Autor |
Wiadomość |
dansmi17
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sie 2018 Posty: 2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-08-02, 14:28 [D2 99 4.2PB/LPG
] ASB Szarpie, nie jedzie, wpada w tryb a
|
|
|
Witam. Pacjent A8 D2 4.2 AQF 99' 5hp24. Problemy ze skrzynią, że czeka mnie remont to się już domyśliłem. Interesują mnie jednak przybliżone koszty. Wiadomo nikt jasnowidzem nie jest jednak chętnie wyczytam tu sugestii opartych na doświadczeniach. Nie, że ktoś tam coś tam wyczytał, albo kumplowi się zepsuł, a ja wiem wszystko. Zaznaczę też, że to mój pierwszy wózek z ASB. Pomijając fakt, że przeklinam dzień w którym dałem się skusić na automat teraz jest już za późno. Przejdźmy do rzeczy, samochód:
-szarpie przy ruszaniu z miejsca (w czasie jazdy nie) Nie ważne czy ciepły czy zimny)
-przeciąga biegi
-po odpaleniu silnika mocno trza mu depnąć na początku żeby wgle ruszył
-czasem przy redukcji z 2 na 1 potrafi szarpnąć jak przy ruszaniu ale to już sporadycznie.
Obroty nie falują, Olej zmieniony itp. To jedyne usterki które zauważyłem.
Moja opinia taka: problem z zaworami plus ewentualnie regeneracja sprzęgła.
Wolał bym jednak poczytać opinie doświadczonych użytkowników tego modelu.
Jak już wspomniałem interesują mnie przede wszystkim co może być nie tak plus ewentualne koszty. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-08-02, 17:37
|
|
|
Cytat: | Interesują mnie jednak przybliżone koszty. Wiadomo nikt jasnowidzem nie jest jednak chętnie wyczytam tu sugestii opartych na doświadczeniach. Nie, że ktoś tam coś tam wyczytał, albo kumplowi się zepsuł, a ja wiem wszystko. |
Wszystko o skrzyniach ich problemach, kosztach naprawy mozna znalezc tu na forum. Wystarczy uzyc wyszukiwarki
Cytat: | Pomijając fakt, że przeklinam dzień w którym dałem się skusić na automat teraz jest już za późno |
Zle do tego podchodzisz. Kupiles zajechane auto i tyle to czy jest to manual czy akurat automat nie nic do rzeczy. Kupiles auto od kogos kto o nie nie dbal.
Obys szybko sie uporał z problemem. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dansmi17
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sie 2018 Posty: 2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2018-08-02, 18:14
|
|
|
Szczerze mówiąc auto posiadam już jakiś czas. Tyle, że sam dojazd do pracy to średnio przekraczam 2.500 km miesięcznie. Więc przebieg rośnie w mgnieniu oka, a co za tym idzie szybsza eksploatacja części. Nie licząc innych tras. Dopiero dzisiaj zakupiłem wszystkie wahacze, łączniki Lemfrodera itp. (tak oryginalne nie jakiś pseudo komplet z allegro) Ostatnio tarcze wentylowane i klocki ceramiczne. Co do jednego masz racje, kupiłem auto w rozliczeniu bo poprzednie miało dzwona od pewnego "świra". Jednak ta skrzynia mnie martwi. A ja należę do osób dbających o samochód i chciał bym na swój problem coś zaradzić. Użytkownikiem forum może i jestem od dziś. Jednak z samego forum korzystam już od kilku miesięcy. Tematów jest wiele. Odpowiedzi jednak już nie bardzo.
Jedni mówią o kondycji silnika, o przepływce, VAGu, oleju. Nawet sprawna przeplywke wymieniłem niepotrzebnie o tak żeby sobie była nowa. Świece, cewki... Jedyny błąd jaki mi wyskakuje to z czujnika poziomowania świateł bo nie mam kiedy zrobić. Kiedy ja już wiem, że problem dotyczy wyłącznie już tylko samej skrzyni, a resztę mam zrobioną to wolał bym otrzymać bardziej precyzyjne odpowiedzi. Nie mam zaufania do warsztatów z przykrych doświadczeń, korzystam z usług tylko jednego mechanika który jeszcze mnie nie zawiódł. Jednak nie zajmuje się ASB i tu pies pogrzebany. Co prawda wizyta w serwisie ASB mnie nie minie jednak zanim się udam, chce mieć jakąś wiedzę. Pozdrawiam |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-08-02, 18:59
|
|
|
Ni ci nie powie co tak naprawdę potrzeba wymienić w skrzyni, tylko rozebrane jej i sprawdzenie części da miarodajy wynik co tak naprawdę uległo uszkodzeniu |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-08-02, 19:07
|
|
|
Ceny jakie tu zostaly na forum podane odnosnie naprawy skrzyn wahają sie od 3500zl do nawet 12000tys. Wszystko jest uzaleznione od stopnie jej uszkodzenia, wiec jak napisales w pierwszym poscie
Cytat: | Interesują mnie jednak przybliżone koszty. | tylko to mozna napisac co wyzej.
Tu jest post gdzie polecaja dobry serwis asb
https://www.a8team.pl/ser...nie-vt25210.htm
Popytaj kolegi preston81 https://www.a8team.pl/profiles/2688.htm z Poznania o serwis. Jemu naprawili skrzynie za ok. 5000zl 2lata temu i do dzis mu chodzi idelnie, a ma chłop ciezką noge
W Rybniku skontaktuj sie z kolega Marcinem
Marcin Biela
ul:Stawowa 29
44-200 Rybnik
790531108
On ma szerokie znajomosci w roznych branzach i moze Ci kogos doradzi w okolicy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
bolciu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018 Posty: 87 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2018-08-02, 21:06
|
|
|
ja jestem świeżo po remoncie skrzyni 5hp24 - koszt dokładny 7390zł ( plus musiałem kupić drugą dla samej obudowy za 2k ale nie liczę ) Wymienione sprzęgło, pompa oleju, tarcze, kosz, uszczelnienia i Bóg wie co tam jeszcze - generalnie jak powiem, że cały środek to dużo się nie pomylę. Same uszczelnienia to koszt 700zł - robocizna mnie akurat wyniosła 2600zł. Oddawałem całe auto czyli skrzynię oni wyjmowali. Koszt wyjęcia i włożenia skrzyni to około 1000zł ale to wliczone w robociznę także razem 2600zł |
|
|
|
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-08-14, 22:58
|
|
|
dansmi17, mi to wygląda na standardową usterkę kosza forwardu (kosz A) i ewentualnie konwerter.
Nie zwlekał bym z demontażem skrzyni bo jeżdżąc tak dalej narobisz sobie jeszcze większych szkód.
Pisząc: dansmi17 napisał/a: | przeklinam dzień w którym dałem się skusić na automat | oszukujesz samego siebie, kupując "pełnoletnie" auto trzeba brać pod uwagę, że w każdej chwili może się coś spieprzyć |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 97 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-08-19, 21:02
|
|
|
Koledzy y co moze byc nie tak, jesli na D,4,3,2 jezdzi ok a na tipie po paru metrach tryb awaryjny? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 97 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-08-20, 15:49
|
|
|
Michale, ale co wiazka, czy co masz na mysli? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
|