Autor |
Wiadomość |
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2011-05-15, 21:46 [D2 94 4.2PB/LPG] Wymiana przegubu od str. skrzyni na wale
|
|
|
Skrzynia 4hp. Witam. Czy ktos z kolegów wymieniał kiedyś przegub od str. skrzyni który znajduje się na wale ? bo odnosze wrażenie ze mam tam nie wielki luz, ponieważ gdy jade na ktoryms z biegow i puszcze gaz calkowicie i za chwile szybko go wcisne i od razu puszcze to czuc jakby takie male szarpniecie i jeszcze slychac takie pukniecie jak z D na R wrzucam, ale jak z R na D to nie. Wszedlem pod auto złapalem wał w ręke i próbowałem nim pokręcic na bogi w prawo i lewo i tak jakbym oddczuwał ten looz. co o tym myslicie ? dodam ze troche katowałem wczesniej nie potrzebnie z 2 na 1 Tipem przelączałem i gaz do dechy.... olej i filtr w skrzyni wymienialem. Dodam ze jak zrzuca sama z 2 na 1 to czasami czuc szarpnięcie |
|
|
|
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 2011-05-16, 12:40
|
|
|
przegub nie do kupienia w sklepie nawet w aso nie mają tego tylko sprzedają z całym wałem koszt 5 tys zł, spytaj bo być może pasują od vw t4, ja kupiłem z allegro http://xarchiwum.pl/przeg...1325808575.html nie ma już tej aukcji |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
Karwanpawel
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-05-16, 22:32
|
|
|
Ja mam podobne objawy:( Słyszę stuknięcie przy gwałtowniejszym ruszaniu oraz hamowaniu. Nie ważne na jakim biegu. Odgłos jakby coś przeskakiwało. (podobne jak w zużytych wahaczach). Na pewno coś jest luźne, tylko nie wiem co:(
Czy skrzynia biegów jest na jakiejś poduszce? Może ona się zużyła?
Proszę poradźcie.... |
_________________ Karwanpawel |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-05-17, 00:22
|
|
|
Karwanpawel napisał/a: | Ja mam podobne objawy:( Słyszę stuknięcie przy gwałtowniejszym ruszaniu oraz hamowaniu. Nie ważne na jakim biegu. Odgłos jakby coś przeskakiwało. (podobne jak w zużytych wahaczach). Na pewno coś jest luźne, tylko nie wiem co:(
Czy skrzynia biegów jest na jakiejś poduszce? Może ona się zużyła?
Proszę poradźcie.... |
Musisz podjechać gdzieś do mechanika i niech przejrzy ci całe zawieszenie,a co do poduszek to pod skrzynią są dwie sztuki,u mnie na oko były ok,a po wyciągnięciu jedna rozpadła się na 3 kawałki,objawy były takie,że przy odpalaniu było dość głośne stuknięcie no i przy zmianach biegu delikatnie szarpało i już myślałem,że to skrzynia kuleje.
Poduszki kupiłem na allegro używki chyba po 50 zł za sztukę i wszystko wróciło do normy |
|
|
|
|
Karwanpawel
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-05-23, 21:43
|
|
|
Witam,
u mnie to raczej przeguby na wale:(
Dziś poruszałem nim i jest duży luz:(
Pozwoliłem sobie to nagrać, aby spytać Was czy taki luz jest normalny czy nie:
wał do strony dyfra
http://www.youtube.com/watch?v=xY16mtumZdY
wał od strony skrzyni
http://www.youtube.com/watch?v=UDVVy4h6WHM
Nie znam się jeszcze na mechanice, ale według mnie, nie powinno być żadnych luzów.
Czy dojadę z tym 1200km do polski?
Kupić przeguby, czy cały wał z przegubami?
Czy ten luz może wynikać z czegoś innego niż wał? uszkodzony dyfer lub skrzynia?
Jeszcze raz proszę o poradę....
Dzięki z góry i pozdrawiam
Paweł |
_________________ Karwanpawel |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-05-25, 08:10
|
|
|
Takie luzy to ja mam od chyba 15 tys. km, na torsenie luzów nie ma ale na wyjściu ze skrzyni i tylnym moście, podobno jest możliwość kasacji tych luzów, ale nie każdy mechanik to potrafi i nie wolno ich zlikwidować całkowicie - nie może być na sztywno. Nie wiem na czym to polega ale jak swoją pogonię dość ostro (ponad 200) z większymi przyspieszeniami na dłuższym odcinku, luzy są nieco większe, pokręcę się z tydzień delikatnie po mieście "jakby" są mniejsze. Po prostu musisz delikatniej obchodzić się z "gazem", szczególnie na niskich biegach. Jeździć moższ bez większych stresów. |
|
|
|
|
Karwanpawel
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-05-25, 16:55
|
|
|
???????????
Jeździsz tak od 15tyś km? I nic z tym nie robisz? :shock:
Sorry, ale dla mnie nie do pomyślenia :-D
2-go czerwca jadę do mechanika, musi dokładnie stwierdzić co to jest i będę naprawiał.
Moja 8ka musi być 100% sprawna. :mrgreen:
I bezsensu jest mieć 4.2 pod maską, żeby ,,delikatniej obchodzić się z gazem''
Ciekawi mnie tylko czy to są przeguby czy coś np. ze skrzynią
A może ktoś jeszcze miał takie objawy i wie jak sobie z tym poradzić:)
Pozdro |
_________________ Karwanpawel |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-05-26, 09:02
|
|
|
Zrób ankietę, dowiesz się wtedy ile osób ma mniejsze lub większe luzy. Może nie jeździłem wieloma samochodami, ale te którymi jeździłem we wszystkich z quattro praktycznie dało się to wyczuć. Odpisz koniecznie po wizycie u mech., prawdopodobnie zdziwisz się nieco. Wiesz co mówią najczęściej mechanicy w przypadku manualów - wyczuć lepiej sprzęgło i nauczyć się zmieniać biegi żeby nie było uderzeń. A kiedy najbardziej ci łupie, zapewne wtedy jak dodasz dość ostro gazu i odpuścisz (na tipie na niskich biegach) i o takie delikatne operowanie gazem mi chodzi. Jeśli będziesz jednostajnie, nawet na maxa przyspieszał objawów takich nie będzie. Masz wypracowane przekładnie, które trzeba delikatnie przybliżyć (do tego służą podkładki), nie każdy potrafi to zrobić. Jak znajdziesz mech. w okolicach Bydgoszczy, który to zrobi, daj znać, też wybiorę się do niego. Natomiast zamianę wału napędowego i tylnego mostu zrobi ci chyba każdy.
[ Dodano: 2011-06-03, 13:06 ]
Karwanpawel napisał/a: |
2-go czerwca jadę do mechanika, musi dokładnie stwierdzić co to jest i będę naprawiał.
|
Byłeś u fachmana, jaka diagnoza? |
|
|
|
|
Karwanpawel
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 38 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-07, 21:55
|
|
|
Już po problemie :d
To nie był wał, ale luźna belka i wybite tuleje drążków reakcyjnych (nie mam pojęcia co to jest) :mrgreen:
Oddałem mechanikowi, po 24h i z lżejszym o 700zł portfelem śmigałem po szosach.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc,
Pozdrawiam |
_________________ Karwanpawel |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-06-08, 10:06
|
|
|
Drążki reakcyjne są elementem zawieszenia (chyba). Masz możliwość sprawdzenia czy luz na wale zmniejszył się czy pozostał? |
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-20, 18:47
|
|
|
Witam. Pozwolę sobie odświeżyć temat. Borykam sie z podobnymi problemami jak koledzy. Dzisiaj zajrzałem pod auto i zmieniajac z D na R zauważyłem ze tylny dyfer dziwnie sie rusza. Powiedzmy że jego przód opuszcza się o ok 2cm a przy zmianie z D na R podnosi. Czy takie zachowanie jest normalne czy może poducha dyfra juz nie spełnia swojej roli? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-04-20, 19:57
|
|
|
marcin1983 napisał/a: | Czy takie zachowanie jest normalne czy może poducha dyfra juz nie spełnia swojej roli? | Na pewno nie jest to normalne zachowanie, normalne byłoby jakby dyfer siedział sztywno ...przednia/boczna poducha do wymiany, przy okazji sprawdź też te dwie tylne. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-04-20, 20:06
|
|
|
Dziękuję Danielu. |
|
|
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-07-09, 09:53
|
|
|
Witam. Odgrzeje kotleta raz jeszcze. Otoz mam problem gdyz przy predkosciach od 110 do 140 auto wpada w turbulence i dosc mocno sie trzesie. Zrobione zostalo: obydwie poloski przednie, wal wypoziomowany, nowa podpora. Tylne poloski ok bez luzow, most tez jest ok. Wal przy moscie tez jest ok praktycznie bez luzow. Natomiast znalazlem spory luz przy polaczeniu walu ze skrzynia. Przy kreceniu walem czy tez przednim kolem czuc spory luz i slychac tam delikatne stuki. Na dodatek z oslony przegubu od skrzyni zauwazylem wczoraj kilka kropel oleju. Ktos sie orientuje co tam moglo sie skonczyc? |
|
|
|
|
|