Autor |
Wiadomość |
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-05-06, 18:45 [D2 ALL
] Proszę o wyjaśnienie zjawiska podczas przyspiesz
|
|
|
Cześć,
Posiadam S8 d2 FL w manualu.
Od jakiegoś czasu zauwązyłem ciekawe zjawisko.. zastanawiam się czy każdy z was tak ma?
Podczas przyspieszania auto zauważalnie po przekroczeniu ok 2800-3000 obrotów nagle dostaje wieksze kopyto.
Wrażenie podobne do tego jakie mamy w silnikach doładowanych tylko oczywiście z mniejszym "uderzeniem"
Może wtedy zmieniają sie fazy rozrządu?? jak to jest? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
tx-didi
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Zdzislaw
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 29 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2014-05-06, 20:29
|
|
|
a ja bym powiedzial ze jedna z klapek sie troche przycina - stad wrazenie 'kopa', gdy dolot sie nagle skroci bez fazy posredniej. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-06, 20:33
|
|
|
lub napinacze łańcuchów umierają |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-05-06, 21:22
|
|
|
a moze nastawniki chyba ze pepi mowi o tym samym zaloze sie ze jak by zhamowac to auto dynamicznie wyszlo by ze moment ma slabszy w poczatkowej fazie a od 100 leci juz jak powinien |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-05-06, 21:29 Re: Proszę o wyjaśnienie zjawiska podczas przyspiesz
|
|
|
Limbo napisał/a: | Podczas przyspieszania auto zauważalnie po przekroczeniu ok 2800-3000 obrotów nagle dostaje wieksze kopyto. |
A może kolega ma RS8 i stąd to kopyto |
|
|
|
|
|
|
|
Lakier [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-05-06, 21:37
|
|
|
Może być ustawione przełączenie na bene od 2800 obrotów |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-07, 05:15
|
|
|
u mnie jak napinacze nastawniki były be
to tak było
przy 3tys czuć było turbo |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-05-07, 08:07
|
|
|
Mogą być napinacze, może być przycięta jedna z klapek zmiennych długości kolektora. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-05-07, 09:47
|
|
|
auto nie klepie przy odpalaniu nastawniki odpadaja. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-08, 07:16
|
|
|
kanał 90 -93 prawdę ci powie |
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2014-05-08, 10:22
|
|
|
pepi napisał/a: | kanał 90 -93 prawdę ci powie |
opisz coś więcej jakie wartości powinny tam być |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-05-08, 19:16
|
|
|
właściwe
na jednym zera
a na drugim przy bucie ponad 20 |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-05-08, 19:31
|
|
|
Już sprawdziliśmy, u kol. Limbo jeden nastawnik jest zacięty i nie zmienia pozycji wałka (ale napina łańcuch), i połowicznie nie działa regulacja długości kolektora ssącego |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-05-09, 12:32
|
|
|
najpierw ogarniamy visco bo mnie juz JUMBOlot drażni:D |
|
|
|
|
|