Autor |
Wiadomość |
zelekdub
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-05-18, 19:27 [S8 D2 00
] Syczenie w silniku.
|
|
|
Witam mam taki problem.
Głośne syczenie w tym miejscu
Silnik jakby łapał lewe powietrze po odpaleniu po kilku sekundach obroty same rosną do 1700 i po kilku sekundach spadają do normalnych i tak w kółko.
Proszę o pomoc
Dziękuje |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-05-18, 20:02
|
|
|
Odma, odżałuj hajs i kup z aso. Pisz do michalwruszak - pomoże w zakupie. Zamienniki szybko wysiadają, sam to przechodziłem i nie warto pchać się w zamienniki bo i tak zakończysz na oe wydając niepotrzebnie mamonę. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
zelekdub
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-05-18, 20:11
|
|
|
Chodzi o tą cześć ?
Jakieś przewody nowe też są potrzebne ? |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-05-18, 20:37
|
|
|
Tak to jest odma. Nic poza nią więcej nie potrzebujesz. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
zelekdub
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-05-19, 17:35
|
|
|
To nie odma. Po wymianie obroty są jeszcze większe w granicy 2000 i syczy jeszcze bardziej. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-05-19, 17:54
|
|
|
Szukaj nieszczelności, gdzieś przy przepustnicy na pewno ciągnie lewe powietrze (np. przetarty/urwany wężyk podciśnienia). |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-05-19, 23:09
|
|
|
Bierzesz rurkę z 15mm średnicy i jedną stroną w uchu a drugą badasz gdzie syczy. Mnie rurka pozwala zdiagnozować różne syki i piski niosące się po wszystkim. To czego nie można zrobic stetoskopem. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
zelekdub
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-05-20, 13:02
|
|
|
Syczenie jest gdzieś w okolicy prawej strony odmy gdzie dokładniej nie wiem w poniedziałek daję go do mechanika. Wydaje mi się że to jakiś przewód który jest niżej bo z góry wszystko sprawdziłem i nic nie znalazłem. |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-10-24, 22:29
|
|
|
Podczepię się pod temat.
Pytanie nr 1. - Czy w skrzyni korbowej powinno być podciśnienie czy neutralne ciśnienie na jałowych obrotach? U mnie po odkręceniu korka silnik wchodzi na wyższe obroty a potem obroty się normują, jest podciśnienie takie średnie ale jakby podłączyć rurę od odkurzacza do wlewu oleju to może by poodkurzał trochę w samochodzie.
Pytanie nr 2. - Jak konkretnie działa odma? Z tego co wyczytałem na jakimś audizine na jałowych niema wystarczającego podciśnienia więc membrana nie zamyka dojścia do dolotu więc opary olejowe dostają się do kolektora i są spalane, natomiast przy przyśpieszaniu "zasys" jest tak duży że zostają pokonane opory sprężyny i membrana zamyka dojście do kolektora? Czy taka jest zasada działania?
Pozatym gdyby u kogoś wydobywały się dźwięki trąbki z odmy to odgłos ten wydaje zawór jednostronnego działania który znajduję się na gorze odmy, taki pomarańczowy grzybek, kupiłem zamiennik odmy meyle i jest to totalna tandeta, odlew i jakość plastiku jak z toy-toya, i to trąbienie przy dodawaniu gazu szlag mnie trafiał, przełożyłem tylko membranę do starej ori odmy i działa tylko właśnie pytanie czy dobrze działa?
Żeby sprawdzić działanie zaworka wystarczy dmuchnąć w otwór na górze, ja go trochę przyciąłem myślałem że mu to pomoże ale nadal wpadał w rezonans...
W sumie niewiem po co jest ten grzybek skoro jest też obok otworek mały który przepuszcza powietrze w obie strony nad membraną (zaznaczyłem na zdjęciu)
Kolejna sprawa to nawet po zdemontowaniu sprężyny membrana ma troszkę luzu pomiędzy kominkiem, ale nie sprawdzałem jeszcze jak auto pracuję bez sprężyny. Ale zadaję te wszystkie pytania gdyż na starej ori odmie miałem trochę oleju w dolocie więc coś było z nią nie halo mimo że membrana nie była pęknięta. Twardość sprężyny też ma duże znaczenie w działaniu tego ustrojstwa zapewne. A jakiekolwiek pęknięcie membrany spowoduje zasysanie lewego powietrza do kolektora, chociaż to powietrze ze skrzyni korbowej też teoretycznie jest "lewe" gdyż pominięte przez przepływomierz?
|
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-10-25, 10:21
|
|
|
Cześć, u mnie było piszczenie, ze wszystkich objawów i podpowiedzi postawiłem na odmę, wymieniłem i nic pomogło.
no to wyczytałem, że może być "niedokręcony" kolektor ssący, więc ruszyło czyszczenie i nowe uszczelnienie, problem rozwiązany. tylko u mnie było bardziej piszczenie niż syczenie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-10-25, 10:26
|
|
|
A możesz sprawdzić czy masz podciśnienie jak korek odkręcasz czy nie przysysa go? |
|
|
|
|
Gumi191
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8L D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 39 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-10-25, 10:35
|
|
|
peter5on napisał/a: | A możesz sprawdzić czy masz podciśnienie jak korek odkręcasz czy nie przysysa go? |
niestety teraz nie mam auta, nic nie sprawdzę |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-01-28, 13:09
|
|
|
dzisiaj mam tak samo s8 d2 odkręcę korek cisza , odma roczna z aso i nowe uszczelki kolektora i przepustnicy . mogła się nowa odma zapchać ? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2020-02-02, 12:52
|
|
|
Adam napisał/a: | mogła się nowa odma zapchać ? | Zależy od zastosowanego oleju, warunków eksploatacji silnika i jego stanu. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-02, 16:19
|
|
|
musiał by wlać rzepakowy raczej to mało prawdopodobne |
|
|
|
|
|