|
Autor |
Wiadomość |
JACEK JANKOWSKI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 21 Skąd: PIŁA-HAMBURG
|
Wysłany: 2011-03-01, 08:17 [D2 00 3.3TDI
] czujnik polozenia walu
|
|
|
Witam wszystkich mam pytanie,robione mialem walki i hydraulike na jednej glowicy po zlozeniu czasami zapala mi sie zolta spiralka i czasami mi zamula auto,bylem na komputerze i pokazalo mi blad czujnika polozenia walu,blad wykasowalo mi ale czasem sie zapala mi ta spiralka zadziej ale sie zapala!gdzie sie znajduje ten czujnik polozenia walu i jak ewentualnie mozna go sprawdzic?prosze o pomoc i pozdrawiam
kolego JACEK JANKOWSKI - poprawiam zgodnie z opcją z listy rozwijanej
Pozdrawiam marta |
_________________ Jacool |
|
|
|
|
|
|
|
sławek 36
Moje A8
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: sławek
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: czempiń wielkopolska
|
Wysłany: 2011-03-01, 19:14
|
|
|
witaj kolego jak dobrze pamiętam to czujnik ten jest w kapie zaworowej od strony kierowcy jak stajesz przed samochodem to bardziej z tyłu tak w okolicy wtrysku tego najdalej od ciebie jak się mylę to niech koledzy mnie poprawią :mrgreen: |
_________________ pawlik 36 |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-01, 20:40
|
|
|
sławek 36 napisał/a: | witaj kolego jak dobrze pamiętam to czujnik ten jest w kapie zaworowej od strony kierowcy jak stajesz przed samochodem to bardziej z tyłu tak w okolicy wtrysku tego najdalej od ciebie jak się mylę to niech koledzy mnie poprawią |
Kolego to jest czujnik obrotow walka rozrzadu (impulsator)...czujnik polozenia walu znajduje sie (o ile dobrze pamietam) z tylu na obudowie skrzyni krotko przy silniku z lewej strony (od kierowcy).
w ktorej glowicy robiles te walki??? Moze zle ci ustawil walki i dlatego moze ci wywalac blac czujnika obrotow, poniewaz czujnik polozenia walu i impulsator ten na pokrywie zaworow na lewej glowicy wspograja i jesli sygnaly zamierzone nie beda sie zgadzac to lipa i bedzie blad wywalalo. Ale wina moze lezec tez po stronie czujnika. zapalajaca sie spiralka to moze byc problem z ukladem zasilania paliwem chociaz niekoniecznie bo np uszkodzony czyjnik polozenia walu (badz zle ustawiony rozrzad) da sygnal do kompa a ten zablokuje podawanie paliwa zeby nie uszkodzic silnika. Taka jest moja wizja:) |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
mazur6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 266 Skąd: Nowa Cerkiew
|
Wysłany: 2011-03-01, 21:16
|
|
|
kolega casanovak ma dobrą wizję, też mi się spiralka zapalała jak pękł mi łańcuszek i za cholere go nie odpalisz jak masz coś w rozrządzie najeb*** żeby szkód nie narobić |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-01, 21:52
|
|
|
Te czujniki dzialaja kaskadowo jesli jeden nie odpowie to zamknie wszystko albo czesc mechanizmow (tryb awaryjny) zeby nie uszkodzic silnika. I czasami blache bledy powoduja unieruchomienie lub nieodpowiednia prace ukladow. bo na przyklad co ma wspolnego temperatura cieczy chlodzacej do podawania paliwa ale jesli temperatura bedzie zawysoka to bedzie odcinac doplyw paliwa badz blokowac obroty silnika. Spiralka moze tez odnosic sie do turbin i ich sterowania (podcisnienie) badz do wtryskow.
Czy jak miales robione walki to mechanik wymienil podkladki (uszczelniacze) wtryskow??? To moze narobic niezlego balaganu i tez moze auto zamulac bo cisnienie bedzie uchodzic przez gniazdo wtryskow. Nie powinno sie zakladac tych samych podkladek miedzianych pod wtryski przy ich wyciaganiu...
[ Dodano: 2011-03-01, 21:56 ]
A tak wlasciwie to zastanawia mnie dlaczego mechanik wymienil tylko jedna strone (walki) przeciez te czesci zurzywaja sie tak samo w jednej jak i w drugiej glowicy... Za chwile mozesz miec ten sam problem po drugiej stronie i znowu auto bedziesz mial na warsztacie... |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |