Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 4.2PB/LPG ] Testowanie sprawności konwertera  
Autor Wiadomość
przem111 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 13
Skąd: Gola
Wysłany: 2017-03-25, 20:08   [D2 02 4.2PB/LPG ] Testowanie sprawności konwertera

Cześć

Występują u mnie lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów (szczególnie między 2/3 i 3/4).
Przy kickdownie 5/3 również.
Analizując wszystkie wątki chyba konwerter będzie się powoli kończył.
Jeden z testów mówi o dodaniu gazu przy jednoczesnym wciśnięciu hamulca. U mnie nie przekracza 1800 obr.
Przepływomierz, który ma wpływ na pracę skrzyni pokazuje na VAG ok 190.
Zrobiłem też test konwertera podczas jazdy kanał 7.

http://vaglog.pl/log-007_009_002_lM2Sv.html

Możecie zerknąć bo nie bardzo mogę przeanalizować co i jak. Dodałem też blok z obrotami silnika, skrzyni i biegu.

aha
jeśli jadę na np 2 i wiem że skrzynia zaraz zmieni bieg na 3 (po poznaniu auta można wyczuć ten moment) wtedy odpuszcze trochę gazu - skrzynia w tym momencie zmieni bieg bezszelestnie. Podobnie 3/4 itd.

Dzięki
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-03-25, 23:53   

Po tym co piszesz to o konwerterze można powiedzieć, że jest dobry. Znaczy nie ma danych aby mówić że nie jest...
Jeśli pojeździsz dłużej na benzynie to są zmiany?
Maksymalny notowany przepływ jaki?
Zmierz przyspieszenie 0-100
Trzeba sprawdzić czy problem nie leży jednak po stronie silnika.
Jak logujesz to np: pełen palnik od zera do końca 2 biegu.
Lekki stały gaz np 25% i normalne przejście 1-5. od 0 np do 100 km/h
A na końcu logowanie miejsc w których szarpie i jak robisz, że nie szarpie.
Bo przy takim wachlowaniu gazem to trudno się dopatrzeć wad.
Wtedy ktoś pomocny może zrobić podobne logowanie i porównać dane dla 100% pewności.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-03-26, 10:20   

Akurat najbardziej interesujący parametr w logu jest nieczytelny :) Chodzi o TC Stall. Trzeba patrzeć jak zachowuje się ten parametr przy pełnych obciążeniach i zerkać na jego poziom gdy jesteś w TC Reg. Trzeba patrzeć też na to kiedy z TC Reg przechodzi Ci układ w TC Close.

Ogólnie po tym logu nie widać jakiegoś problemu z konwerterem (no może TC close zapina się trochę późno). U mnie też nie wyglądało to źle (podobnie jak u Ciebie) ale skrzynia szarpała. Problemem był zawsze moment zapięcia lockupa. Zapięcie lockupa następuje wtedy, kiedy TC open wchodzi w TC close lub z TC reg wchodzisz w TC close. Jeśli podczas jazdy zauważysz szarpnięcia skrzyni dokładnie wtedy kiedy te parametry będą się zmieniać (bez względu na obciążenie) to na 99% jest to konwerter.

Sprawdzić to najłatwiej w trasie - rozpedz auto na 5 biegu do 120 na godzinę. 5 bieg musisz mieć w tipie. Zdejmij nogę z gazu całkowicie (na vagu zobaczysz ze TC close przejdzie w TC reg). Obserwuj wskazówkę na obrotomierzu i to co podaje vag. Jeśli obroty spadną więcej niż o 1 kreske na obrotomierzu lub więcej niż o te 200 na vagu to lipa jest i lockup nie trzyma. Potem dodaj gazu do polowy i zobacz czy w momencie przejścia z TC reg na TC close szarpnie autem. Jak szarpnie to na bank to wina lockupa i swiadczy to o konwerterze.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
przem111 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 13
Skąd: Gola
Wysłany: 2017-03-26, 11:40   

Dzięki za odpowiedzi.
Dzisiaj wieczorem sprawdzę tak jak opisujecie.

[ Dodano: 2017-03-26, 21:01 ]
Zrobiłem logi przy ok 120. Dodawałem gazu i odpuszczałem. Przejście z Tc close do Tc reg to max 160. Z tc reg do Tc close bez szarpnięć.

http://vaglog.pl/log-007_003_2I6cstg.html
http://vaglog.pl/log-007_003_zd6dh.html

Normalna jazda też bez żadnych rewolucji. Podczas szarpnięć też nic się nie zmienia z Tc stall.

