Autor |
Wiadomość |
Gobo90
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 d2FL i Corrado 24v
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 12 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2014-04-19, 22:51 [D2 97 3.7PB/LPG
] swap na manual
|
|
|
Witam pytanie do osob co to robily generalnie interesuje mnie tylko temat sprzegla i kola zamachowego jakie problemy ? czy silniku 3,7 230 koni w wale jest miejsce na łozysko igiełkowe ?
z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi koszty finansowe pominmy wiekszosc czesci mam |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 08:07
|
|
|
KolegocGobo90, trochę po niepolskiemu piszesz. Tak jakbyś chciał to powiedzieć na jednym oddechu.
Koło zamachowe przykręcasz śrubami i nie dajesz tam żadnego łożyska igiełkowego. Jedyne łożysko jakie Cię interesuje, to oporowe, do wysprzęglania. |
|
|
|
|
|
|
|
Gobo90
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 d2FL i Corrado 24v
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 12 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 08:40
|
|
|
heh chodzi mi o to czy w wale jest miejsce na wałek ze skrzyni.. bo czytalem ze w v8 z automatem jest to zaslepione jakos ? robilem juz podobne przeróbki wieloktrotnie ale nie w a8 v8... |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 09:08
|
|
|
No do wału jest nabita taka tulejka z otworem, w którą wchodzi "cycek" z konwertera. Ale ja usuwasz, wyciągasz. Czasami w rękach wyjdzie, czasami trzeba postukać młotkiem i poszarpać jakimiś szczypcami. Ale wszystko jest dla ludzi, nie ma tam nic niezwykłego, wszystko jest tak skonstruowane aby pasowało pod automat i manual, tylko niepotrzebne elementy trzeba usunąć, na szczęście nie dołożyć |
|
|
|
|
|
|
|
Gobo90
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 d2FL i Corrado 24v
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 12 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 09:16
|
|
|
super to mi wystarczy bo słyszałem opinie ze w v8 trzeba cos w wale wiercic, gwintowac itd, w takim razie bedzie swap skrzyni dzieki
DODANO:
jeszcze pytanei co z wałem czy wał z tiptronica pasuje do manuala czy rozni sie długooścista ? bo ze pół osie z przodu inne to wiem, ale to akurat mie nie interesuje bo i tak ich zapewne wogole nie zaloze <hura> |
|
|
|
|
Pawulon_90
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2014-04-20, 10:20
|
|
|
Wał jest inny troche dłuzszy |
|
|
|
|
|
|
|
Gobo90
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 d2FL i Corrado 24v
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 12 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 11:08
|
|
|
a wał np z passata b5 4x4 manual jest ten sam ? |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 11:17
|
|
|
Ja zmieniałem wał na taki z manuala bo był inny. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-20, 12:04
|
|
|
A czy wału od automatu nie da się skrócić do wersji manual w dobrej firmie zajmującej się naprawą regeneracją i wyważaniem wałów? Czy to zabieg nie opłacalny? |
_________________
|
|
|
|
|
Gobo90
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 d2FL i Corrado 24v
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 12 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 12:10
|
|
|
z tego co patrzyłem w etce to wal z manuala jest krótszy jakies 2 cm... myślałem zeby dorobic dystans u tokarza, okaże sie jak włoze skrzynie. Teraz musze do kompletować graty glównei zamach z tego co sie orientowałem to musi byc od v8 czy ktos sie orientowal moze pasuje od czegos innego? v6 ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 12:53
|
|
|
Z zamachem wiem że jest problem do prefl. jak nie ząbki na obwodzie, to otwory do przykręcenia się różnią. Jak już wyczaisz z czego by pasował to daj znać, bo sam jestem ciekaw. Jak byś chciał to mam do sprzedania moją skrzynię manual ori S8. |
|
|
|
|
Gobo90
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 d2FL i Corrado 24v
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 12 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2014-04-20, 16:10
|
|
|
skrzynie chcialem w sumie z tdi ale z ciekawosci daj cene na pw |
|
|
|
|
|
|
|
Gobo90
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 d2FL i Corrado 24v
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 12 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2014-04-25, 18:49
|
|
|
dodatkowe pytania do tych co robili czy wybierak biegow pasuje z a6 np ? Co do pedałów patrzyłem w etce i teoretycznie z pedałów a8 w automacie i a6 w manualu da sie zlozyc jeden komplet manual. Próbował ktos ? Z tego co zauważyłem to sporo osob robi to co ja bo gdzie nei zadzwonei po czesci do manuala a8 to wsio sprzedane |
|
|
|
|
|