|
Autor |
Wiadomość |
konkas1987
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: Golf Mk II
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 6 Skąd: Zabrze/slask
|
Wysłany: 2017-07-26, 08:23 [D2 01 4.2PB/LPG
] Piszczenie, świst w kabinie podczas jaz
|
|
|
Witam. Borykam się z problemem świstu w kabinie. Tak jak by jakaś uszczelka przepuszczała. Objawia się to przy prędkości od około 100 i słyszalne jest do 160 potem pęd powietrza zakłóca. Zakres obrotów od 2 tyś w górę. Oklejałem już wszystkie wnęki taśmą, okna, drzwi przednia szyba, zdemontowałem antenę. Czasami jest zależne od strugi powietrza tzn jak jadę za tirem lub jest ekran na poboczu to jakby mniej.Macie jakaś koncepcję? Jest to typowy świst. Będę wdzięczny za sugestię.
Update:
W kwestii dalszych poszukiwań i uzupełnienia dotychczasowego tematu chciałbym dołączyć parę informacji. Ostatnio kolega zdiagnozował że Świst pochodzi od nawiewu. W momencie kiedy jedziemy z wyłączonym nawiewem to znaczy nie na econ ani na klimie to słyszalny jest Świst w kabinie. Kiedy włączymy econ otwierają się klapki i Świst ustaje. Na włączonej klimatyzacji klapki ponownie się zamykają i powstaje Świst. Po wymontowaniu dmuchawy oddałem ją do sprawdzenia i stwierdzono że nie posiada żadnych ponadnormatywnych luzów osiowych Ani wzdłużnych. Zamontowałem ją z powrotem i nie podłączyłem kostki w celu dalszego sprawdzania. Sytuacja powtórzyła się tak jak powyżej opisywałem. Moim zdaniem to pozwoliło wykluczyć całkowicie dmuchawę. Próbowałem na postoju domykać i otwierać lekko klapki i to dawało jakąś tam różnice ale bardzo mało wyczuwalna. Dodatkowo Wykonałem przejazd z całkowicie zakrytą komorą zasysania powietrza szmatą ale efekt nadal ten sam. Nasuwa mi się kilka pytań: czy sprawcą problemu mogą być zniszczone uszczelki klapy wpustu powietrza? Czy Świst może pochodzić od małej ilości czynnika w układzie klimatyzacji?
Film z przejazdu. Trzeba się uważnie przesłuchać i zgłośnić.
https://youtu.be/NqiMEjVKexI |
|
|
|
|
|
|
|
tanatorq
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 44 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2017-07-26, 16:16
|
|
|
Ogólnie do póki nie obejrzałem filmiku to myślałem, że mamy podobny problem, ale u Ciebie jest co innego. Dam Ci dwa pomysły co w pierwszej chwili nasunęły mi się na myśl.
- węże podciśnienia (jakieś lewe powietrze)
- może źle zamontowana szyba czołowa (wiem trochę abstrakcja)
- jakieś łożysko, może przy silniku może gdzieś indziej
Daj znać jak rozwiążesz problem |
|
|
|
|
|
|
|
konkas1987
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: Golf Mk II
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 6 Skąd: Zabrze/slask
|
Wysłany: 2017-07-26, 18:24
|
|
|
tanatorq napisał/a: | Ogólnie do póki nie obejrzałem filmiku to myślałem, że mamy podobny problem, ale u Ciebie jest co innego. Dam Ci dwa pomysły co w pierwszej chwili nasunęły mi się na myśl.
- węże podciśnienia (jakieś lewe powietrze)
- może źle zamontowana szyba czołowa (wiem trochę abstrakcja)
- jakieś łożysko, może przy silniku może gdzieś indziej
Daj znać jak rozwiążesz problem |
Szyba jest jeszcze oryginalna. Co do podciśnienia/lozyska to czy jest możliwe aby ono piszczalo dopiero od prędkości 100km/h?
[ Dodano: 2017-07-26, 21:40 ]
Dodam jeszcze tylko cos zupełnie dla mnie dziwnego. Jak jadę bez włączonego nawiewu i uchylę lekko do góry szyberdach to pojawia się piszczenie. Gdy go zamknę piszczenie nie ma. Chodzi Cały czas o to samo piszczenie z przedniego przedziału samochodu okolice szyby silnika bądź komory. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
konkas1987
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: Golf Mk II
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 6 Skąd: Zabrze/slask
|
Wysłany: 2017-07-27, 08:21
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Pewnie zawór odmy - dociśnij ręką i zobacz czy pisk ustanie |
Zawór ostatnio wymieniony na Mahle. Piszczal na postoju i jak sie go poruszyło. Ten świst podczas jazdy był pomimo tego z odmy. Wczoraj wieczorem znowu testowałem. Przy prędkości 70 km/h jak uchyle do góry szyberdach to ten świst sie pojawia. Gdy zamkne znika ale potem przy 100 znowu sie pojawia. Tak jal by zmiana cisnienia w kabinie miała na to wpływ.
" |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-07-27, 21:24
|
|
|
Ja bym jeszcze sprawdził uszczelki i przelotki gumowe na przedniej grodzi - pomiędzy komorą silnika a kabiną. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |