Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Jaka ASB pod silnik ABZ?  
Autor Wiadomość
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-11-19, 22:04   [D2 98 4.2PB/LPG ] Jaka ASB pod silnik ABZ?

Witam.

Jak w temacie, czy ktoś z Kolegów może mi powiedzieć, jakie oznaczenie kodowe ASB można oprócz mojego (oryginalnie mam 5HP24 kod: DTD) do tego silnika jeszcze dopasować? Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-11-19, 22:56   

Ja mam u siebie 4hp24a
_________________

 
 
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-11-19, 23:18   

karol208 napisał/a:
Ja mam u siebie 4hp24a


Tylko to jest skrzynia Kolego 4 biegowa i wymagana w tym wypadku jest wymiana sterownika (w ogóle inne bebechy w środku i sterowanie). Masz A8 z 1994 i 4HP24 wychodziły do A8 do końca 1997. Szukam alternatywy dla 5HP24. Wiem, że mając okrągłą kostkę sterowania można coś więcej pokombinować z kodami ASB.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-19, 23:25   

CUE ma takie same przełożenia jak DTD. Przy innych musiałbyś w komplecie ze skrzynią wymienić tylny most.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-11-19, 23:55   

gtfan napisał/a:
CUE ma takie same przełożenia jak DTD. Przy innych musiałbyś w komplecie ze skrzynią wymienić tylny most.


Dzięki za pomoc w temacie ;) Pytanie tylko która trwalsza? DTD czy CUE?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-20, 00:04   

Obstawiam, że DTD - była montowana w późniejszych rocznikach niż CUE, więc pewnie ma wprowadzone jakieś poprawki.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-11-20, 05:41   

CUE byly od 96r (ale jako modelowy juz 97r)
_________________
Black Cars Matters
 
 
kriss77 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 56
Skąd: PL
Wysłany: 2014-11-20, 08:35   

Skrzynia 5HP24A CUE:

przełożenie dyfra przedniego: 2,909 2,727 2,909
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,784 0,737 0,784
przełozenie dyfra tylnego: 3,7

Skrzynia 5HP24A DTD:

przełożenie dyfra przedniego: 2,727 2,909 2,727
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,737 0,784 0,737
przełozenie dyfra tylnego: 3,7

alternatywa dla potomnych:

A8 D2
pre-LIFT (1997-1998) ZF 5HP24A QT kody ASB:

CUE, DPZ, DSL, DSM, DTD, DTE, ELZ, EDG, FBE, FBF, FUM,FUN, GLA

Przy ewentualnej wymianie ASB, powyższe kody ASB podejdą plug & play, tj bez zmiany sterownika i dyfra.
 
 
Pszendza 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 167
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2016-02-22, 09:36   

nie chce zakładać nowego tematu a jest to troche powiązane z tym.

Kolega ma audi s8 1997 r. Kupił ją z rzężącą skrzynią. Biegi chodziły wmiare dobrze ale nie było tez wstecznego. po zdjęciu miski było pełno opiłków.
W między trafił rozbita a8 300 PS z 1998r. z tego co wygooglowałem to w niej była skrzynia z przełożeniem 3,7.
Do s8 trafiła skrzynia i konwerter ze zwykłej 300 KM. Ze względu na przełożenie zmieniony został też dyfer z a8.
Sterowanie po wyczyszczeniu przez skrzyniarza poszło oryginalne z s8 do tego nowy olej.

Auto jeździ, ma moc płynnie zmienia biegi ale z 3 na 4 bieg strasznie opornie przechodzi, można jechać na 3 biegu z obrotami 2000-2800 obr/min przez godzinę i nie zmieni biegu. ok 3000 tys obr już normalnie włącza 4 a 5 już normalnie ok 2000.
Tip tronickiem od 2000 obr można 4 wrzucić.

Próbowałem zrobić reset wartości wyuczonych ale nic to nie zmieniło.

Teraz pytanie od czego zależy to że automat sam zmienia bieg, jeśli od obciążenia to biorąc pod uwagę że przepustnica jest na lince to najbardziej przepływomierz okresla obciążenie chyba że w przepustnicy jest potencjometr.

Może to kwestia płyty wyczyszczonej, albo trzeba gdzies wprowadzić przełożenie, bo inne przełożenie oznacza chyba inną prędkość przy tych samych obrotach ale największy problem jest na 3 biegu.

Może ktoś ma jakiś pomysł. Najgorsze jest to że skrzynia była kupiona w ciemno, sterowanie było rozbierane no i różni sie to przełożenie.
_________________
A8- nie dla idiotów !!
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-22, 13:56   

Przemku jak sprawna skrzynia to 5hp z cywila bedzie jechało z 5hp z eSki. Oczywiście obie to 5hp24a. Eskowa ma inne przełożenia i konwerter bodajże mocniejszy ale wytrzymałośc mechaniczna obu jest taka sama.

Jedyne co się może jakoś gryźc to elektronika pomiedzy ecu z A8 i Ecu silnika z S8. Najprościej to sprawdzić jak się zachowa na sterze z S8 i jak z A8 jesli sa problemy być może trza się wgłebić w kodowania.

Zrob loga i sprawdź czy wychodzi sygnał do zmiany biegu wczesniej niz zmienia bieg. Jesli go nie ma to wiadomo że skrzynia nie zmieni.
 
 
Pszendza 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 167
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2016-02-22, 13:58   

Gdzie i jak sprawdzi czy wychodzi sygnal
_________________
A8- nie dla idiotów !!
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-22, 14:02   

Wchodzisz Vagiem w ASB i musisz znaleźć ten kanał gdzie masz pokazane kiedy wychodzi sygnał do mechatroniki i czy zbiega się ze zmiana biegu. Niestety nie pomoge ci ktory to kanał jest bo robiłem to w CMLu dawno....
 
 
Kondek25 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 24
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2017-01-01, 13:49   

Siema, a jak wygląda sytuacja ze zmianą skrzyni w prefl 97rok 5HP24 DSL na skrzynię z 2000rok 3.3 TDI o ile dobrze pamiętam ESX? Też wymienić komplet z tylnym dyfrem i zagra to wszystko?
 
 
Lajosz77 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-06-19, 23:33   

witam mam podobne pytanie czy jesli mialem skrzynie 5hp24 dtd to musze szukac identycznej tez dtd czy np te skrzynie podejda co wymienil kolega kriss 77 w poscie i czy wtedy wystarczy wymienic sama skrzynie czy trzeba tez sterownik i dyfer ??
_________________
lajosz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.