Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB/LPG ] Niewłaściwa praca paska rozrządu  
Autor Wiadomość
demsi 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-12-12, 15:26   [D2 97 4.2PB/LPG ] Niewłaściwa praca paska rozrządu

Witam,

Mam problem z odpowiedzią na pytanie czy to jest właściwe zachowanie paska rozrządu - mianowicie przy wyższych obrotach pasek w miejscu pod tłumikiem drgań telepie zarówno góra-dół jaki i na boki(!). Jakkolwiek góra-dół jestem w stanie zrozumieć, tak telepanie się na boki już nie. Filmik w linku: https://youtu.be/LKKcPvf5JgM
Jest to nowo zamontowany rozrząd, następnie przejechane 100km, powrót do warsztatu, ponowne rozebranie przodu i diagnoza. Wszystko to zrobione po tym jak pękł poprzedni (nowy!) pasek po zrobieniu ok. 500km. Auto oczywiście po remoncie góry silnika.
Chętnie bym zobaczył u kogoś z Was (okolice Warszawy) jak ten pasek powinien pracować właściwie (wystarczy zdjąć prawą osłonę i się podejrzy).
Szukam przyczyny pęknięcia poprzedniego paska (pękł równiutko, raczej wada fabryczna, ale nie daje mi to spokoju).
Dzięki z góry za pomoc.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2020-12-18, 08:12   

Napinacz
Engine Cold 136-139 mm
Engine Warm 126-129 mm
_________________

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2020-12-18, 10:28   

Ja mam podobnie. Długi pasek i brak rolki uspokajającej to się robi struna i wibruje.
Trzeba pamiętać, że napinacz ustawiamy wtedy kiedy wpadają blokady rozrządu. W innym położeniu wału bywa, że się mocniej schodzi albo luzuje i regulacja długości będzie do bani.

Wątpię w wadę fabryczną paska. Najczęściej to jednak wada przechowywania czy momentu instalacji. Włókno szklane łamie się przy zbytnim przegięciu.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
demsi 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-12-18, 16:23   

Dzięki za odpowiedzi.
Napinacz ustawiany tak jak karol208 napisał
karol208 napisał/a:
Engine Cold 136-139 mm
Engine Warm 126-129 mm
Wykluczyłem napinacz bo 3 inne testowane i praca paska się nie poprawia. Zmieniane były celem przetestowania także koła na wałkach rozrządu, koło pasowe na wale głównym, 3 paski (CONTI, BOSCH, Gates), testowane różne napięcia paska, itd. Wszystko OK a pasek nadal tak szarpie. Czy ktoś z Was wie czy powodem może być brak elementu 22 na rys. poniżej? U mnie go brak, ale też nigdzie u nikogo go nie widziałem w tym rozrządzie (?)

element 22.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 428,33 KB

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2020-12-18, 22:58   

Możesz wykluczać dalej bo ten typ tak ma jak już pisałem.
Jak Ty sobie wyobrażasz napiąć ten pasek, za pomocą tej lichej sprężyny, co by na długości pół metra czy ile tam jest pomiędzy tymi kółkami nie wibrował?
Z tego powodu w wersji 40V montowano rolkę uspokajającą przy prawej głowicy.
Elementu 22 nie ma.
I tak jak pisałem jeśli pasek zerwany wygląda jak ucięty to jest to wada powstała przez niewłaściwe obchodzenie się z paskiem. Jedno mocne przegięcie na ostrej krawędzi i pasek nie pochodzi długo.
https://www.pfeiferindust...t-tensile-break
Pokaż zdjęcie miejsca urwania będzie wiadomo. Zerwanie z przeciążenia jest inne.
A co do chodzenia na boku na kółkach to też normalne jeśli pasek nie schodzi za daleko. Nie ociera o osłony. Jego prowadzą tylko te dwie rolki przy prawej głowicy a reszt to jak bóg da.
Jedne chodzą mniej inne bardziej - kwestia dokładności cięcia. Jak długopisem byś narysował kreskę na pasku podczas pracy to wyjdzie, że ona idzie równo.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
demsi 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 4
Skąd: Wwa
Wysłany: 2020-12-30, 16:34   

Ukaniu napisał/a:
Jedne chodzą mniej inne bardziej
Jednak mój chodzi za bardzo, na filmie tego być może nie widać dokładnie, ale następuje przekręcanie mojego paska do kąta około 45 stopni w jedną i drugą stronę na przemian (tak jakby miał się odwrócić na lewą stronę - mówiąc obrazowo). I to jest problem, z którym jak na razie nie mogę sobie poradzić. To dzieje się przy wyższych obrotach. Coś go wtedy za bardzo luzuje.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-12-30, 17:01   

za lużny pasek moim zdaniem

[ Dodano: 2020-12-30, 21:57 ]
https://www.youtube.com/watch?v=3ONfYkZVPkQ
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2020-12-30, 23:00   

Ale jak ma być napięty mocniej? On jest napinany sprężynką nie sprężyną. Jaka tam jest siła? parę kg...
Pepi na Twoim filmie silnik chodzi na niskich obrotach. Weź ABZ i nagraj jak jedzie się z obrotami w górę do dajmy na to 3 czy 4 tys RPM :-)
U kolegi też wibruje jak to ze struną bywa tylko przy określonych prędkościach. Widzisz, że na jałowych idzie równo!
Gdyby pasek się zluzował na tyle by przeskoczyć o ząb to jak sobie wyobrażacie, że przejdzie pomiędzy tymi stalowymi kołkami zabezpieczającymi a kółkami a na dole pomiędzy kółkiem a obudową.
No ale ja nie mogę brać na bary wszystkich wad bo może taki są...
Mój pasek wali na gorąco jak panewki że uszy bolą i nic nie poradzisz.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-12-31, 20:37   

jest raz przygazówka mała ale jest i patrzyłem na tubie i jeszcze dwa filmy były i jest ok .
Moim zdaniem luzuje się pasek na obrotach a jakby dopiąć delikatnie napinacz na obrotach ?
tylko delikatnie bo jeśli pasek tak skacze jak na filmie to to dla niego nie jest zdrowe i to wszystko w rezonans wpada ja aż tak nie widziałem .

[ Dodano: 2020-12-31, 20:39 ]
ja bym rolkę dorobił jakoś :P ale ja druciarz jestem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.