Autor |
Wiadomość |
Tomek_1988
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-05, 09:45 [D2 97
] Prawy xenon mruga i gaśnie
|
|
|
Witam,
Mam problem z prawym ksenonem - po zapaleniu świateł oba włączają się w tym samym czasie i świecą jednakowo. Po ok 10 s. prawy zaczyna żółknąć, ciemnieć potem kilka razy jasno mruga i gaśnie.
Żarniki były wymieniane ok. dwa lata temu (Philipsy).
Macie panowie pomysł co to może być???
Generalnie ja pomyślałem sobie że skoro zaświeca się i dopiero po kilku sekundach zaczyna żółknąć to chyba nie wina żarnika (bo gdyby był spalony to wcale by się nie zapalał). Może to być wina przetwornicy??
Pomyślałem że może przełożyć lewą przetwornicę na prawą stronę żeby sprawdzić czy na tej na której wszystko działa z lewej strony będzie też działać prawa strona tylko nie bardzo mam pojęcie jak te przetwornice zamienić i czy w ogóle tak można.
Podpowiedzcie ;-) |
_________________ Pozdr
Tomek_ |
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2012-05-05, 12:15
|
|
|
Kolego po co zamieniać przetwornice zamień żarniki .Jak na moje to już ci się wykończyły bo jak padają to właśnie zmieniają kolor. Mi po zakupie jeden mrugał to się okazało ,że nie było masy na obudowie przetwornicy dołożyłem dodatkowy kabelek z masą i hula do tej pory. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Tomek_1988
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-19, 14:42
|
|
|
A więc problem rozwiązany (już jakiś czas temu ale nie było czasu napisać).
Najpierw zamieniłem żarniki (pisałem o przetwornicach bo myślałem że te można zamienić bez wyciągania reflektorów ale jednak nie. Po zamianie okazało się że dzieję się dokładnie tak samo tyle że z drugiej strony - tym samym wykluczyłem wadę przetwornicy.
Zakupiłem nowe żarniki (OSRAM XENARC COOL BLUE INTENSE 5000k), założyłem - wszystko gra i buczy :-)
Moja uwaga gdyby ktoś miał podobny problem - nie warto kupować najdroższych żarników za 500zł do kilkunastoletniego A8. Ja zapłaciłem 500zł i porównałem z jakością świateł w BMW 645 executora (który za żarniki D2R zapłacił 140zł) i u niego jest lepiej. Po dokładnym przyjrzeniu się widać że soczewka w moim audi jest już jakby nieco "mleczna" a nowszym samochodzie executora jest krystalicznie przejrzysta.
Jak rozumiem jedyny sposób na uzyskanie owej krystaliczności to wymiana na nową?? czy może są jakieś inne możliwości? |
_________________ Pozdr
Tomek_ |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-05-19, 20:36
|
|
|
Ja rozebrałem lampę, wyczyściłem szkło soczewki miękką szmatką (ten mleczny osad to zwykły kurz) oraz odbłyśnik i też teraz wyglądają jak nowe. A świecą 30% lepiej niż wcześniej. Jak zobaczyłem różnicę w jasności światła, to nawet palniki ksenonowe zostawiłem stare |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Tomek_1988
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: ZF 5HP24A DSL Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-05-19, 21:59
|
|
|
O proszę!
Dzięki za podpowiedź. W wolnej chwili też tak zrobię i pochwalę się co wyszło :-) |
_________________ Pozdr
Tomek_ |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2012-05-20, 13:12
|
|
|
Zawsze można najpierw sprężonym powietrzem potraktować. |
_________________
|
|
|
|
|
Chris75
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 19 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-11-10, 19:19
|
|
|
koledzy,
jeśli ktoś potrzebuje radę na wieczną udrękę naszych Aut czyli MRUGAJĄCY XENON
i gdy nie pomaga podmiana
żarników
przetwornic
przekaźników
etc... etc...
------ podłączcie dodatkową masę bezpośrednio do przetwornicy --------
|
|
|
|
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2016-12-03, 16:46
|
|
|
Podepnę się pod temat z trochę innym problemem, ale także dotyczącym ksenonów. Otóż odpalają się dopiero po dobrych 20-30 sekundach, nie mrugają, nie przygasają, po prostu długo się odpalają i słychać dziwne brzęczenie z obydwóch lamp zanim się zapalą. Prąd z aku płynie odpowiedni, czyżby alternator nie miał siły na starcie ? Gdy już się odpalą, mogę wyłączać i włączać do woli na odpalonym silniku i startują prawidłowo. Problem jest po dłuższym postoju. |
_________________
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-12-11, 08:56
|
|
|
Satyavan, Oryginał czy dokładane ksenony ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-12-11, 09:16
|
|
|
Doprowadź na próbę dodatkową masę do obudowy przetwornicy i wtedy włącz . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|