Autor |
Wiadomość |
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-01-08, 22:47 [D2 FL ALL
] Xenon Plus - żarniki
|
|
|
Witam
Posiadam w swoim aucie Xenon Plus
moje pytanie jakie orginalnie były tam żarniki ??
i czy powinny świecic żółtawo ?? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-08, 23:43
|
|
|
O co Ci chodzi z tym "żółtawym" ? Być może żarniki po prostu się konczą, lub masz taka barwe żarników.
Do tych lamp potrzebujesz żarników D2R, a producent i barwa (K) wg Twojego upodobania. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-09, 01:09
|
|
|
Jeśli będziesz kupował jakieś zamienniki to kupuj zawsze z jak najmniejszą liczba Kelvinów (nie mylić pojęć Kelvinów z Candelami) im mniej Kelvin tym więcej światła na drodze czyli w praktyce kupować tylko 4100 (niestety niedostępne na allegroszu) ale b. blisko są 4300 unikać wszystkiego co ma 5000-6000K |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-01-09, 08:52
|
|
|
jeszcze pozwole sobie zapytac jak to jest z tymi xenon plus
codziennie jak jeżdze to zapalam po prostu światła wajhą dwa razy do góry moje pytanie po co są jeszcze te 2 oczka skoro one mi w ogóle nie świecą
i czy tak ma byc po co dokładnie są te 2 oczka z przodu |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-09, 12:15
|
|
|
Zapewne chodzi Ci o drogowe i postojówki |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-01-09, 12:43
|
|
|
tak to chyba te i mam pytanie
czy jak włącze te drogowe z xenonami to tak jak długie ?
bo niewiem jak się włącza długie |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-09, 13:06
|
|
|
Drogowe to długie, ciskajac lewa manetke do siebie mrugasz nimi, ciskajac od siebie włączasz drogowe. Tak. Xenon jest wtedy wspomagany tą halogenową H7. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
eloallxp
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-01-09, 16:34
|
|
|
czyli że :
do siebie włączam drogowe czyli xenon + h7 ?
a do przodu długie ?? |
_________________ Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D
|
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-01-09, 16:58
|
|
|
Tak |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-01-09, 18:51
|
|
|
eloallxp napisał/a: | czyli że :
do siebie włączam drogowe czyli xenon + h7 ?
a do przodu długie ?? |
Kolego... światła drogowe potocznie nazywane są długimi tak jak światła mijania to potocznie krótkie więc...
za włączanie/wyłączanie odpowiada dźwignia od kierunkowskazów umieszczona po lewej stronie kierownicy...
pociągając tą dźwignię do siebie światła długie (drogowe) włączają się ale włączone będą tylko tak długo jak długo będziesz przytrzymywał tą dźwignię pociągniętą ku sobie (ta funkcja słuzy do generowania tzw. błyśnięcia ostrzegawczego a dźwignia kierunokowskazów po jej puszczeniu automatycznie powraca do pozycji wyjściowej i światła długie/drogowe gasną)...
popchnięcie dźwigni w kierunku deski rozdzielczej spowoduje włączenie na stałe świateł długich/drogowych - ich wyłączenie polega na pociągnięciu dźwigni kieronkowskazów do siebie w pozycje wyjściową.
Lampa XenonPlus to bi-xenon czyli żarnik xenonowy realizuje funkcję i świateł krótkich/mijania i świateł długich/drogowych ale...
dodatkowo lampa XenonPlus dla świateł długich/drogowych posiada także żarówkę H7 umieszczoną w tej dużej soczewce dalekosiężnej.
Światła długie/drogowe na xenonie włączają się tylko wtedy kiedy włączone są światła krótkie/mijania... światła długie/drogowe na soczewce dalekosiężnej i żarówce H7 działają zawsze niezależnie od włączenia bądź nie świateł krótkich/mijania.
Ot i cała filozofia działania lampy XenonPlus ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
czechu20vt
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: maciej
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 55 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2011-01-14, 12:23
|
|
|
colln napisał/a: | Jeśli będziesz kupował jakieś zamienniki to kupuj zawsze z jak najmniejszą liczba Kelvinów (nie mylić pojęć Kelvinów z Candelami) im mniej Kelvin tym więcej światła na drodze czyli w praktyce kupować tylko 4100 (niestety niedostępne na allegroszu) ale b. blisko są 4300 unikać wszystkiego co ma 5000-6000K | dlaczego unikać tych żarników ja właśnie kupiłem zamiennik 5000k i świeci bardzo dobrze śnieżno biało |
_________________ czechu |
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2011-01-14, 15:26
|
|
|
Światło jest bielsze, ale jest go mniej i oświetlenie jest niestety gorsze. Świetlówki o wysokiej liczbie Kelvinów stosuje się na pokazach, a nie na ulicach, bo tam chodzi tylko o wygląd, a nie o bezpieczeństwo. |
|
|
|
|
|
|
|
adamoas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2011-01-14, 16:02
|
|
|
Ja w niedzielę wymieniłem palniki też na 5000 , wcześniejsze się skończyły lewy padł całkiem i komputer od razu to wywalił więc drugi zaraz też by zgasł , po wymianie znowu ładne i bielutkie światełka tylko trochę kręcenia przy wymianie pozdrawiam |
_________________ Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-04-13, 00:03
|
|
|
bo ludzie mylą ilość Kelvinów z mocą i wciąż wierzą, że więcej K to będzie widniej na drodze
KAŻDY palnik xenon ma tę samą moc 35W
Im mniej Kelvinów tym droga lepiej oświetlona no tak to działa więc postawić tu kropkę i nie wmawiać, że ktoś kupił palnik 6000 czy 5000 i świeci mu lepiej niż jego stary - no właśnie STARY... czyli niemal cokolwiek nowego z początku powinno być lepsze od starego.
W końcu palniki xenon też właśnie ulegają starzeniu a to zmienia ich charakterystykę w tym barwę i ilość lumenów (nie mylić znów z Kelvinami) Nowy palnik D2S ma nominalnie ok 3200 lumenów +- 400, po 1-2 tysiącach cyklów rozruchu (nie godzin) zostaje mu ok 60-70% tego itd ;-) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2011-07-25, 09:15
|
|
|
Musze wymienić (jeden na niebiesko drugi na żółto )wyboru jakiegoś dużego nie ma albo OSRAM za 260zł albo PHILIPS OD 169-90zł. Ktoś przerabiał temat jak odróżnić oryginał od podróby ?? Ewentualnie sprawdzonego dostawcę. |
|
|
|
|
|