Autor |
Wiadomość |
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-18, 21:19 [S8 D2 98 LPG
] Automat 5hp - szarpanie.
|
|
|
Przeszukałem forum i nie moge znaleźć odpowiedniego tematu do mojego problemu. Mam problem z szarpaniem auta przy wrzucaniu na D. Jak auto jest zimne (czyli po nocy) jak wrzucam na D nic nie szarpie delikatnie wrzuca bieg (choc nie zawsze czasami czuc delikatne szarpniecie), natomiast przy rozgrzanej skrzyni - wrzucam D i mam dwa szarpniecia w odstepie sekundy, czasami po dluzszej jezdzie sa to dosc mocne uderzenia. Skrzynia dziala z z lekkim opoznieniem po wrzuceniu biegu - nie wiem czy to normalny objaw. Dzieje sie tak tylko przy wrzucaniu na D na R zadnych takich objawów nie mam.
Podłaczałem auto pod VAG-a i zero błedów, sprzeglo hydrokinetyczne sprawdzone i dziala prawidlowo, poziom oleju sprzawdzony i jest ok.
Drugi problem tego typu jest, ze jak wcisne gaz do dechy to nie zalaczy mi biegu obroty wala do konca skali i jak odpuszcze troszke gaz to wtedy mi bieg zalaczy. Przy delikatnej jezdzie biegi przełączają sie bez szarpniec choc czasem z 3-4 bieg czuc szarpniecie czasami, na TIP-ie to samo. Jadac na TIP-ie to wciskajac mocniej gaz i puszczajac i znow wciskajac czuc jakis luz - uderzenie.
Auto jezdzi na benzynie na razie nie uzywam LPG . Czy musze dawac skrzynie na stół czy jest jakies inne wyjscie.
. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-02-18, 22:09
|
|
|
Może zmień kodowanie? Na 00111 lub 00101 lub 00001 w zależności jakie masz teraz Sprawdz też czy w blokach danych w silniku masz ADP OK |
|
|
|
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2012-02-18, 22:52
|
|
|
Olej kiedy kolego wymieniałeś? Miałem podobny przypadek tyle że nie na taką skale jak u Ciebie w MB i pomogła wymiana oleju. Ale u Ciebie to już chyba coś poważniejszego :-/ |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-19, 00:41
|
|
|
Na temat wymiany oleju to sie nie wypowiem. Auto mam od niecalych 3 miesiecy, i duzo rzeczy musze poprawiac po ostatnim wlascicielu. Nie wiem co za poprzednicy i druciarze uzywali to auto wczesniej, ale nie bylo ono na pewno prawidlowo uzytkowane.
Zastanawiam sie tylko czy wymiana oleju pomoze w takiej sytuacji - czy moze to jest niepotrzebny koszt i od razu dawac skrzynie do mechanika? |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-02-19, 03:27
|
|
|
Ja polecam podjechać tutaj: www.automat.gd.pl Jeśli chodzi o skrzynie tiptronic to pan Paweł ma je rozpracowane maksymalnie i jestem pewien, że uda mu się zdiagnozować usterkę |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-19, 09:43
|
|
|
Maciex bylem u Pawla i zdiagnozowal auto ale nie do konca tzn. na VAG-u nic nie wykazalo a mechanicznie nie byl pewien - wiem ze to odpowiedni czlowiek w trojmiescie, ale coz nie odpowiedzial mi do konca na moje pytania. Dopiero jak spusci olej i zajrzy do srodka to bedzie wiedzial co i jak, ale tu juz sie zaczyna cena w gore od 3500 do 8000 zl. Wiec moze pokusic sie o uzywke w bdb stanie.
P.S A co do tego warsztatu to slyszalem juz troszke opini, wiec wszyscy zachwalaja - ale to tez nie do konca tak jest |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-19, 10:07
|
|
|
Leszek , a jaką masz pewność że "Nowa" skrzynia będzie pracować normalnie i czy czasem po miesiącu czy 2 się nie sypnie :?: :?:
za skrzynie zapłacisz około 2kzł +około 1-1,5kzł przekładka , wyjdzie 3-3.5Kzł i znając życie dostajesz gwarancje rozruchową około tygodnia .
Robiąc skrzynie u Pawła , masz Gwarancje na montaż i demontaż skrzyni + części które wymienił ;-)
Powiedz mi jedno , czy to się dzieje od wymiany silnika , czy teraz jakoś zaczęło się dziać :?: :?:
Może jakąś poduchę masz nie dokręconą i szarpie skrzynią :?: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-19, 10:28
|
|
|
Damian, objaw jest juz od samego poczatku. Opini na temat regeneracji jest duzo, daja gwarancje i w ciagu pol roku auto wraca do warsztatu z 3 razy - wiecej tego auta nie ma jak jest, no i kasa wydana( choc nie zawsze tak jest). Wydaje mi sie ze jak kupisz sprawdzona uzywke od zaufanego kolezki - to nie masz sie czego obawiac, no i wiecej ci w portfelu zostaje. Jak nie ma zadnych bledow i jakis wad mechanicznych to czemuż miala by pasc po 2 miesiącach.
