|
Autor |
Wiadomość |
marenge
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8D2
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 2 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2015-06-06, 21:55 [D2 97 4.2PB/LPG
] Szarpnięcia przy przełączaniu trybów PR
|
|
|
Witam, nie znalazłem tematu króry by w pełni pasował. Mam problem z autem, mianowicie przy przełączaniu pomiędzy p r n d jest odczuwalne szarpnięcie. Czytałem już o sterownikach hydraulicznych, zaworach mytych w ultradźwiękach i temat mniej więcej znam. Na pewno mam uszkodzoną poduszkę prawą silnika i będę ją wymieniał przy okazji pocącej się uszczelki pod głowicą. Ciekawostką o jaką chciałem zapytać jest podbijanie obrotów przy zmianie tych trybów. Zauważyłem, że szarpnięcia te są tym większe im większe obrowy w momencie przełączania. Są momenty, że obroty silnika się nie zmieniają i szarpnięcia nie występują wcale. Piszę tu o obrotach ok 600-700 a które są podnoszone nawet do 1200 i występują w tym zakresie. Niepokojące jest to, że w podobnej A8 w jakiej mogłem sprawdzić, tyle, że z 4hp (moja 5hp24a) obroty te zawsze są takie same, czyli biegu jałowego. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to wyeliminować zanim zabiorę się za sterownik hydrauliczy to proszę o radę. Dodam jeszcze, że na LPG jest to samo. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-07, 03:00
|
|
|
Pisząc temat sam sobie odpowiadasz na pytanie. Nie ma możliwości żeby skrzynie nie uderzyła przy wysokich obrotach. Szukaj przyczyny ( nieszczelność w dolocie, podciśnienia, obejmy, odmy, czyszczenie przepustnicy, zacinająca się linka gazu itp. ) poduszka do wymiany.
Pierw uporaj się z tymi obrotami. Bo nie raz pisane było że praca silnika ma ogromy wpływ na pracę skrzyni biegów.
Błędy czytałeś ? Przeciąga biegi skrzynia ? Test dynamiczny przepływomierza ?
Prosty przykład skrzynia w stanie idealnym ale wystarczy że będzie nieszczelność i już pojawia się problem z szarpaniem i przeciąganiem biegów.
Osobiście testowałem u siebie podkręcając obroty na silniczku krokowym i im wyższe obroty tym skrzynia robiła Jebuuuuut |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
marenge
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8D2
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 2 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2015-06-07, 19:06
|
|
|
Po pierwsze, dzięki za zainteresowanie problemem. Wiem, że sam sobie odpowiedziałem bo to logiczne, im większe obroty tym większe szarpnięcie ale nie wiedziałem, czy ma podbijać obroty i z skrzynią jest coś nie tak, czy właśnie nie ma ich wcale podbijać ewentualnie w jakim zakresie. teraz już wiem, że to nie jest normalne zjawisko. Oczywiście błędy sprawdzone i jest tylko błąd: uszkodzenie włącznika stop lub konwenter momentu obrotowego. Obstawiam włącznik bo sam konwerter sprawdziłem wcześniej wg. znalezionej instrukcji wciśniętego hamulca i gazu jednocześnie. W silniku nie mam błędów. Poza tym skrzynia pracuje dobrze, olej wymieniony razem z filtrem, stan jest, wyciekow brak, nie przeciąga, nie szarpie. Oczywiście bedę ogarniał wszystko od podstaw, chciałem tylko wyeliminować jak najwięcej usterek, zanim zdejmę głowicę, zmienię poduszki. Może ktoś wie, czy ten właśnie włącznik może powodować takie zachowanie silnika? Jak nie będe szukal od podstaw. Jeszcze raz dzięki. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-07, 20:54
|
|
|
A czy podczas łączenia się z kompem trzymasz nogę na hamulcu ? Jeśli nie to jest ten błąd. Spróbuj tak. Ja zawsze jak wpinam kompa to już trzymam nogę na hamulcu, następnie połączenie i jest bez problemu.
Za do tych obrotów to szukaj lewizny lub blokowania się linki. Warto też przeczyścić przepustnicę. Jak ją będziesz czyścił uważaj na tą jajowatą gumę bo lubi dołem się podwinąć. Po wyczyszczeniu nie musisz nic przestawiać ani adaptować. Choć nie zaszkodzi by kilka pierwszych kilometrów zrobiła na benzynie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-08, 11:46
|
|
|
ernesto napisał/a: | A czy podczas łączenia się z kompem trzymasz nogę na hamulcu ? Jeśli nie to jest ten błąd. Spróbuj tak. Ja zawsze jak wpinam kompa to już trzymam nogę na hamulcu, następnie połączenie i jest bez problemu. |
Nie wiem jak jest w przedlifcie, ale ja nigdy nie trzymam wciśniętego hamulca przy łączeniu sie ze sterownikiem skrzyni, i nigdy żadnego błędu mi nie wywaliło |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-08, 13:15
|
|
|
Na pewno jak po włączeniu zapłonu i podłaczeniu interfejsu bład wywali jak podłaczysz po np przejażdżce to nie. |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2015-06-08, 13:51
|
|
|
nie wiem, mi nigdy nie wywaliło |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|