Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Proszę o wyjaśnienie zjawiska podczas przyspiesz  
Autor Wiadomość
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-06, 18:45   [D2 ALL ] Proszę o wyjaśnienie zjawiska podczas przyspiesz

Cześć,

Posiadam S8 d2 FL w manualu.
Od jakiegoś czasu zauwązyłem ciekawe zjawisko.. zastanawiam się czy każdy z was tak ma?
Podczas przyspieszania auto zauważalnie po przekroczeniu ok 2800-3000 obrotów nagle dostaje wieksze kopyto.
Wrażenie podobne do tego jakie mamy w silnikach doładowanych tylko oczywiście z mniejszym "uderzeniem"
Może wtedy zmieniają sie fazy rozrządu?? jak to jest?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-05-06, 18:49   

To pewnie klapki sterujące kolektorem dolotowym się otwierają i to może dawac takie odczucie
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
tx-didi 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Zdzislaw
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 29
Skąd: Krakow
Wysłany: 2014-05-06, 20:29   

a ja bym powiedzial ze jedna z klapek sie troche przycina - stad wrazenie 'kopa', gdy dolot sie nagle skroci bez fazy posredniej.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-05-06, 20:33   

lub napinacze łańcuchów umierają ;)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-06, 21:22   

a moze nastawniki :D chyba ze pepi mowi o tym samym :) zaloze sie ze jak by zhamowac to auto dynamicznie wyszlo by ze moment ma slabszy w poczatkowej fazie a od 100 leci juz jak powinien :D
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-06, 21:29   Re: Proszę o wyjaśnienie zjawiska podczas przyspiesz

Limbo napisał/a:
Podczas przyspieszania auto zauważalnie po przekroczeniu ok 2800-3000 obrotów nagle dostaje wieksze kopyto.

A może kolega ma RS8 i stąd to kopyto :D
 
 
Lakier
[Usunięty]

Wysłany: 2014-05-06, 21:37   

Może być ustawione przełączenie na bene od 2800 obrotów ;)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-05-07, 05:15   

u mnie jak napinacze nastawniki były be
to tak było
przy 3tys czuć było turbo :)
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-07, 08:07   

Mogą być napinacze, może być przycięta jedna z klapek zmiennych długości kolektora.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-07, 09:47   

auto nie klepie przy odpalaniu nastawniki odpadaja.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-05-08, 07:16   

kanał 90 -93 prawdę ci powie :D
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2014-05-08, 10:22   

pepi napisał/a:
kanał 90 -93 prawdę ci powie :D


opisz coś więcej jakie wartości powinny tam być
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-05-08, 19:16   

właściwe :)
na jednym zera
a na drugim przy bucie ponad 20 ;)
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-08, 19:31   

Już sprawdziliśmy, u kol. Limbo jeden nastawnik jest zacięty i nie zmienia pozycji wałka (ale napina łańcuch), i połowicznie nie działa regulacja długości kolektora ssącego :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-09, 12:32   

najpierw ogarniamy visco bo mnie juz JUMBOlot drażni:D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.