Na razie nie chce nic kupowac i nic regenerowac, chce sie dowiedziec tylko czy wymiana oleju i przeczyszczenie plyty sterujacej wraz z elektrozaworkami cos pomoze - czy to zbedny koszt? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-19, 10:47
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | Wydaje mi sie ze jak kupisz sprawdzona uzywke od zaufanego kolezki - to nie masz sie czego obawiac, no i wiecej ci w portfelu zostaje. Jak nie ma zadnych bledow i jakis wad mechanicznych to czemuż miala by pasc po 2 miesiącach. |
no też fakt ;-)
kmicic-lt napisał/a: | Na razie nie chce nic kupowac i nic regenerowac, chce sie dowiedziec tylko czy wymiana oleju i przeczyszczenie plyty sterujacej wraz z elektrozaworkami cos pomoze - czy to zbedny koszt? |
No tak , najpierw można sprawdzić to co najtańsze , masz racje , po co się ładować w koszta nie potrzebne jeśli może pomóc , np wymiana oleju w skrzyni ;-)
Zaszkodzić raczej jej już nie zaszkodzisz bardziej skoro i tam masz zamiar ją wymienić , a dolać oleju możesz ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-22, 20:49
|
|
|
I znow sie popsulo. Od wczoraj skrzynia nie wrzuca mi biegu R - jak jest zimny samochod po nocy to wrzuci i jedzie normalnie, zas gdy sie rozgrzeje, nie ma mowy aby wrzucil bieg i ruszyl do tylu. Jak wrzucam R to nie podswietla mi kwadraciku na FIS-ie, natomiast gdy wrzucam D wszystko dziala w normie i jedzie i podswietla mi kwadracik na FIS-ie. Czy to ma zwiazek z lewarkiem zmiany biegow, czy trzeba zwalac skrzynie na stół i naprawiac? Czy w takim ukladzie jest sens wymieniac filtr i olej - czy to zbedne koszta? |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-02-22, 22:21
|
|
|
kolego dzieje ci sie wszystko co najgorsze moze sie dziac. Po pierwsze to bym w tym przypadku pokusil sie na wymiane oleju bo wszystko na to wskazuje ze stracil wlasciwosci (te skrzynie dzialaja na zasadzie wirujacego oleju) i biegi maja uslizgi, to najtanszy zabieg i moze pomoc. Od czegos trzeba zaczac a jak ci szkoda kasy to sprzedaj skarbonke bo twoje problemy dopiero sie zaczely. Co do stukania przy wrzucaniu na D i R - stuka plyta (wiekszosc a8 to ma i da sie z tym zyc), brak wstecznego, hmm albo olej albo kosz, wez pod uwage tez tarczki ze moga byc zuzyte. Jesli wymiana oleju nie pomoze to skrzynie na stol. W tych czasach to juz nie wydatek 4 tys a jak dobrze poszukasz to kupisz skrzynie z angola za 1500-2000 zl i facet da ci sie jeszcze przejechac w celu sprawdzenia. |
_________________ moje EX- e65 4.4, jest kolejne e65 w kolorze srebra
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-23, 20:31
|
|
|
Kolego paulo 79 dziekje ci za wszystkie podpowiedzi, ale nie chodzi mi o koszt naprawy i wiem co ile kosztuje. Koszt naprawy zaczyna sie od 3500 -8000 zl to mnie akurat nie przeraza - bo sie dowiadywalem co i jak na temat ceny. Ja chce sie tylko dowiedziec o ile to jest mozliwe - bo moze ktos mial podobny przypadek - czy taka wymiana oleju pomaga czy lepiej te pieniadze wrzucone w wymiane oleju, ktora sie okaze zbyteczna wrzucic w naprawe skrzyni.
P.S Nie uwazam ze to auto to skarbonka, fakt ze trzeba troszke pieniedzy wlozyc - ale wydaje mi sie ze to warto. |
|
|
|
|
|
|
|
endrius233
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 64 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 2012-02-24, 17:17
|
|
|
Witam, kolego według mnie nie pomoże ci już wymiana oleju, tylko albo wymiana na inną skrzynie albo remont. Ja miałem taki sam przypadek i jak ci napisał juz kolega wyżej winne są płyty sterujące( czyszczenie ich też nie pomaga jeżeli tak szarpie). Co do wstecznego to prawdopodobnie poszedł kosz, który znajuje się na samym końcu w tej skrzyni. |
|
|
|
|
Mikigd
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 123 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2012-02-24, 20:27
|
|
|
Ja zaczynam mieć podobne objawy w mojej A8 - wymiana oleju, mam wrażenie , ze tylko przyspieszyła problem niż go rozwiązała.
Co dalej sam nie wiem.
Muszą zacząć rozglądać się za rozwiązaniem.
-Wymiana skrzyni na inną bądź remont
Przy delikatnej jeżdzie auto jedzie idelanie, ale gdy go mocniej pocisnę, to jest tak jak u ciebie wchodzi na obroty i potem szarpnięcie. z 3 na 4 bieg.
Pytanie jak długo można tak jeździć ? :-/ |
_________________ |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-25, 08:47
|
|
|
Mnie tylko zastanawia jeszcze jedna rzecz dlaczego jest ze na zimnym zaskoczy R a na rozgrzanym silniku nie - czy w takim układzie moze byc zepsuty kosz?
Ja sie zastanawiam tez nad takim rozwiazaniem: druga skrzynia lub remont. Powiem ci, ze jestem chyba za remontem poniewaz mozna sie zamknac tak w 4 do 5 tys zl, a przekladka uzywki to koszt ok 3,5 - 4 tys (dobra skrzynia 2.5 tys wymiana jej 1 -1.5tys). Wiec nie jest to taka duza roznica a po remoncie - na pewno sie dluzej posmiga, chyba ze masz taka uzywke ktora dlugo nie polatała - wtedy mozna sie o nia pokusic. |
|
|
|
|
|