Autor |
Wiadomość |
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2013-02-16, 21:50 [D2 FL ALL ] Montaż sterownika świateł dziennych
|
|
|
Zakupiłem moduł z tej strony:
http://www.dzienne.eu/inclh.pdf
Sądziłem że uda mi się go zamontować bez przeróbek ale niestety jest inaczej. Z powodu posiadania Bi-xenonu trzeba wstawić diody prostownicze przy żarówce i dopiero pomiędzy żarówką a diodą podłączyć kable od modułu.
Moduł zamontowałem w kabinie nad bezpiecznikami. Zasilanie modułu wziąłem z listwy pod nogami pasażera, minus ze śruby którą przykręcona jest obudowa od bezpieczników a od postojówek (bezpiecznik nr 1) wyłączenie modułu.
I teraz pytania:
- którędy można przeprowadzić kable z kabiny pod maskę
- skąd doprowadzić sygnał tak aby działała funkcja Comin/leaving home
Może ktoś ma zainstalowany taki moduł? |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-17, 00:12
|
|
|
emdzej napisał/a: | - którędy można przeprowadzić kable z kabiny pod maskę |
Przez tą puszkę pod nogami pasażera.
emdzej napisał/a: | - skąd doprowadzić sygnał tak aby działała funkcja Comin/leaving home |
Potrzeba małej ingerencji w pompkę centralnego zamka. Z racji, że zamykanie/otwieranie idzie po CANie to musisz z niej za pomocą przekaźnika wyciągnąć masę po otwarciu samochodu pilotem. Plus po zgaszeniu aby zapalał się leavinh nie trzeba podłączać bo automatycznie będzie moduł wyzwalany tą masą (coming). Ja tak mam u siebie i działa rewelka. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 00:17
|
|
|
Mozna to tez podłaczyc do przeciwmgielnych. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-17, 00:25
|
|
|
emdzej napisał/a: | Z powodu posiadania Bi-xenonu |
Apophis napisał/a: | Mozna to tez podłaczyc do przeciwmgielnych. |
Dokładnie polecam do halogenów się podpiąć. Ja mam tak u siebie i do przysłowiowej wisienki na torcie będzie się załączał HID zestawik, który czeka już na montaż. :d |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 00:57
|
|
|
Simone331 napisał/a: | HID zestawik, który czeka już na montaż. :d |
W przeciwmgielne wsadzić chcesz xenony tak?? I sterować to modułem DRL?? Jesli tak to nie pajdiot kolego. Moduł DRL dziala na 25-40%mocy i dlatego obsługuje jedynie żarówki by sie żazyły nie świeciły.
Chyba że nie mowimy o module DRL a zwyczajnym automatycznym właczniku swiateł |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-02-17, 08:48
|
|
|
Simone331 a mógł byś konkretnie opisać z kąd brałeś sygnał, jakiś schemacik :?: |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-17, 12:57
|
|
|
Apophis napisał/a: | I sterować to modułem DRL?? |
Nie mówię tu o module DRL, dla mnie jakoś tego typu przeróbki nie mają racji bytu. Mam moduł leaving/coming home i za jego pośrednictwem będzie włączany HID w halogenach.
pb41ns napisał/a: | Simone331 a mógł byś konkretnie opisać z kąd brałeś sygnał, jakiś schemacik |
Zależy jakiego impulsu potrzebujesz, czy masy czy plusa. Rozbierasz pompkę i lecisz miernikiem po pinach i szukasz plusa po otwarciu auta pilotem. Potem zależnie czego potrzebujesz, jeśli plusa to lutujesz do tego pinu przewód i ciągniesz go do modułu, a jak masy to stosujesz przekaźnik. który zamieni Ci tego plusa na masę i dalej do modułu. U mnie jest sterowany i masą po otwarciu i plusem po zamknięciu ale wystarczyło, że podpiąłem tylko masę przez przekaźnik i po otwarciu oraz zamknięciu zapalają mi sie halogeny. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 13:42
|
|
|
No to panowie odchodzimy od tematu
Sterownik swiateł dziennych wraz z funkcja coming/leaving to znakomita sprawa i nie widze przeszkod by nie łaczyc oby tych funkcji w jednym urządzeniu.
Simone331, W twoim pomyśle wolał bym w halogenach wstawic diodowe H3 firmy cree-mają one po 15W i lepszym sa rozwiązaniem od HIDów w takiej opcji. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-02-17, 13:46
|
|
|
no rozumiem, wsumie to nie trzeba żadnego modułu żeby to zrobić, wystarczy na przekażniku, |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-17, 14:31
|
|
|
Apophis napisał/a: | Simone331, W twoim pomyśle wolał bym w halogenach wstawic diodowe H3 firmy cree-mają one po 15W i lepszym sa rozwiązaniem od HIDów w takiej opcji. |
Tak tylko na HIDzie pozostaje funkcjonalność halogenów a mam je tak ustawione, że w moich częstych nocnych podróżach znacznie poprawiają widoczność.
pb41ns napisał/a: | no rozumiem, wsumie to nie trzeba żadnego modułu żeby to zrobić, wystarczy na przekażniku, |
Źle mnie zrozumiałeś. Ten przekaźnik ma za zadnie podanie masy do modułu coming/leaving. W poliftowych pompkach sterowanie zamków jest naprzemiennie zmianą biegunów w jednym przewodzie i inaczej tego nie zrobisz. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 14:36
|
|
|
Simone331 napisał/a: | mam je tak ustawione, że w moich częstych nocnych podróżach znacznie poprawiają widoczność. | A to wtedy tak. Usuwałes przesłone ze srodka?? |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-17, 14:40
|
|
|
Apophis napisał/a: | Usuwałes przesłone ze srodka?? |
Ja mam halogeny w zderzaku i nic z nich nie usuwałem. Polerka szybek tylko była, ale zbytnio zadowalającego efektu nie dała. Chyba zakupię nowe bo troszeczkę zdezelowane są od kamieni.
A coś można w nich tam zmodzić? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 14:47
|
|
|
Tak wywalić przesłony bo kazdy taką na pewno ma nawet te zderzakowe i wtedy będzie więcej swiatła |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-02-17, 14:56
|
|
|
Apophis napisał/a: | Tak wywalić przesłony bo kazdy taką na pewno ma nawet te zderzakowe i wtedy będzie więcej swiatła |
Dzięki, tego to nie wiedziałem. Więc czeka mnie rozbiórka. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-17, 15:06
|
|
|
Przesłony mają za zadanie oddzielać swiatło tak by swieciło jedynie po dole. Ich usunięcie może powodowac oslepianie ale nie zawsze bo jak ktoś chce te halogeny przerobic na dzienne i wsadzic tam LEDa(niekoniecznie)lub sterowac przy pomocy modułu DRL to brak przesłony bedzie wrecz wskazany,jak ktos chce zrobić z nich doswietlacze to także przesłona out. Poza tym halogeny przeciwmgielne sa i tak zawsze kierowane ku dołowi. W moim przedlifcie jak wywalilem przeslone to i tak by nie oslepiały zabardzo ale juz są dziennymi. U mnie można je także podnieść regulując soczewke ręcznie. |
|
|
|
|
|