Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB/LPG ] Szarpie silnikiem i słabe ładowanie prz  
Autor Wiadomość
mateusz30 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 42
Skąd: Biała
Wysłany: 2019-05-26, 21:52   [D2 02 4.2PB/LPG ] Szarpie silnikiem i słabe ładowanie prz

Witam.
Od niedawna jestem stałem się posiadaczem a8 d2 2002 4.2 AUW + LPG
Opiszę krótko na czym polega problem.

Po odpaleniu auta po dłuższym postoju (kilka godzin) auto nie ma odpowiedniego ładowania.
Nie zapalają mi się światła do jazdy dziennej a po zmierzeniu na akumulatorze pokazuje 12.8-13,2.
Światła dzienne zapalają się gdy ładowanie jest na poziomie minimum 13,5v
Stąd wiem kiedy mam za małe ładowanie a kiedy jest ok.
Nie pomaga "gazowanie" ani wyłączenie odbiorników typu klima, radio itp.
Wystarczy że zgaszę auto i odpalę i jest wszystko ok.
Ładowanie na poziomie 13,9-14,1
Zaznaczę że wymieniłem już regulator napięcia ale nadal to samo.
Jak nie mam ładowania (czyli nie świeci też kontrolka od świateł) to szarpie mi silnikiem a odczucie jest takie jak by bicie na kołach było i słabo przyśpiesza.
Wystarczy że zgaszę auto i jest ok.
Poza tym wywala mi co jakiś czas błąd katalizatora. Że przegrzany jest.
Byłem u gazownika i powiedział że katy i sondy są ok bo sprawdzał parametry odczytu.
Podejrzewam że może cewka któraś uszkodzona i nieprzepalone paliwo trafia do katów i tam się dopala i stąd ten błąd. Ale to tylko moje przypuszczenia.
Kupiłem nową cewkę i po kolei podmieniam. Jestem już na 6 i dalej to samo.
2-3 dni ok a potem znowu telepnie silnikiem i kontrolka check engine się zapala.
Czasami dzieje się tak po 15 minutach a czasem po 3 dniach.
Nie wiem czy te w sumie 2 problemy mają coś ze sobą wspólnego.
Ale faktem jest że jak słabe ładowanie to i szarpie podczas przyśpieszania.

może ktoś pomoże

pozdrawiam
_________________
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-05-26, 22:30   

pierwsze to kup sprawny alternator będzie prościej
drugie to ja bym szuka ł winny w lpg
 
 
mateusz30 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 42
Skąd: Biała
Wysłany: 2019-05-28, 08:03   

Z alternatorem masz rację.
Dzisiaj biorę od kolegi na podmianę.
Co do LPG to sam nie wiem.
Bo próbowałem jeździć tylko na PB i to samo się działo.

Chyba że LPG coś miesza w kompie bo z tego co wiem to jest podłączone pod OBD.
_________________
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-05-28, 11:47   

jak na obydwu paliwach to katy kucają wtedy polecał bym https://allegro.pl/oferta/364-emulator-drugiej-sondy-lambda-prosty-mosiezny-7079284965?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=NGUxYzIyYjQtN2I4Ny00YmU2LThmNTctYjQyYjhlOWMzNDI4AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=0a061995-43b4-4671-8a25-2a69b1bc7fc6
 
 
mateusz30 

Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptrinic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3, S6 C4 x2, A6
Wiek: 40
Dołączył: 26 Maj 2019
Posty: 42
Skąd: Biała
Wysłany: 2019-06-01, 12:20   

Ale czy gdyby to były katy to cały czas by się tak działo. Wczoraj cały dzień było ok.
Dobrze rozumiem?
_________________
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-06-01, 17:38   

ale w sumie tak masz prędzej czy .... :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.