07-29, 21:29
|
|
|
Ja bym zaczął od sprężania. Potem szukał fałszywego powietrza jak kolega wspominał.
Drgawki zmieniają się po zmianie paliwa, czy na LPG jest identycznie?
Świece, cewki, rozrząd, nawet sam wydech potrafi namieszać. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2017-08-11, 11:13
|
|
|
Hej koledzy, posunąłem trochę temat dalej, ostatnio wymieniany był rozrząd na znaki, niepokoiło mnie to, sprawdziłem ustawienie na zębatkach wałków (kropki) i okazało się, że wałki są przestawione między głowicami, a także między OT na wale, zakupiłem ORG blokady, ustawię jak ma być i zobaczymy co będzie dalej. Wypadania zapłonów nie było, korekty w grupie 10, były z tego co pamiętam -1.6% i -3,1%. |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-11, 19:09
|
|
|
Mam to samo co ty i u mnie jest to zapewne źle ustawiony rozrząd na flamaster.
W grupie 90, 93 wychodzi mi bank 1 -14CF, i bank 2 -8CF rozjazdy.
Więc tak jak piszesz ustaw na nowo rozrząd i dopiero potem szukaj dalej jak coś. |
|
|
|
|
|