Autor |
Wiadomość |
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-12-18, 14:02 [D2 97 4.2PB/LPG
] Zmiana biegu 3>4 z mocnym uderzeniem
|
|
|
Witam. Problem dotyczy skrzyni 5HP24 a objawia sie tym iż czasami gdy jadę pół gazem przy zmianie biegu z 3 na 4 jest delikatny poślizg i gdy nie odejme gazu czuć mocne uderzenie. Skrzynia była remontowana ale opisze historie od początku. Ok.2 miesiące temu gdy jechałem w trasie autko odmówiło posłuszeństwa a mianowicie gdy dodawałem gazu na D podnosiły się obroty i nic.Samochód trafił do fachowca od skrzyń gdzie ten stwierdził iż padł kosz od napędu. Po miesiącu walki auto było gotowe do odebrania jednakże mechanik uprzedził mnie o w.w. uderzeniu i stwierdził, że trzeba wymienić sterownik hydrauliczny bo to on za to odpowiada. Po 3 tygodniach wymieniliśmy sterownik jednakże żadnej różnicy nie odczułem, skrzynia zachowuje się dalej tak jak przed wymiana ów sterownika. Poradził mi abym podjechał do serwisu i tam skasował wartości zapamiętane skrzyni ,podjechałem ale płacić dodatkowo 400 zł za coś co powininem zrobić u mojego mechanika w cenie naprawy skrzyni nie uśmiechało mi się a więc odpiąłem akumulator na całą noc tak jak radzono tutaj na forum, przejechalem 100km w trasie i 100km w mieście i nic dalej to samo. Czy napotkał się ktoś już z takim problemem, lub jest w stanie mi doradzić co to może być? Dodam, że przed remontem skrzyni, biegi szarpały przy zmianie biegu z 3 na 4 i 4 na 5 ale nie były one tak odczuwalne jak po remoncie. |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-18, 14:18
|
|
|
Ciekawe co on z ta szkrzynia wymlodzil.czy olej i filtr wymienil.czy poczyscil elektrozawory.itd.ja mam po remoncie skrzynie.dalem duzo kasy ale nie chodzila z poczatku dobrze.pojechalem do innych fachowcow mniemali co moze byc i poprawial 3 razy.teraz smiga.podpinales vaga? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-12-18, 14:28
|
|
|
Auto jeszcze pod vaga nie podpinałem bo wierzyłem w ten sterownik. Do piątku myśle znajde czas i podłącze. A można wiedzieć kolego ile zapłaciłeś za remont? Mnie to wyniosło 3,5k i szczerze mowiąc myślałem, że szarpnięcia znikną. |
|
|
|
|
marcin1122333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 67 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2013-12-18, 14:53
|
|
|
jak czytam takie posty to mnie krew zalewa, oddajesz auto w rece fachowca bo chcesz żeby auto było ok,placisz sporo kasy odbierasz a tu to samo,ja wiem ze skrzynia to nie jest latwa zecz do zrobienia ale jak się nie znam to po prostu auta nie biore do naprawy, ilu w tym pięknym kraju oszustow i naciągaczy,dlatego jak kiedyś mnie to spotka to albo serwis profesionalny albo uzywana skrzynia z Niemiec prosto z rozbitka. |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-18, 14:58
|
|
|
7 tys.wymiana pompy,tarczek,sprzeglo,obudowa bo peknieta.jak odebralem podbijala obroty przed zmiana z 3 na 4.zmienial jakies zawory potem sterownik.a na koniec wyszlo ze to od silnika.wyskakiwal mi blad sporadyczny przepustnicy.przeczyscili przepustnice.zcieplem kleme na noc.potem trasa na benzynie po 150 km przelaczylem na gaz i tera smiga elegancko.dostales jakas gwarancja?ja bym pojechal na diagnoze do innych fachowcow ja tak doszlem co moja boli.ale zeby jednoznacznie stwierdzic mowili w wiekszosci ze trza skrzynie na stòł |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-12-18, 15:05
|
|
|
Panowie nie ma co ukrywać. Warsztatów co potrafią zrobić nasze i nie tylko ASB porządnie jest w PL jedynie kilka i mozna je policzyc chyba nawet na palcach jednej reki. Reszta to są serwisy gdzie chcą coś zrobić i czasem im sie uda czasem nie a niestety pieniądze biora podobne. Moja ASB pracuje w stopniu zadowalającym,gwarancje miałem i nadal wykonuje serwisy olejowe tam gdzie była naprawiana. Ale nie powiem że zanim trafiłem do tego warsztatu to dobry tydzień dzwoniłem i jeździłem po róznych innych aż znalazłem kogos kto zachował sie na "rozmowie kwalifikacyjnej" tak jak trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-18, 15:10
|
|
|
Zgadza sie.teraz juz wiem gdzie na slasku dobrze robia skrzynie (obym nie skorzystał kiedy)aby skrzynia dobrze chodzila silnik musi byc sprawny nie miec błędów itd.najlepsze ze bym pojezdzil jeszcze na tej skrzynce tylko oleju mi sie zmieniac zachcialo <tjaa> |
_________________
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-12-18, 15:32
|
|
|
W sumie co do zachowania skrzyni nie mam zarzutow zadnych procz tej zmiany z 3 na 4 bo jak nie odejme gazu jest b.mocne uderzenie (cos a'la strzelenie ze sprzegla w manualu). Rozmawialem przed chwila z mechanikiem, zasugerował wymiane konwertera lecz przed wymiana należy dokładnie zbadać przyczynę. Ja akurat jestem z Pomorza a skrzynke robiłem w Tczewie (80 km od mojej miejscowości ) . Myślicie, że dalej brnąć w konwerter czy cos innego ? |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-12-18, 15:45
|
|
|
Konwekter mial odrazu wymienic co za partacz..regenerowany 600 zl.watpie ze to konwekter.ja bym do niego juz nie dal.logicznie myslac powinien to zrobic na gwarancji bo zabuliles a auto nie chodzi jak powinno ;( |
_________________
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-12-18, 18:02
|
|
|
A jak z silnikiem ?? chodzi równo bez drgań itp.?? Bo to że skrzynia jest połączona mechanicznie z silnikiem to jeszcze zostaje elektronika . U mnie silnik telepotał nie równo chodził i skrzynia strasznie się gubiła ,szarpnięcia zmiana z 3 na 4 szarpnięcie , zapinanie 4 biegu jak by na 2 lub 3 razy , za wczesne zmiany biegów na wyższe . Po poprawieniu kilku elementów silnika praca silnika była ok . do tego reset ecu. i skrzynia zaczęła pracować dobrze mocne szarpnięcia z 3 na 4 prawie zniknęły .
4,2Q ASB 4hp24A |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-12-19, 04:11
|
|
|
Zauważyem od niedawna szarpnięcia na postoju. Objaw identyczny jak przy uszkodzonej cewce zapłonowej (walczyłem już z modułami i cewkami). Czy na benzynie czy LPG nie ma różnicy i nie zdarza się to za często więc sądziłem, że cewka powoli pada. Świece raczej odpadają bo były zmieniane 3 miesiące temu. Z tego co piszesz, mam parę objawów identycznych z jakimi się zmagałeś. Dragania także występują lecz podobnie jak z tym telepaniem- b.rzadko. A pamiętasz w czym leżał twój problem? |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-12-19, 07:27
|
|
|
tak do końca jeszcze nie znalazlem przyczyny lecz po wymianie sond zdecydowanie lepiej pracuje silnik. sondy nie drogie 80 zl sztuka . teraz czekam na swiece irydowe denso it20 zobaczymy jak bedzie |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-12-21, 16:57
|
|
|
Podpiąłem Vag'a i ot jakie błedy mi pokazało:
17097 Obwód czujnika temperatury oleju skrzyni biegów wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17087 Konwerter/przełącznik stopu B - uszkodzenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-12-21, 17:00
|
|
|
konwerter do wymiany z tego co widzę. Ślizga Ci na 3 i 4 ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pawelbtw
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 2013-12-21, 17:05
|
|
|
Niestety tak Najlepsze jest to, ze przed remontem skrzyni nie pokazywał tych błędów. Skrzynka owszem szarpała, ale nie ślizgała się. Myślicie, że przy rozbieraniu skrzyni, uszkodzony został konwerter? |
|
|
|
|
|