Dzisiaj się dobrze przysłuchałem skąd to walnięcie dochodzi (szczególnie z 5/3). Wydaje się jakby dochodziło zza przednich siedzeń. Wiem że to może być podpora wału. Jutro to sprawdzę na kanale. Co tam jeszcze można sprawdzić. Co może odpowiadać za to szarpnięcie (walnięcie). Jakieś elementy trzymające skrzynie itp.

[ Dodano: 2017-03-26, 21:15 ]
...jeszcze jedno

Olej już wymieniałem dwa razy + filtr oczywiście.
Zamontowałem też transgo kit 5hp24 PR. Miał wyeliminować ewentualne twarde zmiany (szarpnięcia) oraz stuknięcie przy kikcdownie. Niestety nie pomogło. Żadnych zmian.
Może to świadczy o innej przyczynie takiego zachowania auta niż skrzynia?????
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-03-26, 21:11   

wygląda jak bys miał konwerter sprawny, może przy jego gwałtownym spięciu napina napędy (wał/dyfer tylny) i wali wtedy na jakims krzyzaku/zazębieniu. Według mnie luzy do sprawdzenia, jak luzow nie ma na dyfrze i wale, to niestety skrzynie trzeba będzie wywalić i dac do demontu.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
przem111 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 13
Skąd: Gola
Wysłany: 2017-03-28, 09:03   

Sprawdziłem wczoraj podpora. Jest dość mocno spekana ale przy dość mocnym tarmoszeniu nie słychać żadnego stukania. Na wale luz ok 5 -8 stopni. Przegub od dyfra ( strona pasazera) ma trochę luzu w każdą stronę. Nie wiem ile powinien mieć luzu.
Zastanawiam się nad podmianą całego walu z podpora + dyfer i przeguby. Czy można w całości wszystko zdjąć z auta. Tzn osobno cały wał i osobno dyfer. Chodzi o to aby nie odkręcić na aucie tej śruby łączącej wały.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-03-28, 10:48   

Luzów powodujących mocne stuki to ja bym szukał w gumach wózków, poduszkach mostu, silnika, przegubach półosi. Potem niwelował bym luzy satelit w mechanizmach różnicowych.
Jak zapniesz 1 i dodasz a potem ujmiesz szybko gaz to wali?
Wał to raczej moim zdaniem wibracje i jęczenie.
Sama skrzynia może zapinać biegi za twardo bo np. Silnik generuje za małą moc w stosunku do tego czego chce skrzynia. Może być jakaś wada w płycie - za duże ciśnienie, za szybkie zmiany.

W razie co - wał wyjmiesz w całości, przeguby i podpora do odkręcenia.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
przem111 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 13
Skąd: Gola
Wysłany: 2017-03-28, 13:12   

Mam jeszcze jedno pytanie. Jakbym podniósł auto do góry i wtedy na kanale sprawdził co i gdzie tlucze?. Tylko czy można tak w powietrzu jechać i rozpędzić auto do 5 i później kickdown aby zredukowana do 3. Nic się nie uszkodzi?
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2017-03-28, 13:24   

Z kołami w powietrzu obawiał bym się grzać gazem do wiwatu. Może dostać metalowej czkawki ;-)
Luzy zobaczysz jak będziesz stał pod samochodem, samochód będzie stał na kołach normalnie a kierowca będzie wachlował R<->D. Widać gdzie się co napina.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-03-29, 06:54   

Powstał fajny i wartościowy wątek. Możecie dopisać, co się dzieje w trybie TC Reg?

Cytat:
Jeśli obroty spadną więcej niż o te 200 na vagu


Rozumiem, że to jest właśnie TC Stall?
 
 
raptus 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 17
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2017-04-15, 17:10   

Witam,tak na marginesie to żeby przeprowadzić diagnostyke skrzyni,trzeba sie udac do serwisu czy szukać dobrego warsztatu od automatów?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-04-15, 18:09   

Moim zdaniem tylko ZF może przeprowadzić dokładną diagnostykę skrzyni.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
raptus 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 17
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2017-04-15, 18:34   

czyli serwis.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-04-15, 19:08   

raptus napisał/a:
czyli serwis.
Nie wiem co masz na myśli to pisząc ale ja nie miałem na myśli ASO Audi, bo tam nic nie zdiagnozują w skrzyni poza odczytaniem błędów ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
raptus 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 17
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2017-04-16, 18:47   

błędy mi się żadne nie wyświetlają....czasami z opóźnieniem zrzuca mi biegi po odjęciu gazu,bywało ze np. dodaje gazu gwałtownie (skrzynia redukuje) ja na dwie sekundy odpuszczam gaz i dodaje następuje uderzenie,pytanie sterowanie czy skrzynia,ogólnie pracuje dobrze nie przeciąga itd. ale zdarza sie jej głupiec.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.